חדשות בארץ

יוזמות מרגשות ברחבי הארץ: לימוד תורה בזמן ספירת קולות האמת

"סדר קידוש ה'" ברשת ישיבות "ארחות תורה": לימוד תורה בלי להתעניין בתוצאות הבחירות, בין השעות 21:00-24:00

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90(צילום אילוסטרציה: פלאש 90
אא

במקביל ליוזמתם של מטה בני תורה של ש"ס, גם במקומות נוספים ברחבי הארץ יוציאים ביוזמה דומה: ברשת ישיבות "ארחות תורה" הודיעו כי בחורים שיעסקו בתורה בשעת המדגמים ולא יתעדכנו בתוצאות הבחירות - יזכו לתגמול מהנהלת הישיבה.

השעות בהן קשה ביותר לעסוק בלימוד התורה הן החל מהשעה 22:00 בערב מחר, בזמן פרסום המדגמים של ערוצי התקשורת וזמן תחילת ספירת תוצאות האמת, בבחירות לכנסת ה-23. מטבע הדברים, מדובר בשעות של רפיון, כאשר הסקרנות גוברת.

על כן הכריזו בישיבות "ארחות תורה" על "סדר קידוש ה'", שיתקיים דווקא בשעות בהן הפיתוי לעזוב את בית המדרש גדול הסדר יחל בשעה 21:00, כשעה לפני סגירת הקלפיות, ויסתיים בשעת חצות הלילה, כאשר הסדרים יתקיימו בהשתתפות ראשי הישיבה וצוות הר"מים.

הבחורים שישתתפו בסדר, ולאחר מכן ייגשו לחדרי הפנימייה לישון, בלי להתעניין כלל בתוצאות הבחירות עד למחרת, יום שלישי, לאחר תפילת שחרית, ייכנסו להגרלות שייערכו בכל ישיבה בנפרד, כדי לתגמל את הלומדים. את ההחלטה לתגמל את התלמידים אישר ראש הישיבות של הרשת, הרב שרגא שטינמן.

ישיבת 'ארחות תורה' הינה רשת המונה אלפי בחורים ואברכים. הישיבות כוללות מספר סניפים: 'ארחות תורה' בבני ברק, 'תורה בתפארתה' באלעד, 'רנה של תורה' בכרמיאל, ו'נר זרח' בעוצם. בנוסף, יתקיים סדר דומה למאות הלומדים ברשת הכוללים של 'אורחות תורה' בעשרים סניפים ברחבי הארץ. הסדר המיוחד יהיה בכל הישיבות, ומי שעומד מאחורי היוזמה הוא מנכ"ל המוסדות, יעקב וירז'בינסקי.

יצוין כי הסדר המיוחד לזמן המדגמים התקיים כבר בבחירות מועד ב', והפעם הסדר הורחב לכל הרשת והפך לרשמי בכל הרשת.

במודעה שנתלתה בכל סניפי הישיבה, נכתב כך: "כמידי מערכת בחירות גם הפעם במוצאי יום הבחירות ישקדו כל תלמידי הישיבות הקדושות בני לגיונו של מלך המסולאים בפז בסדר קידוש ה' בראשות רבותינו ארזי הלבנון כל ראשי ורבני הישיבות, בין השעות 21:00-24:00, בהם ימנעו מלהתענין בכל המדגמים והתוצאות למיניהם וישקיעו כל מרצם מאוויים וחשקם אך ורק בתורתנו הקדושה עיונה ועמלה".

עוד נכתב בהודעה: "מתן שכרה בצידה כבעבר לפי הכללים:

א. לימוד לכל הפחות שעתיים ברציפות בין השעות 21:00-24:00.

ב. לא להתענין לדבר לשמוע וכל כיו"ב בכל תוצאות הבחירות עד לאחר תפילת שחרית למחרת.

ג. הלימוד בהיכל הישיבה בלבד".

האם הסיוט יהפוך למציאות? אם לא נתעורר, כך תיראה המדינה ביום שאחרי:

תגיות:מדגמיםארחות תורהבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה