חדשות בארץ

עתירה נגד אדלשטיין: ביזה את בג"ץ

בעתירה שהגישה עמותת "חוזה חדש" לבג"ץ נגד יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, מתבקש בית המשפט לחייב את אדלשטיין למלא את פסק הדין לפיו עליו לכנס עוד היום את המליאה כדי להצביע על בחירת יו"ר קבוע. בג"ץ הורה לאדלשטיין למסור את תגובתו לעתירה עד השעה 14:30

אולם בבית המשפט העליון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)אולם בבית המשפט העליון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

עמותת "חוזה חדש" הגישה בצהריים (רביעי) עתירה לבג"ץ נגד יו"ר הכנסת המתפטר, יולי אדלשטיין, בבקשה לחייבו למלא את פסק הדין של בג"ץ, שהורה לו לכנס את מליאת עוד היום כדי להצביע על בחירת יו"ר קבוע. בכחול לבן חלוקות הדעות האם להצטרף לעתירה. בג"ץ הורה לאדלשטיין, ליועצים המשפטיים לכנסת ולממשלה, הממשלה וסיעת הליכוד להגיש את תגובותיהם לעתירה עד השעה 14:30. 

בעתירה, שהוגשה על ידי עורכי הדין יובל יועז ודורון ברקת, נטען כי בהתפטרותו פעל אדלשטיין למנוע יישומה של החלטת בג"ץ, ובכך ביזה את בית המשפט: "בנסיבות אלה, מתבקש בית המשפט הנכבד להפעיל את סמכויותיו בהתאם לפקודת ביזיון בית המשפט, לזמן את המשיב (אדלשטיין) ללא דיחוי להתייצב בפניו. עוד דורשת העתירה, כי בג"ץ יכפה על אדלשטיין לקיים את פסק הדין שהורה לו להצביע עוד היום על בחירת יו"ר קבוע.

מוקדם יותר היום, עדכן היועץ המשפטי של הכנסת, עורך הדין איל ינון, את בג"ץ באופן רשמי בהתפתחויות. לדבריו, לאחר ההתפטרות הוא הבהיר לאדלשטיין כי עליו לקיים את פסיקת בג"ץ, אולם יו"ר הכנסת הודיע לו שאין בכוונתו להעלות היום את נושא בחירת היו"ר על סדר יומה של המליאה.

בנאום במליאת הכנסת מתח אדלשטיין ביקורת חריפה על בג"ץ, ואמר כי החלטתו מהווה "התערבות גסה ויהירה של הרשות השופטת בענייניה של הרשות המחוקקת הנבחרת", וכי היא "פוגעת באופן חסר תקדים בריבונות העם ובריבונות הכנסת, וחותרת תחת יסודותיה של הדמוקרטיה הישראלית".

"כדמוקרט, כיהודי ציוני, כמי שנלחם נגד משטרים אפלים, אני קובע שהחלטת בג"ץ היא החלטה שגויה וחמורה המביאה לידי ביטוי ליקוי מאורות מסוכן", הוסיף היו"ר המתפטר. "כדמוקרטכיהודי ציוני, כמי שנלחם נגד משטרים אפלים, וכיושב הראש של הבית הזה – לא אניח לישראל להידרדר לאנרכיה. לא אתן יד למלחמת אחים. אפעל על פי רוחו של מנחם בגין אשר ביוני 1948, בימי האלטלנה, מנע מלחמת אחים".

"בימים אלה העם שלנו זקוק לאחדותזקוק לממשלת אחדותבימים, בהם מגפה מסכנת אותנו מבחוץ והשסע קורע אותנו מבפנים, על כולנו לנהוג כבני אדם, על כולנו להתעלות. על כולנו להתאחד. אי לכךלמען מדינת ישראל, ובכדי לחדש את הרוח הממלכתית בישראל – אני מתפטר בזאת מתפקידי כיושב ראש הכנסת. נתפלל, ואף נפעל, לימים טובים יותר", סיים אדלשטיין את דבריו.

אדלשטיין נעל לאחר מכן את הישיבה, והודיע כי הישיבה הבאה תיערך ביום שני הקרובבכחול לבן התכוונו להביא היום להחלפתו של אדלשטיין בחבר הכנסת מאיר כהן, אלא שההתפטרות טרפה את הקלפים. בין מרכיבי הרשימה שוררת מחלוקת האם לפנות שוב לבג"ץ.

התפטרותו של אדלשטיין תיכנס לתוקף בעוד 48 שעות. על פי תקנון הכנסת, את מקומו אמור למלא אחד מסגניו. אלא שלאדלשטיין טרם מונו סגנים, בשל הפלונטר הפוליטי בין שתי המפלגות הגדולות. מחליפו הזמני יהיה, ככל הנראה, יו"ר סיעת העבודה-מרצ, עמיר פרץ, שהינו ותיק חברי הכנסת. בכחול לבן החלו בהתייעצויות, כדי להחליט על המשך מהלכיהם הפוליטיים בעקבות התפטרותו של אדלשטיין.

תגיות:הכנסתבג"ץיולי אדלשטייןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה