חדשות בארץ

נתניהו לגנץ: הפערים בינינו קטנים, בוא ניפגש ונקים ממשלה

ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא ליו"ר כחול לבן, בני גנץ, להיפגש עמו "עכשיו" ולהקים ממשלת אחדות "עוד היום". גנץ: "אנחנו יודעים לנהל משברים לאומיים לא פחות טוב מנתניהו, אולי יותר טוב ממנו"

נתניהו וגנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו וגנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא בצהריים (שלישי) ליו"ר כחול לבן, בני גנץ, להיפגש עמו עוד היום ולהקים יחד ממשלת אחדות. "בני גנץ, זו שעת מבחן למנהיגות ואחריות לאומית", כתב בטוויטר. "אזרחי ישראל זקוקים לממשלת אחדות, שתפעל להצלת חייהם ופרנסתם".

"זה לא הזמן לבחירות רביעיות", הוסיף נתניהו. "שנינו יודעים שהפערים בינינו קטנים, ושניתן להתגבר עליהם ולהקים ממשלה. בוא ניפגש עכשיו ונקים ממשלה עוד היום. אני מחכה לך".

מוקדם יותר היום, יצא גנץ מחוץ לביתו ודיבר עם פעילים במפלגתו שקראו לו להקים ממשלת אחדות. "כרגע המנדט ברשותנו. נחתור לאחדות, וננסה למצות את מה שעומד לרשותנו מבחינת החוק", אמר. "יש איזו שהיא ציפיה, שהיא בהסתה פוליטית, לבוא תחת נתניהו, כאילו זאת האלטרנטיבה היחידה. אני ניהלתי מלחמות. אנחנו יודעים לנהל משברים לאומיים לא פחות טוב מנתניהו, אולי יותר טוב ממנו".

כזכור, נתניהו טען במוצאי שבת כי למעשה פרטי ההסכם בין הליכוד וכחול לבן כבר נסגרו, ואמר כי ההצעה העומדת על הפרק היא להקים ממשלה שיוויונית, על אף שלימין יהיו יותר חברי כנסת בקואליציה: "נכהן כראשי ממשלה ברוטציה, מספר השרים וחברי הקבינט יהיה חצי-חצי. תפקיד שר המשפטים ייקבע או בהסכמה או בהסדר של שר וסגן שר שצריכים חתימה הדדית". הוא הוסיף, כי כחול לבן ביקשו לקבל לידיהם את תיקי החוץ והביטחון, בעוד הליכוד יחזיק במשרד האוצר ובתפקיד יו"ר הכנסת. במחצית הקדנציה יתחלפו הצדדים ביניהם בתפקידים.

"כולנו צריכים להתפשר. באתי עם הצעה 'סופר' נדיבה", המשיך נתניהו. "זו קריאה אחרונה לאחדות. מיליוני אזרחים כרגע מחכים לנו. הם מצפים שנפעל יחד כדי להציל את ישראל מהמשבר העולמי הגדול ביותר". הוא האשים את מספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד, כי הוא שמונע את הקמת הממשלה ומוביל מהלך לחקיקת חוקים פרסונליים שימנעו ממנו לכהן כראש ממשלה: "אלו חוקים איראניים, חוקים מטורללים". בפנייה ישירה לגנץ, הוסיף: "אמרת 'ישראל לפני הכל'? זה לא 'לפיד לפני הכל'. קבל את ההחלטה, יש הצעה אמיתית וטובה. מה שצריך לעשות זה ללכת יחד, לצאת מהפוליטיקה הקטנה, מהעסקנות הקטנונית הזו".

בכחול לבן מתכוונים להעלות מחר להצבעה את מינויו של יו"ר כנסת קבוע, במקומו של היו"ר הנוכחי, יולי אדלשטיין. בג"ץ הורה אמש לאדלשטיין להביא להצבעה את בחירת היו"ר עד יום רביעי. בריאיון לגלי צה"ל אמר חבר הכנסת עופר שלח: "אני לא רואה דרך שאדלשטיין לא יקבל את הכרעת בג"ץ, ולכן אנחנו מתכוונים לבחור מחר את מאיר כהן ליו"ר הכנסת". בליכוד הבהירו, כי מהלך זה יסתום את הגולל על הניסיונות להקים ממשלת אחדות ויוביל לבחירות רביעיות.

תגיות:בני גנץבנימין נתניהובחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה