הרב יאשיהו פינטו

הרב יאשיהו פינטו: לקט הלכות והנהגות מתוך הקונטרס "דברי הפורים"

לפניכם לקט הלכות והנהגות מתוך הקונטרס "דברי הפורים" של כבוד הרב יאשיהו פינטו

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

א. אמרו רבותינו הקדושים זצוק"ל מ"שנכנס אדר מרבים בשמחה" (תענית כט.), והנה "בשמחה" עולה מספר "שנה", ועומק הדברים שהשמחה הזאת היא משפיעה לכל השנה כולה. וככל שהשמחה של האדם ביום פורים ובימים קדושים אלו תהיה שמחה איכותית מלאה בשמחה של מצוה ובהתבוננות בדרכי ה', ההשפעה תהיה גדולה יותר על האדם לכל השנה לשמוח שמחת אמת בתורתנו הקדושה. 

ב. אמרו רבותינו שאין יום של שמחה כיום של התרת הספקות (ע' מצודת דוד על משלי ט"ו ל'), והנה כל דרכו של עמלק שהוא הנחש להוסיף ספקות בדעת האדם, וכן בימינו השטן ושלוחיו הרבים כל עבודתם בכל עניין בחיי האדם להכניס עליו ספקות ולא לקבל שום דבר בתמימות אלא הכל מהול ובלול בספקות, והעבודה של האדם בימים האלו למחות את זכר עמלק על ידי שמסיר הספקות ומחזק את האמונה בהקב"ה בתמימות גדולה, ולכן הימים האלו הם ימים של שמחה משום שמסירים בהם את כל ספקות.

ג. חודש אדר, נחלקו רבותינו כנגד מי מהשבטים הוא, יש שאמרו כנגד שבט בנימין ויש שאמרו כנגד שבטו של יוסף. והנה חודש זה מזלו דגים, ובכל אופן יזהר ויקפיד האדם במידת היסוד בחודש זה ביותר, משום שיוסף הצדיק מדתו מידת היסוד.

ד. ידועים דברי הריטב"א (הובאו דבריו מלאכת הקודש ספר בשלח) ‏דהגם שאין מזל לישראל ועם ישראל מעל המזל, אך בשני החודשים אדר ואב נגזר דיש מזל, כל אחד לפי זמנו הגורם לו.

תגיות:הרב יאשיהו פינטופורים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה