פיתוח האישיות

יושבים בבית בחוסר יעילות – מה בכל זאת אפשר לעשות?

"אני יושבת לי בבית, בשקט. ביום הראשון זה דווקא היה נחמד ואפילו כיף. ביום השני - כנ"ל. ביום השלישי כבר התחיל לשעמם, אחרי שבוע וחצי... זהו. מיציתי". אז מה עושים?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"אני יושבת לי בבית, בשקט. ביום הראשון זה דווקא היה נחמד ואפילו כיף. ביום השני - כנ"ל. ביום השלישי כבר התחיל לשעמם, אחרי שבוע וחצי... זהו. מיציתי".

והיא צודקת. בימים אלו אנשים יושבים בבית, לאט לאט מתחילות לעלות מחשבות, תהיות, המוח עובד שעות נוספות ואין לנו דרך להסיח את הדעת. בהתחלה כולם אמרו - יופי! זו הזדמנות נהדרת לעשות דברים שביום יום לא מתאפשרים. ללמוד, לנקות, להספיק. אבל בתכל'ס - המוטיבציה נעלמה. אין חשק להתקדם.

בשיחה עם לקוחה נוספת, ממש ניתן היה לראות את הדרך לדיכאון הולכת ונסללת: "לא מרגישה צורך לקום. אין לי ילדים קטנים בבית שאני צריכה להעסיק, בעלי עובד בבית מרקחת, כך שהוא כן קם ויוצא לעבודה כרגיל. כשהוא חוזר הביתה ושואל בסתמיות: "אז מה עשית היום?", אני מרגישה ממש דפוק לענות לו שוב - אממ, בגדול, כלום. אין לי חשק וגם אין לי רעיונות כבר להמציא, ממש מרגישה דפוק עם עצמי".

המציאות הזו היא לא קלה. מעצם היותנו אנשים אנחנו אוהבים לעשות, להיות יעילים, לקבל פידבקים מהסביבה. ולפתע משכו לנו את הבסיס מתחת לרגליים, ונשארנו תלויים בעצמנו בלבד.

אז מה עושים? איך יוצרים מצב שבו אנחנו מסופקים למרות תחושת החוסר יעילות?

* לתת מקום גם לקושי - הקושי הוא לגיטימי, הגיוני. ברגע שנבין את זה - תחושת הנחיתות תרד.

* דובר כבר שוב ושוב על סדר יום, שהוא דבר חשוב, ואכן כך. סדר יום זה דבר חשוב גם בעבור הגדולים שבינינו.

* ספורט - גם אם ביום יום ספורט זה לא דבר שאת מחוברת אליו, לא מלהיב אותך לעשות כפיפות בטן ואת פחות מתחברת להליכות, תתפלאי לגלות כמה הוא יכול בזמנים שכאלו לרענן ולתת מרץ וכוח. דווקא עכשיו, כשאנחנו מרותקים לבית, והספורט היחיד והתזוזות היחידות שאנחנו עושים מסתכמות בהליכה משולחן האוכל לספה - זה הזמן להזיז את עצמנו מעבר לזה.

* אל תוותרו על רוח העשייה ועל הדברים שחלמתם לעשות! נכון שקשה, ואפילו קשה מאוד ליצור מוטיבציה וכוח להתניע, אבל כדאי! תחשבו על התחושה שאחרי. נסו להרים את עצמכם ולהתחיל לבצע. ברגע שתתחילו - להמשיך יהיה לכם הרבה יותר קל!

נועה גולדשטיין היא מטפלת רגשית מטעם מחלקת "נפשי בשאלתי".

סובלים מדיכאון, חרדות ומצב נפשי ירוד? פנו אל מחלקת "נפשי בשאלתי" בהידברות. לקבלת ייעוץ חייגו 073-3333331 או במייל sarap@htv.co.il

תגיות:פיתוח האישיותבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה