חדשות בארץ

משבר הקורונה: בוטלו קווי רכבת, מגרש הרוסים בירושלים הוכנס לבידוד

לאחר שכ- 10% מפקחיה נכנסו לבידוד בשל התפשטות נגיף הקורונה, הודיעה רכבת ישראל על ביטול מספר קווים. הלימודים במוסדות החינוך התחדשו הבוקר, לאחר חופשת הפורים. הלמידה בכיתות והיציאה להפסקות יימשכו כרגיל, אולם חל איסור על קיום אירועים רבי משתתפים

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

רכבת ישראל הודיעה הבוקר (חמישי) על ביטולם של מספר קווי רכבת, וזאת בשל המחסור בצוותים להפעלת הרכבות, לאחר שבימים האחרונים 27 פקחים נכנסו לבידוד – כ- 10% מכלל מצבת הפקחים.

החל מהיום, ועד להודעה חדשה, לא יופעלו רכבות בקווים הבאים:

באר שבע צפון האונ'- דימונה.

בית שמש-ירושלים מלחה.

לוד-ראשל"צ הראשונים.

בנוסף, לא יופעלו רכבות הלילה בין תחנות באר שבע מרכז ותל אביב ההגנה.

ברכבת הדגישו, כי "על פי הנחיות משרד הבריאות, במקרה של בידוד ביתי, אין להשתמש בשירותי הרכבת".

בית המעצר מגרש הרוסים בירושלים הוכנס הלילה לבידוד, לאחר שקצינה דיווחה כי הייתה בקרבתו של חולה מאומת. בשירות בתי הסוהר הוחלט, כי בשלב זה לא תותר כניסה או יציאה מבית המעצר עד לקבלת תוצאות הבדיקה של הקצינה. במתחם מצויים כעת 25 אנשי סגל ו- 119 כלואים. למתקן לא יתקבלו עצורים חדשים, ולא יוצאו עצורים לדיונים בבתי המשפט. כלואים שאמורים להשתחרר – ישוחררו ישירות לבידוד בית.

בתוך כך, המשא ומתן בין עובדי חברת אל על וההסתדרות לבין הנהלת החברה התפוצץ אמש לאחר שתי יממות רצופות. על רקע פיטורי הענק הצפויים בחברה בשל משבר הקורונה, שהוביל לצמצום דרסטי בטיסות, דחתה הנהלת אל על את הצעת העובדים לוותר על סך של מיליארד דולר למשך תקופה של 7 שנים.

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, אמר בתגובה, כי "ההנהלה מסרבת להפנים את גודל השעה ואת האחריות הכבדה שמוטלת על כתפיה. אני חרד לגורלה של אל על, וקורא להנהלה להתעשת. על ההנהלה לקבל את הצעת ההסתדרות, ולשוב לשולחן המשא ומתן".

מספר חולי הקורונה שאובחנו בישראל זינק אמש ל- 97. ההערכות הן, כי המספר צפוי להמשיך ולעלות בימים הקרובים. מהמרכז הרפואי איכילוב בתל אביב נמסר על החמרה במצבו של חולה הקורונה, המאושפז ביחידה לטיפול נמרץ כללי. מצבו מוגדר קשה, והוא מורדם ומונשם. מצבו של נהג האוטובוס ממזרח ירושלים, שהסיע קבוצת תיירים יוונים ונדבק מהם בנגיף, מוסיף להיות קשה; הוא מורדם ומונשם בבית החולים פדה-פוריה בצפון.

בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, הוציא משרד הבריאות הנחיות חדשות לציבור, שנועדו להקטין את פוטנציאל ההידבקות בנגיף הקורונה ולמנוע את התפשטות התחלואה בישראל. במרכז ההנחיות החדשות עומדת ההוראה להימנע מצפיפות ומהתקהלויות, זאת בנוסף לצורך בהמשך ההקפדה על היגיינה אישית וסביבתית. במסגרת ההנחיות, תוגבל ההתקהלות של קבוצת אנשים במרחב אחד ל- 100 משתתפים. קיום אירועים פרטיים – כגון חתונות, בר מצוות ושמחות אחרות – יוגבל אף הוא ל- 100 משתתפים.

הלימודים בגנים ובבתי הספר התחדשו הבוקר כסדרם, בתום חופשת הפורים. משרד החינוך הודיע, כי הוא "עומד בקשר רציף ושוטף עם משרד הבריאות והמל"ל, ובהתאם להתפתחויות הוא ימשיך להוציא לבתי הספר, לגני הילדים, לתלמידים ולהורים עדכונים והודעות מסודרות אודות התנהלות מערכת החינוך". מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, ציין כי "הלמידה בכל הכיתות ובכל מרחבי הלמידה תתקיים כבשגרה, היציאה להפסקות ולפעילויות החינוכיות בחצרות תתקיים כרגיל, אולם חל איסור לקיים אירועים רבי משתתפים במוסדות החינוך, כדוגמת תחרויות ספורט בהשתתפות קהל, הצגות, כנסים או מופעים". 

על פי נתוני משרד החינוך, 5,230 ילדי גן, תלמידים, עובדי הוראה ועובדי מינהלה ב- 1,069 מוסדות חינוך נכנסו עד כה לבידוד ביתי. 5 תלמידים אובחנו כחולי קורונה.

תגיות:רכבת ישראלאל עלנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה