חדשות בארץ

משרד הבריאות: כל הקלפיות בטוחות – לכו להצביע

בישיבה שקיימו היום בוועדת הבחירות המרכזית הוקם צוות שנועד להתמודד עם תופעות הפצת חדשות כזב, שצפויות להיות מופצות ביום הבוחר, אשר נוגעות להתפשטות כזב של נגיף הריאות הסיני. הצוות יורכב מנציגי משטרה, פרקליטות המדינה ומשרד הבריאות, שיעקוב אחר שמועות ברשת וימנע את הפצתן, כמו גם איתור ולכידה של האחראים להפצתו. משרד הבריאות: "הגורם הרשמי היחיד להודעות על חשד למקרי קורונה הוא רק משרד הבריאות"

(ארכיון: פלאש 90)(ארכיון: פלאש 90)
אא

משרד הבריאות הודיע היום (ראשון) כי כל הקלפיות בישראל בטוחות מפני הידבקות בנגיף הקורונה, וכי ל-5,630 הישראלים המצויים בבידוד ביתי יתאפשר להצביע בקלפיות ייעודיות. בהודעת מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הודגש כי הטיפול בהתפשטות הווירוס נמצאת בשליטה, ולפי שעה לא אובחנו הדבקות מקומיות. "כל האנשים שנדבקו בקורונה – אנחנו יודעים מאיפה הם נדבקו וזה חשוב, כי זה אומר שבטוח ללכת להצביע. אל תהססו, זאת החובה שלכם וזאת הזכות שלכם, לכו להצביע", אמר המנכ"ל. 

בר סימן טוב, היום (קרדיט: דוברות משרד הבריאות)

בוועדת הבחירות המרכזית גיבשו נוהל מיוחד להצבעה בצל הנגיף הקטלני המתפשט ברחבי העולם, והכינו 16 קלפיות ייעודיות עבור המצביעים שנאסר עליהם לצאת מביתם, בהן מפורטות אופן ההצבעה. בר סימן טוב פנה לכלל האזרחים שלא אובחנו כחולים – שלפי סקר חדשות 12 נאמדים בכ-7% ששוקלים שלא להצביע בשל החשש מהידבקות – וקרא להם שלא לפתח חששות שווא. "לכל השאר אני אומר – לכו להצביע, הכול בטוח, לא צריך לחשוש ואנחנו נהיה לאורך כל היום כדי לתת תשובות ופתרונות מהירים כמה שיותר".

"למשרד הבריאות יש רשימה של מבודדי בית ומשרד הבריאות נמצא איתם בקשר ישיר", נמסר בהודעת המשרד. "למבודד בית שיש סימני מחלה אסור לו להגיע לשום קלפי גם לא לקלפי המיוחדת למבודדי בית".

פינוי חולה בקורונה לבית החולים שיבא (צילום: פלאש 90)פינוי חולה בקורונה לבית החולים שיבא (צילום: פלאש 90)

בישיבה שקיימו היום בוועדת הבחירות המרכזית הוקם צוות שנועד להתמודד עם תופעות הפצת חדשות כזב, שצפויות להיות מופצות ביום הבוחר, אשר נוגעות להתפשטות שקרית של נגיף הריאות הסיני. הצוות יורכב מנציגי משטרה, פרקליטות המדינה ומשרד הבריאות, שיעקוב אחר שמועות ברשת וימנע את הפצתן, כמו גם איתור ולכידה של האחראים להפצתו.

המהלך בא בשל החשש הגובר כי גורמים שונים ינסו לזרוע פאניקה שתניא מצביעים מלהתייצב בקלפי ולממש את זכותם הדמוקרטית. נוכח חומרת העניין, את הצוות יובילו נציגים של אגף החקירות והמודיעין במשטרה ונציגים של יחידת להב 433. בדיון השתתפו יושב ראש ועדת הבחירות, שופט בית המשפט העליון ניל הנדל, ראש אגף החקירות במשטרה ניצב גדי סיסו, ואנשי רשות האוכלוסין וההגירה. "הגורם הרשמי היחיד להודעות על חשד למקרי קורונה הוא רק משרד הבריאות", הבהירו במשרד והוסיפו: "המשטרה ערוכה לשמור על הסדר הציבורי ומשרד הבריאות נמצא בקשר ישיר עמה".

מוקדם יותר היום הדגיש שר הבריאות יעקב ליצמן כי משרדו שולט במצב, וקרא להורדת רף הלחץ בציבור. "אני קורא לכולם לבוא להצביע, לא נסבול הפרעות ופייק ניוז, אנחנו יודעים שזה עלול להיות, לא נאפשר שום קלקול של הבחירות", אמר ליצמן. הוא הוסיף: "לא נאפשר שאף אחד יבוא לקלפי עם מסכה, אין צורך בזה, הכול בטוח, כל החשודים הולכים לקלפיות ייעודיות סטריליות ונפרדות. הם חייבים לבוא ברכב שלהם, הם לא יכולים לנסוע ברכבת או ברכב של אחרים, הם לא יצביעו בקלפי כללית ולכן לא צריך לבוא עם מסכה לתוך הקלפיות".

תגיות:משרד הבריאותבחירות 2020נגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה