חדשות בארץ

נתניהו: שוקלים בידוד לכל השבים מחו"ל, נדון על כך הלילה

שר הבריאות אמר כי צפויה עלייה במספר החולים בישראל: "אני בטוח שכשנחליט על דברים ונפרסם אתם מחר אנשים יקבלו אותם בהבנה, גם אם זה יגרום לאי נוחות". נתניהו: "אנחנו לא מדברים על לסגור על שערינו, אלא רק לחייב בידוד למי שמגיע לארץ – ישראלים שחוזרים או זרים שמגיעים. זאת החלטה לא פשוטה"

נתניהו וילצמן (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)נתניהו וילצמן (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו דחה הערב (ראשון) את ההחלטה לחייב בבידוד את השבים מארצות הברית, והודיע כי הלילה יתקיים דיון האם להטיל בנוסף חובת בידוד ביתי לשבים מכל המדינות. במסיבת עיתונאים בתום ישיבת הערכת מצב עם שר הבריאות יעקב ליצמן ומנכ"ל משרדו משה בר סימן טוב, הוסיף נתניהו כי עדכן את סגן נשיא ארה"ב מייק פנס באפשרות לחייב את השבים ממדינתו להיכנס לבידוד. "אנחנו נוקטים את הפעילות כפי שאנחנו רואים אותה ולפי הצרכים שלנו", אמר נתניהו, "כולם מקבלים את זה באופן ברור, גם בארה"ב".

עוד אמר ראש הממשלה כי המטרה העליונה של מערכת הבריאות היא לנסות להגיע לבדיקה ביתית, כפי שנעשית בבדיקות הריון או בבדיקות מסוימות במשטח גרון. הוא  אמר כי על מנת למנוע הידבקות, "מי שצריך בידוד יהיה בבידוד, ומי שלא – יוכל לצאת החוצה". לדבריו, "זה טוב גם לבריאות וגם לכלכלה. קבענו למחר ישיבה של בכירי טכנולוגים שעוסקים בנושא. למחרת נקיים ישיבה מקצועית על הנושאים הטכנולוגיים עם הצוות האמריקני. רואים שהדברים בשליטה, אנחנו נוקטים אתה פעילות כפי שאנחנו מבינים אותה ולפי הצרכים שלנו וכולם מקבלים את זה. התפשטות המחלה אצלנו בהיקפים נמוכים יותר, אנחנו רואים עלייה תלולה במדינות אחרות".

בר סימן טובבר סימן טוב

ראש הממשלה הסביר: "הגענו למסקנות שאם ננקוט בעוד צעדים, זה יוסכם על שאר המדינות. ההחלטה הזו מאוד קשה, דנו בזה באריכות היום, נדון בזה גם הלילה. נקבל את ההחלטה במהלך היום למחרת. יש שאלה אם עושים את זה, אם יש החרגות, אם משאירים נתיבים חיוניים". הוא הדגיש כי "אנחנו לא מדברים על לסגור על שערינו, אלא רק לחייב בידוד למי שמגיע לארץ – ישראלים שחוזרים או זרים שמגיעים. זאת החלטה לא פשוטה".

שר הבריאות אמר כי ישראל נמצאת "במצב די עדין" בקשר למשבר וכי מניין החולים עמד על 25 נדבקים, אך בינתיים הוא גדל והודעה רשמית עליהם צפויה להתפרסם בדקות הקרובות. "המדיניות של משרד הבריאות מההתחלה הייתה להחמיר", אמר ליצמן. "זה שעשינו זה הציל הרבה אנשים מהקורונה. המדיניות שלנו עשתה הרבה בעיות בחו"ל, שלא הבינו, וגם בארץ חשבו שאנחנו מגזימים, ועובדה שצדקנו".

ליצמן הוסיף כי הערכות במשרד הן כי צפויה עלייה במספר החולים. "אנחנו לפני הרבה החלטות לא קלות. יש דברים שאנחנו צריכים להחליט ונשקול, כולל בכלכלה. אני בטוח שכשנחליט על דברים ונפרסם אתם מחר אנשים יקבלו אותם בהבנה, גם אם זה יגרום לאי נוחות". עד כה שוהים בבידוד עשרות אלפי בני אדם בעקבות העדכון בהנחיות המחמירות. "אנחנו קוראים לכולם לא לזוז מהבידוד גם אם זה קשה מאוד", הבהיר השר.

ליצמן (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)ליצמן (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

מנכ"ל משרד הבריאות מסר כי השיקולים העליונים של המשרד הם בריאותיים ולא כלכליים, מפני ש"איפה שלא תהיה בריאות – לא תהיה כלכלה. אם המערכת תתקשה מאוד לתת שירות בריאותי חיוני לתושבים, זה יפגע בצורה אנושה גם בכלכלה". לדברי בר סימן טוב, ישראל נמצאת בשליטה על האירוע הלאומי. "אני מאמין שזה יהיה מורכב אבל נצליח לשמור על שליטה. אני מאמין ששיתוף הפעולה הגלובלי הזה ינצח את הווירוס. גילינו שלהבדיל מהמיתוסים, הציבור הישראלי מקשיב להנחיות שלנו. לא כי אנחנו שולחים פקחים - ולפעמים כשצריך אנחנו עושים גם את זה. כשהאירוע הזה ייגמר, לא יודע מתי, נסתכל אחורה ונגיד שהמערכת הישראלית הייתה מאלו שהתמודדו עם המשבר באופן הכי טוב בעולם".

תגיות:נגיף הקורונהארצות הבריתמשרד הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה