חדשות בריאות

תיעוד: המדבקה שתגן על הרופאים הנאבקים בנגיף הקורונה

מדבקת "מאיה", שפותחה לשימוש צבאי, תשדרג את מסכות הפנים הכירורגיות הסטנדרטיות ותשפר את התמגנותם של הצוותים הרפואיים בבתי החולים מפני נגיף הקורונה: "פתרון זמין ומהיר, תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות"

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

(קרדיט סרטון: מפא"ת, הטכניון, המרכז הרפואי לגליל)

המרכז הטכנולוגי הלאומי למלחמה בקורונה, בראשות ראש מפא"ת במשרד הביטחון, ד"ר דני גולד, החליט לאמץ את הפיתוח של פרופ' איל זוסמן מהטכניון – מדבקה ייחודית, המוצמדת למסכת הפנים הכירורגית הסטנדרטית של הצוותים הרפואיים בבתי החולים. המדבקה, שפותחה במקור לשימוש צבאי, תשדרג את מסכות הפנים ותשפר את יעילותן בהתמגנות מפני הידבקות בנגיף.

פרופ' זוסמן, ראש מעבדת הננו-הנדסה בפקולטה להנדסת מכונות בטכניון, פיתח עם צוות המעבדה את מדבקת "מאיה". המדבקה מיוצרת בהדפסת תלת-ממד, ומורכבת מסיבים ננומטריים המצופים בחומרי חיטוי – הרכב המשפר את הלכידה של חלקיקים ננומטריים, ומנטרל ביעילות גבוהה את הנגיפים מטיפות הרסס המגיעות למסכה. המדבקה תפחית בכך את מקרי ההידבקות, ותאפשר רציפות תפקודית של הצוותים הרפואיים.

הפיתוח בוצע בשיתוף עם מדעני המחלקה לתשתיות כימיה וביולוגיה במפא"ת, בהובלת ראש המחלקה ד"ר דן גרינשטיין, ובליווי צמוד של פרופ' סאמר סרוג'י, מנהל המכון לכירורגיית פה ולסת במרכז הרפואי לגליל בנהריה. משרד הבריאות נתן אישור ראשוני לשימוש במדבקה הייחודית, ובמרכז הרפואי בנהריה יחלו השבוע בפיילוט ראשוני, שיבדוק את הסתגלות הצוות הרפואי למדבקה.

ד"ר מסעד ברהום, מנהל המרכז הרפואי לגליל, הודה למשרד הביטחון ולטכניון על שיתוף הפעולה הפורה. הוא הביע תקווה, כי השימוש במדבקה יצמצם את מקרי ההידבקות בקרב הצוותים הרפואיים.

פרופ' סרוג'י הוסיף: "מדובר בפתרון זמין ומהיר, תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות. אנו מקווים שהצלחת הפיילוט תביא לכך, שהמיזם הייחודי ייכנס גם לבתי חולים רבים נוספים ברחבי המדינה".

המרכז הטכנולוגי הלאומי למלחמה בקורונה, בראשות ראש מפא"ת, ממשיך באיתור ובפיתוח טכנולוגיות מתקדמות שיסייעו במאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. במסגרת פעילות המרכז, עוסקים הצוותים בהסבת טכנולוגיות שפותחו לצרכים צבאיים וביטחוניים ליישומים אזרחיים. במשרד הביטחון ציינו, כי העבודה נעשית סביב השעון ובמשמרות על מנת להגיע מוקדם ככל הניתן ליישום בבתי החולים.

תגיות:מפא"תנגיף הקורונההמרכז הרפואי לגליל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה