חדשות בריאות

הרב יצחק יוסף: לסגור את כל בתי הכנסת שבבתי החולים

על רקע התפשטות נגיף הקורונה, הורה הרב הראשי לישראל, הראשון לציון הרב יצחק יוסף, לסגור את כל בתי הכנסת שבתוך בתי החולים. עוד פסק, כי חובה על כל אדם הממתין לתוצאות בדיקת קורונה להיות זמין בטלפון בשבת. בנוסף, הנחה הרב להקים מערך כרוזי שבת, לצורך הכרזה על בידוד באזורים החרדיים והדתיים

  • כ"ב אדר התש"פ
הרב יצחק יוסף (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)הרב יצחק יוסף (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

הרב הראשי לישראל, הראשון לציון הרב יצחק יוסף, שיגר הערב (רביעי) לשר הבריאות יעקב ליצמן פסק הלכה דרמטי, בו קבע כי יש לסגור את בתי הכנסת שבתוך בתי החולים, בשל הקושי בשמירת מרחק של 2 מטרים מאדם לאדם. עוד פסק הרב, כי חובה על כל אדם הממתין לתוצאות בדיקת קורונה להיות זמין בטלפון בשבת. הוא הנחה להקים מערך כרוזי שבת, לצורך הכרזה על בידוד באזורים החרדיים.

בראשית דבריו הבהיר הראשון לציון כי "אנחנו סומכים לגמרי על החלטות הרופאים ומחויבים שלא לסור מהנחיותיהם, ובכלל גם זה לעניין חילול שבת במקום שיש פיקוח נפש אשר הוא דוחה את כל התורה כולה".

לאור זאת, פסק הרב: "אין ספק שכל מי שנבדק לקורונה עליו להשאיר בשבת מכשיר פלאפון זמין, אם רואה שהשיחה מגיעה מקופת החולים, ואז יוכלו לעדכנו על מצבו ולאן עליו להתפנות. וגם כשיש ספק אם השיחה מקופת החולים, יש לענות".

עוד הדגיש, כי "גם מי שלא נבדק לקורונה, ישאיר בשבת את מכשיר הפלאפון זמין, כדי שאם יימצא שהוא שהה בקרבת חולה מאומת ועליו לשהות בבידוד, יוכלו להודיעו על כך בהקדם. כדאי להקים קו טלפון חירום, המיוחד להודעות כאלו, ולפרסם לכלל הציבור את מספר הקו הזה, וכל מי שיתקשרו אליו מהמספר הזה יענה מיד".

הרב הראשי לישראל הוסיף, "כי יש להקים מערך רכבים עם כרוז שיכריז בשבת באזורים דתיים וחרדיים על חובת בידוד, לפי האזורים שיתברר במהלך השבת שחייבים בבידוד". בנוסף, הורה הרב לסגור לאלתר את כל בתי הכנסת שבבתי החולים, וזאת בשל החשש לשלומם של מתפללים עם מערכת חיסונית נמוכה, וחוסר היכולת לקיים את הוראות הבטיחות של משרד הבריאות, המונעות שהייה של יותר מ- 10 אנשים בבית כנסת ודורשות מרחק של 2 מטרים מאדם לאדם. "ועת לעשות לה' הפרו תורתך", חתם הרב יוסף את פסק ההלכה.

פסק ההלכה התקדימי ניתן במענה לשאלות ההלכתיות המתעוררות במצב החירום, כמוהו לא ידעה ישראל. מאגף ההסברה למאבק בנגיף הקורונה במגזר החרדי שע"י משרד הבריאות נמסר הערב, כי "פסקי הדין של גדולי הדור מדברים בעד עצמם ומלמדים על עת החירום המחייבת פעילות מואצת בטרם פורענות חלילה. אנו פועלים באופן נמרץ לתכלל את כלל הפעולות, הנדרשות לביצוע מבצעי של ההודעות לציבור החרדי בשבת במקרה הצורך. אנו שבים ומדגישים את המחויבות והדחיפות להישמע לכל הוראות משרד הבריאות כדי להיאבק בנגיף".

תגיות:הרב יצחק יוסףנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה