חדשות בארץ

החמיר מצבו של חולה הקורונה המאושפז באיכילוב

המרכז הרפואי איכילוב מסר, כי מצבו של חולה הקורונה, המאושפז ביחידה לטיפול נמרץ כללי, מוגדר כעת קשה, והוא מורדם ומונשם. חולה נוסף במצב קשה מאושפז בבית החולים פדה-פוריה בצפון הארץ

המרכז הרפואי איכילוב, תמונת ארכיון (צילום: פלאש 90)המרכז הרפואי איכילוב, תמונת ארכיון (צילום: פלאש 90)
אא

(עודכן: 22:34)

המרכז הרפואי איכילוב בתל אביב מסר הערב (רביעי), כי חלה החמרה במצבו של חולה הקורונה, המאושפז ביחידה לטיפול נמרץ כללי. מצבו מוגדר קשה, והוא מורדם ומונשם. מדובר במי שהוגדר כחולה מספר 71 – עובד רשות שדות התעופה בשנות ה- 60 לחייו, שמקור הדבקתו אינו ידוע.

מוקדם יותר היום דווח, כי במשך 10 ימים סבל החולה מחום גבוה. בקשות חוזרות ונשנות של בני משפחתו, לבצע לו בדיקות לאבחון נגיף הקורונה, סורבו על ידי גורמים שונים במערכת הבריאות, זאת בנימוק כי אינו עומד בקריטריונים, המתמקדים בחוזרים מחו"ל וממי שהיו במגע הדוק עם חולה מאומת. בתחילת השבוע הוא אושפז באיכילוב, אך שוחרר למחרת. אמש, לאחר החמרה במצבו, הוא חזר לבית החולים. הוא אושפז במחלקה פנימית, לאחר שאובחן עם דלקת ריאות, אך שהה בה ללא בידוד. בעקבות התעקשות של אחת הרופאות, נערכה לו בדיקה לאבחון נגיף הקורונה, שיצאה חיובית. 16 אנשי צוות במחלקה, שהיו עמו במגע, נאלצו להיכנס לבידוד. המחלקה נסגרה לקבלת חולים חדשים, עד להודעה חדשה.

חולה מספר 71 הוא חולה הקורונה השני בארץ, שמצבו מוגדר קשה. הוא מצטרף לנהג האוטובוס ממזרח ירושלים, שהסיע קבוצת תיירים יוונים ונדבק מהם בנגיף. הנהג מורדם ומונשם בבית החולים פדה-פוריה בצפון הארץ.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הערב כי מספר חולי הקורונה בישראל עלה ל- 97. ההערכה היא, כי המספר צפוי להמשיך ולעלות בימים הקרובים. להלן פרטי החקירות האפידמיולוגיות של חולים נוספים, עליהם דווח בשעות האחרונות. 

חולה מספר 80, בשנות ה- 50 לחייו, מתגורר במרכז הארץ. ב- 23 בפברואר הוא יצא לאיטליה, בטיסת אל על מספר LY381 שהמריאה בשעה 06:50 למילנו. הוא חזר לארץ ב- 1 במרץ, בטיסת איזיג'ט מספר 2563 EJU שיצאה ממילאנו ונחתה בנתב"ג ב- 11:30. ממועד חזרתו הוא נמצא בבידוד בית.

חולה מספר 81, בשנות ה- 30 לחייו, הינו תושב מרכז הארץ. הוא חזר מספרד, ומאז נמצא בבידוד ביתי. טיסת ההלוך עמה המריא יצאה מנתב"ג ב- 2 במרץ בשעה 17:15. מספר הטיסה LY0397. ב- 7 במרץ הוא המריא בשעה 15:05 ממדריד לעמאן, ובשעה 22:00 מעמאן לתל אביב, בטיסת מספר RJ0340 של חברת ג'ורדאניין.

חולה מספר 82, בשנות ה- 30 לחייה, מתגוררת במרכז הארץ. היא נדבקה כתוצאה ממגע עם חולה מאומת. בני משפחתה הקרובים עודכנו. 

כל מי שהיה על הטיסות שצוינו מחויב להיכנס לבידוד ביתי לפי הוראת משרד הבריאות, ולדווח על כך באתר משרד הבריאות, במוקד 5400* או במוקדי קופות החולים. אם במהלך הבידוד מופיעים תסמינים של חום או שיעול או קושי בנשימה – יש להתקשר באופן מיידי למוקד 101 של מד"א על מנת לברר צורך בבדיקת הנגיף.

תגיות:בית החולים איכילובנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה