חדשות בריאות

מגפת הקורונה: משרד הפנים יפעל למציאת פתרונות דיור למבודדים

שר הפנים אריה דרעי הנחה את אנשי משרדו לתת מענה למחויבי בידוד, שלא נמצא עבורם פתרון דיור הולם. בכירי משרד הפנים יסיירו בבני ברק, במטרה לאתר עוד היום מיקומים מתאימים למרכזי בידוד בעיר

(צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)(צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
אא

שר הפנים דרעי הנחה הבוקר (ראשון) את אנשי משרדו להיערך למציאת פתרונות בידוד לתושבים, שאין להם התנאים הבסיסיים לבידוד על פי הנחיות משרד הבריאות. ההנחיה ניתנה בעקבות הישיבה שכינס שלשום ראש הממשלה בנימין נתניהו, בה נדונה ההיערכות לקראת הידוקו הצפוי של ההסגר על תושבי ישראל.

מלשכתו של דרעי נמסר, כי מתווה הפעולה יגובש בשיתוף עם יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, ויו"ר מרכז המועצות האזוריות, שי חג'ג'. משרד הפנים יוביל את הנושא ויגבש מדיניות ברורה. בתחילה ייערך מיפוי למבודדים שאינם חולים, שלא נמצא עבורם פתרון לבידוד והם עלולים לסכן את עצמם ואת סביבתם. איתור המבודדים ייעשה על ידי הרשות המקומית, שתיתן להם מענה: גורמי הרווחה יהיו בקשר ישיר עם מבודדים בבתים, הנמנים עם אוכלוסיית הקשישים, בעלי מוגבלויות ואחרים, על מנת לוודא שהם מקבלים מזון ותנאים בסיסיים. הנושא נמצא באחריות משרד הרווחה והביטוח הלאומי.

משרד הבריאות יגדיר את תנאי הבידוד הנדרשים במקרה כזה, ומינהל החירום במשרד הפנים ימפה את המסגרות האופציונליות להלנת מבודדים – פנימיות, כפרי נוער, אכסניות ועוד. לצורך פעילות זו, יועמד תקציב תוספתי ממשרד האוצר למתן מענה תקציבי לצרכים הקיימים.

בתוך כך, מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן, וראש מנהל שירותי החירום במשרד הפנים, אלי רגב, יסיירו בצהריים בבני ברק, יחד עם הנהלת העיריה, המנכ"ל שמוליק ליטוב, נציגי משטרת ישראל ונציגי פיקוד העורף. זאת במטרה לאתר עד סוף היום מיקומים מתאימים למרכזי בידוד בעיר למי שיצטרך, וכן מקומות מיוחדים לחולי קורונה, על פי כל הכשרויות והצרכים הנדרשים.

"משרד הפנים עולה שלב בהיערכות לקראת אפשרות של הידוק הסגר", אמר השר דרעי. "במקרה כזה, הרשויות המקומיות יהפכו לשחקן המרכזי במאבק. נעמוד לצדן, נסייע בכל מה שצריך וניתן את המענים לצרכים שיעלו מהשטח, כדי להבטיח את יכולתן להמשיך ולהעניק את השירותים הנדרשים לאזרחים בתקופת המשבר".

בהתייחסות ספציפית לבני ברק, הוסיף דרעי: "נעשה הכל לדאוג לתושבי העיר במהירות האפשרית. נתתי הנחיה לאתר באופן מיידי מקומות בעיר".

תגיות:משרד הפניםאריה דרעינגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה