חדשות בריאות

נתניהו לגנץ: "הצטרף לממשלת חירום – מיד"

על רקע משבר הקורונה המחריף, שב ראש הממשלה בנימין נתניהו וקרא ליו"ר כחול לבן, בני גנץ, להצטרף לממשלת אחדות ברוטציה. הוא תקף את יאיר לפיד, שלדבריו מכשיל את האחדות, והאשים אותו בהובלת מהלך לחקיקת "חוקים איראניים". גנץ: "מי שרוצה אחדות לא עובד עם אולטימטומים"

נתניהו (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)נתניהו (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו התריע הערב (מוצ"ש), כי מגפת הקורונה עלולה לגבות רבבות קורבנות בישראל. על רקע המשבר המחריף, הוא אמר כי כל הפרטים למתווה האחדות בין הליכוד וכחול לבן כבר נסגרו, וקרא לבני גנץ לחתום על ההסכם ולהצטרף לממשלה: "יאיר לפיד מטרפד את האחדות".

נתניהו אמר, כי נגיף הקורונה הוא "בעיה עולמית", שאף אחד אינו יודע כרגע לאן תתגלגל: "המגפה התחילה בסין, עברה לאיטליה, וממנה ליתר מדינות העולם. המדינות שלא חסמו את הגבולות שלהן – כמו איטליה, ספרד, צרפת ובריטניה – הן על סף אובדן שליטה. במדינות האלו לא מדברים כבר על חולים, אלא על מתים".

"זה מתקדם בטור גאומטרי", הוסיף נתניהו. "מספר החולים מכפיל את עצמו כל כמה ימים". לדבריו, ההערכות בעולם מדברות על בין 60 ל- 80 אחוזים של הידבקות, ועל שיעור קורבנות בין אחוז ל- 4 אחוזים: "אצלנו זה יכול להגיע לרבבות מתים. זה לא ספין, זו לא גחמה, זו המציאות".

"הצלחנו להיות במצב טוב יותר מהמדינות האלה, משום שקיבלנו החלטה לסגור את הגבולות. את התחלואה הראשונית בלמנו, אבל לא לגמרי. אני מנסה קודם כל לאתר, לבודד ולטפל בחולים. הצעד השני הוא להציל את הכלכלה שלנו, אני רוצה במקביל לשחרר את הבריאים".

ראש הממשלה ציין, כי בשבועיים הקרובים יעלה מספר בדיקות הקורונה היומיות באופן דרמטי: "מחר בבוקר יהיו לנו 3,000 בדיקות, בקרוב מאוד נגיע ל-10,000 בדיקות, יכול להיות שנגיע ל- 20,000". 

נתניהו שב וקרא ליו"ר כחול לבן, בני גנץ, להיכנס לממשלת אחדות, וטען כי למעשה פרטי ההסכם בין הצדדים כבר נסגרו בהודעות SMS. לדבריו, ההצעה העומדת על הפרק היא להקים ממשלה שיוויונית, על אף שלימין יהיו יותר חברי כנסת בקואליציה: "נכהן כראשי ממשלה ברוטציה, מספר השרים וחברי הקבינט יהיה חצי-חצי. תפקיד שר המשפטים ייקבע או בהסכמה או בהסדר של שר וסגן שר שצריכים חתימה הדדית". הוא הוסיף, כי כחול לבן ביקשו לקבל לידיהם את תיקי החוץ והביטחון, בעוד הליכוד יחזיק במשרד האוצר ובתפקיד יו"ר הכנסת. במחצית הקדנציה יתחלפו הצדדים ביניהם בתפקידים.

על רקע הכוונה בכחול לבן להצביע ביום שני על תפקיד יו"ר הכנסת, ולהחליף את יולי אדלשטיין במאיר כהן, הבהיר נתניהו כי מהלך זה יסכל את ממשלת האחדות, שכן ראש ממשלה אינו יכול לעבוד יחד עם יו"ר כנסת לעומתי. הוא תקף את יאיר לפיד, שלדבריו מונע את הקמת הממשלה ומוביל מהלך לחקיקת חוקים פרסונליים שימנעו ממנו לכהן כראש ממשלה: "אלו חוקים איראניים, חוקים מטורללים".

"כולנו צריכים להתפשר. באתי עם הצעה 'סופר' נדיבה", המשיך נתניהו. "זו קריאה אחרונה לאחדות. מיליוני אזרחים כרגע מחכים לנו. הם מצפים שנפעל יחד כדי להציל את ישראל מהמשבר העולמי הגדול ביותר". הוא פנה באופן ישיר לגנץ: "אמרת 'ישראל לפני הכל'? זה לא 'לפיד לפני הכל'. קבל את ההחלטה, יש הצעה אמיתית וטובה. מה שצריך לעשות זה ללכת יחד, לצאת מהפוליטיקה הקטנה, מהעסקנות הקטנונית הזו".

"הדבר הכי חשוב זה משפט ההיסטוריה. כולנו עומדים כרגע למשפט ההיסטוריה. צריך לאחד את הכוחות, ולהיכנס לממשלת חירום מיד", סיכם נתניהו.

בתגובה לדבריו של נתניהו, כתב לפיד: "באמצע משבר לאומי ובריאותי יושב ראש הממשלה בטלוויזיה, ומשקר ומכפיש ללא הרף. להבדיל ממנו, לא ארד לרמה הזו. איומי הסרק של נתניהו לא מרשימים אותנו, גם לא 'ההסכם בסמסים', שלא היה ולא נברא. בשבוע הבא נבחר יו"ר חדש לכנסת ונפעיל את הבית, כדי להילחם בקורונה לטובת האזרחים. זה הדבר היחיד שחשוב עכשיו".

גנץ הגיב אף הוא על קריאתו של ראש הממשלה לאחדות, וכתב בטוויטר: "נתניהו, מי שרוצה אחדות לא עובד עם אולטימטומים, לא משתמש בהדלפות מגמתיות ובטח שלא פוגע בדמוקרטיה ובאזרחים ומשתק את כנסת ישראל".

תגיות:נגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה