חדשות בארץ

בנט במתקפה על נתניהו: ימותו יותר אנשים מאבטלה מאשר מהנגיף עצמו

לדברי בנט, המשימה העיקרית של הממשלה בשלב זה היא ייצור התנאים לשליטה על המגיפה שיביאו לפתיחה הדרגתית מחודשת של כלכלת ישראל. הוא עדכן כי אחרי סוף השבוע של חג הפסח צפויה הממשלה להודיע על "שחרור" בהדרגה במגבלות על תנועת האזרחים, "ראשית הצעירים ואחריהם המבוגרים יותר – תחת פיקוח"

בנט ונתניהו במליאת הכנסת, 2018 (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)בנט ונתניהו במליאת הכנסת, 2018 (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

שר הביטחון נפתלי בנט ביקר היום (שלישי) את ראש הממשלה בנימין נתניהו, שמקדם, לדבריו, מדיניות שתביא ליותר מתים בשל האבטלה יותר מאשר מנגיף הקורונה עצמו. "אני סבור שאנחנו יכולים מאוד מהר לפתוח מחדש את כלכלת ישראל", אמר בנט בתדרוך לכתבים שנגע לטיפול הממשלה בעסקים. "המגזר הפרטי בעיניי זה לב המשימה. אנחנו כרגע עלולים להגיע למצב שאם לא נתנהל נכון, יהיו יותר מתים מהתאבדויות מאשר מתים מקורונה, ולכן צריך להתנהל בצורה נכונה, להבין את המצוקה האיומה שמיליוני ישראלים לא יודעים איך ישלמו את שכר הדירה מחר".

לפי בנט, התועלת בסגירת בתי עסק נוספים במסגרת תקנות החירום במאבק נגד התפשטות הקורונה לא שווה את הנזק, משום ש"לא משם הבעיה". הוא הוסיף כי "כיבוי המשק בכלל היה נכון לפני חודש, זה עדיין נכון בימים אלה, אבל זה הזמן לעשות את הצעדים כדי לפתוח את הכלכלה לאחר שביעי של פסח".

שר הביטחון בנט בלשכת ראש הממשלה, בתחילת החודש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)שר הביטחון בנט בלשכת ראש הממשלה, בתחילת החודש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

שר הביטחון הוסיף בנימה אופטימית כי לפי שעה מסתמנת נקודת אור בקצה המנהרה, נוכח הירידה שנרשמה באחרונה במניין החולים החדשים, אותה זקף לזכות הממשלה, מערכת הביטחון, משרד הבריאות, השב"כ והמוסד ש"עשו מאמץ יפהפה".

"נכון לעכשיו", המשיך בנט, "אנו לא יודעים מהו היקף ההדבקה. היעד שמשרד הבריאות קיבל על עצמו הוא 3,000 בדיקות פר יום עד סוף השבוע הבא. אני רוצה לשבח את הציבור, אנחנו המדינה עם היקף התמותה הנמוך ביותר בקרב המדינות עם אחוזי ההדבקה הגדולים".

לדברי בנט, המשימה העיקרית של הממשלה בשלב זה היא ייצור התנאים לשליטה על המגיפה שיביאו לפתיחה הדרגתית מחודשת של כלכלת ישראל. הוא עדכן כי אחרי סוף השבוע של חג הפסח צפויה הממשלה להודיע על "שחרור" בהדרגה במגבלות על תנועת האזרחים, "ראשית הצעירים ואחריהם המבוגרים יותר – תחת פיקוח".

אמש, במהלך ישיבת הממשלה הטלפונית בנוגע לאישור התקנות החדשות לשעת חירום, פרץ ויכוח סוער בין ראש הממשלה לשר הביטחון בסוגיית בדיקות הקורונה. "נפתלי, הבנו את זה. ואם לא הבנו עכשיו – אז נראה את זה אחר כך בטלוויזיה", עקץ נתניהו את בנט לפי פרסום ב'וואלה', ברקע העובדה כי השר מרבה באחרונה להתבטא בטלוויזיה בכל הנוגע לטיפול במשבר הקורונה. "יש חילוקי דעות ביני לבין ראש הממשלה ומנכ"ל משרד הבריאות", הודה בנט היום. "עצם הוויכוח הוא לאן לקחת את הכלכלה – לסגר מלא או לפתיחה. אני סבור כי עדיף לא לסגור עוד עסקים, כי לא שם הבעיה".

תגיות:נפתלי בנטנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה