חדשות בארץ

משבר הקורונה: אלו ההנחיות החדשות של משרד הבריאות לציבור

משרד הבריאות פרסם הנחיות חדשות לציבור, שבמרכזן ההוראה להימנע מצפיפות ומהתקהלויות. בין היתר, עריכת חתונות, בר מצוות ושמחות אחרות תוגבל ל- 100 משתתפים

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בעקבות מסיבת העיתונאים שקיים הערב (רביעי) ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר הבריאות יעקב ליצמן ומנכ"ל משרדו, משה בר סימן טוב, הוציא משרד הבריאות הנחיות חדשות לציבור, שנועדו להקטין את פוטנציאל ההידבקות בנגיף הקורונה ולמנוע את התפשטות התחלואה בישראל. במרכז ההנחיות החדשות עומדת ההוראה להימנע מצפיפות ומהתקהלויות, זאת בנוסף לצורך בהמשך ההקפדה על היגיינה אישית וסביבתית.

על פי הודעת משרד הבריאות, יש להימנע, ככל הניתן, מהתקהלויות של קבוצת אנשים במרחב אחד. אם מקיימים אותן – יש לעשות זאת בהרכב מצומצם ככל הניתן, ובכל מקרה לא יותר מ- 100 איש. עם זאת, לאור מורכבות ההנחיה ייקבעו החרגות, במטרה לאפשר קיום שגרה תקינה בחיים בישראל.

קיום אירועים פרטיים – כגון חתונות, בר מצוות ושמחות אחרות – יוגבל אף הוא ל- 100 משתתפים.

בנוגע ללימודים במוסדות החינוך האקדמיים, משרד הבריאות ידון עם המועצה להשכלה גבוהה על פתיחת שנת הלימודים, כך שזו תתקיים באמצעות למידה מרחוק ולא בלמידה פרונטלית. שאר מוסדות החינוך ומקומות העבודה יכולים להמשיך לפעול, בהתאם להוראות משרד הבריאות והמשרדים הרלבנטיים.

צוותי בריאות המטפלים בחולים יתכנסו אך ורק למטרות עבודה, ובקבוצות שלא יעלו על 15 איש.

אירועי ספורט יתקיימו ללא קהל. ככל שמשתתפים שחקנים או שופטים מחו"ל, יש לפעול בהתאם להוראות משרד הבריאות הייעודיות לתחום הספורט.

באחריות החנויות, הקניונים ומרכזי הקניות למנוע צפיפות ולווסת את עומס המבקרים ברגע נתון. על הציבור להקפיד על שמירת מרחק סביר בין אנשים.

כחלק מהיערכות לשלבים הבאים, על המעסיקים להיערך ולהגדיל ככל הניתן את האפשרות לעבודה מרחוק.

משרד הבריאות הכריז על צעד נוסף, שנועד לסייע במניעת התפשטות הנגיף: על אנשים הסובלים מחום של 38 מעלות ומעלה, המלווה בתסמינים נשימתיים (שיעול או קושי בנשימה) מוטלת החובה להישאר בבית עד יומיים לאחר ירידת החום, וזאת ללא קשר לבדיקת קורונה ולפעול כמקובל.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה