חדשות בארץ

נתניהו: סגר כללי ממחר עד שישי, חזרה לשגרה תיתכן במימונה

סגר כללי יוטל ברחבי המדינה ממחר ב-16:00, שיימשך עד ליום שישי ב-7:00. ביום רביעי, ליל הסדר, על כל האזרחים לשהות בבתיהם מ-18:00 בערב עד הבוקר שלמחרת

נתניהו (צילום: פלאש 90)נתניהו (צילום: פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב (שני) כי סגר כללי יוטל ברחבי המדינה ממחר ב-16:00, שיימשך עד ליום שישי ב-7:00. ביום רביעי, ליל הסדר, על כל האזרחים לשהות בבתיהם מ-18:00 בערב עד הבוקר שלמחרת. נתניהו הוסיף כי בשל המגמה החיובית שחלה בקצב התפשטות הנגיף, ניתן יהיה להתחיל את אסטרטגיית היציאה מהסגר אחרי המימונה.

לדברי ראש הממשלה, הסיבה להטלת המגבלות החריפות על תנועת האזרחים נובעת מהטעות האסטרטגית שקרתה בחגיגות פורים, שהביאו לזינוק עקומת ההתפשטות. "פסח לא יהיה פורים", הבהיר, "כל משפחה תסב לליל הסדר לבדה. תחגגו רק עם המשפחה המצומצמת שנמצאת עכשיו אתכם בבית". על הסגר בפסח אמר כי הוא יודע "שיש פה הכבדה גדולה אבל פשוט אין ברירה. אנחנו נאכוף את הסגר בנחישות".

נתניהו הוסיף כי הממשלה נערכת לחזרה מדורגת לשגרה, ובשלה הוכנו כמה תרחישי יציאה ממשבר הקורונה, שהביא לפגיעה אנושה במשק בישראל. "זה יקרה אחרי חג הפסח ואחרי המימונה. יש אפשרות ריאלית שאם המגמות החיוביות יימשכו, אנחנו נצא לאט לאט אחרי חג הפסח והמימונה". הוא הסביר כי "היציאה תיעשה על פי רמות הסיכון באוכלוסייה. אנחנו חייבים להגן על האוכלוסיות בסיכון ממש. הדרך לעשות זאת היא לשמור על בידוד". הוא הדגיש כי צעד זה יבוא רק הודות למאמצים שיבואו מצד אזרחי המדינה. "בראש ובראשונה זה תלוי בכם. במידת מילוי ההוראות הקשות שאנחנו מורים לכם לטובת הכלל. הבטוחים ייצאו ראשונים ואלה שבסיכון הגבוה אחרונים, ויישארו ככל שניתן בבידוד".

בנוכע לנזקים שספג המשק, אמר: "תחילת היציאה תפיח רוח חיים במשק. ברגע שמשנים כיוון, הכל מתחיל להשתנות". הוא טען כי "בינתיים, העברנו בממשלה תקציב חירום של 90 מיליארד שקלים. סכום דמיוני. כדי לעזור לכם, עצמאיים, שכירים, מבקשי עבודה, מובטלים. אני מאוד מקווה שהכנסת תשלים את החקיקה בהקדם כדי שהמענק יגיע עוד בחול-המועד לבנק שלכם. בכל מקרה הוא יגיע".

במהלך דבריו התייחס ראש הממשלה למבוי הסתום במשא ומתן בין הליכוד לכחול לבן. "אני משוכנע שאפשר להגיע לממשלת אחדות. אני מאמין שעם רצון טוב ומאמץ הדדי משותף, אפשר להגיע לזה בהקדם. האחדות נדרשת לא רק ברמה הפוליטית אלא בתוך החברה הישראלית".

 

תגיות:נגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה