הורים וילדים

אמא לילדים בחופש הגדול? את הנקודה המפתיעה הזו אסור לך להחמיץ

"אמא יקרה", קורא הרב פולק מדם ליבו, "אני רוצה להזכירך: הילדים האלו הם לא רק שלך! הם בנים של הקב"ה! את התנדבת לגדל אותם! כל יום שאת מגדלת אותם עם חום ואהבה ונתינה - זה חסד שאת עושה עם אבא שבשמים"

  • י"ג אב התשפ"א
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"כמה מילים לאמהות שכורעות בימים אלו תחת העול", כותב הרב שמואל פולק, מחבר עלון "אז נדברו", "הני נשי במאי זכיין, בזה שמגדלות את הילדים ומחכות לבעליהן. זאת אומרת: עיקר עבודת ה' של הנשים זה בבית".

"אמהות, תתחילו להעריך את התפקיד הזה! אתן כבר מגדלות את הנשמות היקרות של ה'! תתחילו לאהוב את זה! אתן כבר עושות הכל! מתי תתחילו לשמוח ולאהוב ולהעריך עם מה שאתן עושות?!

"נשות ישראל הצדקניות", קורא הרב פולק, "ה' אוהב אתכן כאן, בתוך הבית, עם הילדים. ה' יודע להעריך את זה שאתן מגדלות את הילדים שלו! לא! אל תתחזקו בשום חיזוק, אני מבקש ממכן: לא.

"כעת תעמדו מול הילדים שאתן כבר מגדלות, תעמדו מול מה שאתן כבר עושות ותדעו שזה הכל! תבינו שבזה אתן נשים צדקניות, שבזכותכן ניגאל.

"אמא יקרה: האם את יודעת שכעת, בימים אלו, את הבייביסיטר של הבנים של הקב"ה? אבא שבשמים רצה לשלוח לעולם כמה נשמות יקרות, והוא חיפש ביביסיטר שתתנדב לשמור עליהן, והוא מצא אותך! את התנדבת, ולא רק לשמור עליהם, התנדבת גם ללדת אותם, לסבול צער גידול בנים, ולצעוד איתם בסבלנות אין קץ שלב אחר שלב.

"מישהו הכריח אותך לקחת את המשימה האדירה הזו?! אף אחד", קורא הרב פולק, ומציין כי בתורה מצוות "פרו ורבו" מוטלת רק על הגבר. האישה לא מחויבת! אף אחד לא דרש ממך. הריבונו של עולם אף פעם לא חייב אותך. ואת התנדבת! ועשית את זה מכל הלב. ואת מגדלת לו כמה ילדים, שכל אחד הוא עולם! כל אחד הוא בן יחיד, 'בני בכורי ישראל', ואת התנדבת לגדל כמה וכמה בנים יחידים של הקב"ה.

 

אמא יקרה, אני רוצה להזכירך: הילדים האלו הם לא רק שלך!

"אבל הבעיה היא שאת שכחת. שכחת שזה לא מובן מאליו, שכחת שאת מתנדבת, שכחת איזה חסד את עושה מידי יום עם הקב"ה. נכנס לך בראש שהילדים זה עסק פרטי שלך, וממילא גם בעיה פרטית שלך...

"ולכן כעת, בתקופה הזו שהילדים עומדים לך על הראש... ועושים לך חור בראש... ואין לך כבר כוחות נפש... ישנם רגעים מסוימים שנדמה לך שאת הולכת לאבד את שפיות דעתך... די... אין לי כוחות...

"אמא יקרה", קורא הרב פולק מדם ליבו, "אני רוצה להזכירך: הילדים האלו הם לא רק שלך! הם בנים של הקב"ה! את התנדבת לגדל אותם! כל יום שאת מגדלת אותם עם חום ואהבה ונתינה - זה חסד שאת עושה עם אבא שבשמים!

"כמה הכרת הטוב יש לאבא שבשמים אלייך על ההתנדבות הזו מצידך... את עושה את זה מרצון ומתמסרת עם כל הנשמה... האם את זוכרת שאת נותנת פה משהו לקב"ה?!

"אז הנה, זה מה שאת צריכה להתחזק בימים אלו! בורא עולם רצה למקד אותך, אמא יקרה, מול העבודת ה' הגדולה ביותר שלך בחיים – לגדל את המלאכים הקטנים של הקב"ה!

"אם תחשבי על זה, אם תביני מה את נותנת לקב"ה בעוד סיפור, בעוד דחיפת כפית לתוך הפה של הילד, בעוד השכבה מורטת, בעוד הצבת גבולות לילדים, אם תביני את זה פתאום תרגישי שאת מקבלת כוחות!

"כי חלק נכבד מהכוחות שלנו התרגלנו לפזר ולהניח בתא או במגירה של מקום העבודה, וכעת ה' רוצה שנאסוף את כל הכוחות היקרים האלו למקום אחד ויחיד: לגדל את בניו!

"אמא יקרה", מסיים הרב פולק את דבריו, "לא פסח, לא תפילות, לא תהילים. כעת 'ויעש להם בתים'. הידבקי בדרכי שפרה ופועה שהעמידו לנו את כרם ישראל. במה? בזה שהם ידעו להעריך... את מי? את משה רבינו הקדוש והנורא? לא!!! את התינוק משה!!! את הנער הבוכה הזה... את התינוק הזה שמושך לפרעה בכתר ועושה סקנדל... אותו הם ידעו להעריך ולגדל, ומזה הם זכו ל-3 כתרים: כתר תורה, כתר כהונה וכתר מלכות".

תגיות:אמהותילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה