חדשות בריאות

מספר חולי הקורונה בישראל עלה ל- 945

על פי העדכון האחרון ממשרד הבריאות, מספר הנדבקים בנגיף הקורונה בישראל עלה ל- 945. מצבם של 20 חולים מוגדר קשה, 24 במצב בינוני ו- 863 במצב קל

(צילום: שאטרסטוק)(צילום: שאטרסטוק)
אא

(עודכן: 9:25)

מספרם של חולי הקורונה בישראל עלה ל- 945. כך עדכן הבוקר (ראשון) משרד הבריאות. 62 בני אדם נוספו לרשימת החולים, שעמדה אתמול על 883 שמות. על פי הנתונים, הנכונים לשעה 8:00, מצבם של 20 חולים מוגדר קשה, 24 במצב בינוני ו- 863 במצב קל. 37 חולים הבריאו, ושוחררו לביתם.

297 חולים מאושפזים בבתי חולים, ו- 344 שוהים בטיפול בית. 97 הועברו למלוניות ההבראה הקהילתיות, שנפתחו בשבוע שעבר בתל אביב ובירושלים. לגבי 169 מהחולים טרם הוחלט באיזו מסגרת הם יטופלו.

בסוף השבוע גבה הנגיף קורבן בראשון בארץ – אריה אבן בן ה 88, שהובא אמש למנוחות בירושלים. ההלוויה התקיימה תחת הנחיות משרד הבריאות, בהשתתפות מצומצמת של המשפחה הקרובה. אנשי חברא קדישא "קהילת ירושלים" טיפלו בכבוד הנפטר, כשהם לבושים בסרבלים ממוגנים.

התקנות לשעת חירום, המגבילות את תנועת האזרחים במרחב הציבורי, נכנסו הבוקר בשעה 8:00 לתוקף. על פי התקנות החדשות, שאושרו על ידי שרי הממשלה, אין לצאת ממקום המגורים, למעט במקרים מיוחדים: יציאה לעבודה במסגרת התקנות; הצטיידות במזון, תרופות, או שירות חיוני אחר; קבלת שירות רפואי ומתן תרומת דם; הפגנה, הליך משפטי והגעה לכנסת; פעילות ספורט במסגרת מצומצמת; יציאה להתאווררות לזמן קצר; יציאה לטקס דתי, ובכלל זה לחתונה, הלוויה, תפילה וטבילה במקווה; סיוע לאדם הזקוק לכך; יציאה לצורך חיוני אחר.

בנוסף, קובעות התקנות כללי התנהגות במרחב הציבורי, שנועדו ליצור "ריחוק חברתי" ומניעת הדבקה מאדם לאדם: יש להקפיד על שמירה על מרחק של 2 מטרים לפחות בין אדם לאדם, ככל הניתן, למעט בין אנשים הגרים באותו מקום; בנסיעה ברכב פרטי, יהיו עד 2 נוסעים באותו הרכב, אלא אם כן מדובר באנשים הגרים באותו מקום. הגבלה זו אינה חלה על נסיעת עובד, המועסק במקום עבודה חיוני, או כאשר יש צורך חיוני בנסיעה של מעל 2 נוסעים באותו רכב.

תקנות נוספות לשעת חירום, שאושרו בממשלה, נועדו להגביל את מספר העובדים במקום העבודה בשל התפרצות הקורונה. על פי התקנות, המגזר הממשלתי עובר למתכונת חירום, שתאפשר אספקת שירותים חיוניים לאזרח אך תצמצם ל- 30% את מצבת כוח האדם המצויה במשרדים. זאת, למעט גופים שיוכלו לעבוד ביותר מ- 30%, ובהם גופי הבריאות, הרווחה והביטחון.

מתכונת החירום תחול גם על גופים שאינם ציבוריים, אך בגופים אלה תתאפשר גם עבודה מהבית. באשר לעסקים פרטיים, קובעות התקנות כי יחול הכלל הרוחבי על פיו במקום העבודה לא ישהו בעת ובעונה אחת יותר מ- 30% ממצבת כוח האדם, או עד 10 עובדים (לפי הגבוה מביניהם).

על מנת לוודא שהציבור לא יחוש מחסור במזון, בתרופות, בשירותים פיננסים, באיסוף אשפה, באספקת אנרגיה ועוד, הוגדרו גופים חיוניים שיכולים לחרוג מהכלל הרוחבי. גופים אלה יוכלו לפעול  עם יותר מ- 30% ממצבת כוח האדם, על מנת להבטיח את מתן האספקה הסדירה והשירותים הנדרשים, תוך הקפדה על הנחיות משרד הבריאות. אמצעים אלה נועדו לאפשר לכמה שיותר עובדים לשהות בביתם, למזער את היקף ההדבקות ובמקביל לאפשר תפקוד חיוני של המשק.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה