חדשות בארץ

"שנתניהו יקבל קורונה": נכדו של רבין צייץ, בליכוד לא נותרו חייבים

לדברי נכדו של ראש הממשלה שנרצח ב-1995, "אם נתניהו שיקר את עם ישראל ובעצם עשה רק תרגיל 'חייבים ממשלת קורונה-חירום-אחדות' ובעצם התכוון לבחירות, אז מגיע לו שיקבל קורונה ויסיים את חייו בכלא חולה". בליכוד תקפו: "גם כשראש הממשלה מציל את חייהם של אזרחי ישראל אין גבול לשנאה - אתם חושבים שמישהו יפתח בחקירה נגדו?"

בן ארצי, ב-2015 (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)בן ארצי, ב-2015 (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

יונתן בן ארצי, נכדו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין, תקף היום (שלישי) בחריפות יוצאת דופן את ראש הממשלה בנימין נתניהו, זאת, בעקבות החלטתו לפתוח מחדש את סעיפי ההסכם עם כחול לבן, שהביאה לפיצוץ המגעים ביניהם. "מגיע לו שיקבל קורונה ויסיים את חייו בכלא", כתב בן ארצי.

לדברי נכדו של ראש הממשלה שנרצח ב-1995, "אם נתניהו שיקר את עם ישראל ובעצם עשה רק תרגיל 'חייבים ממשלת קורונה-חירום-אחדות' ובעצם התכוון לבחירות, אז מגיע לו שיקבל קורונה ויסיים את חייו בכלא חולה", כתב בן-ארצי בחשבון הטוויטר שלו. "קארמה, חג שמח עם ישראל, שנחזור לחבק קרוב-קרוב אחד את האחר".

עם זאת, כעבור שעה הבהיר בן ארצי את דבריו וכתב: "מי שמשתמש בחולי אנושי דוגמת קורונה כדי לעשות פוליטיקה, מגיע לו קורונה, זה זלזול וצחוק בחיי בני אדם. תהיה בריא רק תפסיק לשקר ולשחק". בהמשך הוא מחק את הציוץ השנוי-במחלוקת, ופרסם התנצלות שבה נכתב: "איני מייחל שאיש יחלה בקורונה גם לא לנתניהו. מתנצל על העניין".

בליכוד מיהרו להגיב: "יונתן בן ארצי מסית למותו של ראש הממשלה. גם כשראש הממשלה מציל את חייהם של אזרחי ישראל אין גבול לשנאה. אתם חושבים שמישהו יפתח בחקירה נגדו?", נכתב בתגובה.

ילדים צופים במסיבת העיתונאים של ראש הממשלה, במרץ (צילום: חן לאופלד, פלאש 90)ילדים צופים במסיבת העיתונאים של ראש הממשלה, במרץ (צילום: חן לאופלד, פלאש 90)

במקביל, נתניהו, שנכנס לבידוד נוסף בעקבות הידבקותו בקורונה של שר הבריאות יעקב ליצמן, ייצא מחר מבידוד, זאת, לאחר שהערב חזרה הבדיקה התקינה. "ראש הממשלה נבדק היום והתוצאה תקינה (שלילי לקורונה). מחר יסיים את הבידוד לאחר 14 יום כפי הנדרש", נמסר מלשכת ראש הממשלה.

אתמול, אחרי ימים בהם דיווחה על "התקדמות משמעותית", הודיעה כחול לבן כי הפסיקה את המשא ומתן עם הליכוד בשל דרישת האחרונה לפתוח מחדש את ההסכם הקואליציוני באשר למנגנון המשותף למינוי שופטים. "לא נאפשר שום שינוי בתפקוד הוועדה לבחירות שופטים ופגיעה בדמוקרטיה", אמרו בכחול לבן.

בכחול לבן אמרו קודם לכן כי הושגה הסכמה באשר לסוגיית החלת הריבונות בשטחי יהודה ושומרון בהתאם לעסקת המאה האמריקנית, והעבודה כעת היא על השגת מתווה סדור בהסכמת שני הצדדים. הסוגיה נתקלה במחלוקת בשל כמה סעיפים שכחול לבן התנגדה אליהם, ובשלה הסכימו בליכוד להתפשר בכך שכל מהלך מדיני שראש הממשלה בנימים נתניהו ינסה לקדם, הוא יידרש להסכמת ממלא מקומו – יו"ר כחול לבן בני גנץ – שדורש הסכמה בינלאומית רחבה (לבד מארה"ב שתומכת בסיפוח חד-צדדי) לכל יוזמת סיפוח.

בליכוד, לעומת זאת, הדגישו כי המתווה מאפשר לנתניהו לבצע מהלכים חרף התנגדות גנץ, באמצעות סעיף התגברות בהסכם שמחייב את נתניהו רק להיוועץ בו בלא שיקבל את הסכמתו. על פי הפרסומים, תיתכן חתימה סופית כבר ביממה הקרובה. גורמים בשתי המפלגות טענו עוד כי נתניהו, מצדו, נסוג מדרישותיו בעניין בחירת השופטים, בצעד שהוביל לביקורת חריפה מבית. היום טענו בליכוד כי המחלוקת אינה על עצם מינוי השופטים אלא על סדרי העבודה של הוועדה לבחירת שופטים, במסגרתה דורשת האחרונה לנכס לעצמה את הסמכות לכנס את הוועדה. לפי דיווח בחדשות 12, גורמים בכחול לבן אמרו כי "זו 'עז' שהוכנסה ברגע האחרון, הם ידעו שלא נסכים להתערבות במינוי שופטים".

תגיות:יונתן בן ארצינגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה