חדשות בארץ

הקורונה בישראל: המשטרה ושב"כ יפעלו למנוע "פייק ניוז" ביום הבחירות

בהערכת מצב שקיים בחמ"ל החירום של משרד הבריאות, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי המשטרה ושירות הביטחון הכללי יפעלו למנוע הפצת ידיעות כוזבות על הקורונה ביום הבחירות: "נמשיך לעשות מה שצריך כדי למנוע את ההתפשטות של הנגיף בישראל"

נתניהו וליצמן בהערכת המצב, היום (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)נתניהו וליצמן בהערכת המצב, היום (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום (ראשון) הערכת מצב מיוחדת בנושא נגיף הקורונה, בשיתוף עם שר הבריאות, יעקב ליצמן, השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, שרים נוספים ומנכ"לי משרדים, ראש המל"ל, מאיר בן שבת, וגורמים בכירים נוספים.

בפתח הערכת המצב, שהתקיימה בחמ"ל החירום של משרד הבריאות, אמר נתניהו כי נמשכת ההיערכות למניעת התפשטותו של הנגיף: "אנחנו מקיימים הערכות מצב יום-יומיות, ואני אמנה היום צוות שרים שיתכנס באופן יום-יומי כדי שיטפל באתגר הגדול הזה".

נתניהו התייחס לצעדים בהם נקטה ישראל עד כה, וחזר על דברים שאמר בשבוע שעבר, לפיהם "היערכות יתר עדיפה על היערכות חסר. ישראל נהגה עד היום בצורה יותר מחמירה מכל המדינות, ואנחנו נמשיך לעשות מה שצריך כדי למנוע את ההתפשטות של הנגיף בישראל".

השר ארדן התייחס בדיון ליום הבחירות המתקרב: "אי אפשר להתעלם מכך שאנחנו נמצאים שבוע וחצי לפני יום הבחירות, וכמובן יש חשש שיהיו השלכות לקורונה על יום הבחירות עצמו, על גורמים שינסו לפגוע בטוהר הבחירות, להפיץ ידיעות בדויות, פייק ניוז, בנושא הזה כדי להשפיע על אחוזי ההצבעה באזורים מסוימים. מדובר בעבירה פלילית, וגם לכך יש היערכות מיוחדת במשטרה כדי למנוע שימוש לרעה, בכל דרך שהיא, בנגיף". נתניהו הוסיף בהקשר זה, כי בהנחייתו גם השב"כ יהיה שותף לפעילות המנע נגד הפצת "פייק ניוז": "יכולים להיות כל מיני גורמים, לרבות גורמים זרים, שיכולים להתערב בדרך הזאת בבחירות. יש לנו עניין לעצור את זה".

 

לקראת הבחירות: נבחנת הצבת קלפיות למבודדי קורונה

שמונה ימים לפתיחת הקלפיות, ועל רקע החשש מהתפשטות נגיף הקורונה בישראל, נמסר מוועדת הבחירות המרכזית כי נבדקת האפשרות להציב קלפיות ייעודיות בהן יצביעו האזרחים המחויבים בבידוד בית. בוועדה אמרו, כי לשם כך נבחנים היבטים שונים בסוגיה, ביניהם: איתור מקומות להצבת הקלפי הייעודיות, וגיוס צוותים שיסכימו לכהן בוועדות קלפי אלו. עם זאת, הודגש כי "צו מנכ"ל משרד הבריאות אוסר כרגע על השוהים בבידוד בית לצאת מביתם לכל צורך שהוא. המשרד האמון על שמירת בריאות הציבור הינו משרד הבריאות. לפיכך, על משרד הבריאות לקבל החלטה אם ניתן לאפשר לאותם 'מבודדי בית' לצאת מביתם לצורך הצבעה ובאילו תנאים".

קרוב ל- 200 תלמידים ומורים מבתי ספר בבאר שבע, קריית חיים ועפולה נשלחו בסוף השבוע לבידוד עד יום רביעי, וזאת לאחר ששהו בסמוך לקבוצת תיירים מקוריאה הדרומית שביקרה בישראל. 39 התיירים שהו בארץ בין ה- 8 ל- 15 בפברואר. לאחר ששבו לארצם, אובחנו 18 מהם כנשאי נגיף הקורונה. עד כה לא אובחנו אצל המורים ותלמידיהם תסמינים של הנגיף.

בנוסף לתלמידים ולמורים, הונחו 20 עובדים של רשות הטבע והגנים ו- 2 עובדים במלון דיוויד בים המלח, שהיו במגע עם התיירים, להיכנס לבידוד. 12 לוחמי מג"ב ו- 2 חיילי צה"ל, שהיו במגע עם הקבוצה הדרום-קוריאנית במהלך ביקורה בארץ, נמצאים אף הם בבידוד.

משרד הבריאות הודיע היום על הרחבת ההנחיות לגבי הישראלים השבים מחו"ל, בהקשר להתפשטות נגיף הקורונה. על פי ההודעה, כל מי שהיה ב- 14 הימים האחרונים בטיוואן, איטליה או אוסטרליה, ומפתח תסמינים של מחלה, צריך לפעול לפי ההוראות של המשרד ולהיבדק.

שר הפנים אריה דרעי הודיע, כי החליט למנוע את כניסתם לישראל של אזרחים זרים, ששהו בשבועיים האחרונים ביפן או בקוריאה הדרומית. מדובר בהרחבה של איסור הכניסה, שהוטל בשבועות האחרונים על האזרחים הזרים המגיעים מסין, הונג קונג, סינגפור, תאילנד ומקאו. ישראלים המגיעים מיעדים אלו יורשו להיכנס לארץ, אך יועברו לבידוד של 14 ימים.

משרד החינוך החליט, כי החל מהערב ועד ה- 4 במרץ יבוטלו משלחות של תלמידים שהיו אמורות לצאת לפולין. מדובר ב- 29 משלחות, שכוללות 3,087 תלמידים. שר החינוך, הרב רפי פרץ, מסר כי משרדו פועל בהתאם להנחיות משרד הבריאות, הן לגבי בתי הספר שבאו במגע עם התיירים הקוריאניים, והן לגבי המסעות לפולין: "עדיף היערכות יתר על היערכות חסר. משרד החינוך ימשיך לעדכן בהתאם". 

משרד החוץ פרסם אחר הצהריים אזהרות מסע ליפן ולקוריאה הדרומית. המשרד המליץ לישראלים "לשקול בכובד ראש נסיעה לדרום קוריאה בעת הזו, ולהימנע לחלוטין מהגעה לאזורי Daegu או Cheongdo. לישראלים הנמצאים בקוריאה מומלץ לשקול עזיבה של המדינה, ובכל מקרה לעקוב אחרי הנחיות הרשויות המקומיות". בנוגע ליפן, הומלץ "להימנע מנסיעות לא חיוניות בעת הזו". עוד צוין, כי "ישראלים אשר נמצאים ביפן צריכים לגלות ערנות מבחינת קרבה לאנשים חולים, להקפיד על הוראות ההיגיינה של משרד הבריאות ולעקוב אחרי הנחיות הרשויות המקומיות". במשרד החוץ הדגישו, כי נציגויות ישראל בסיאול ובטוקיו ממשיכות לפעול כרגיל.

מוקדם יותר היום, פרצה סערה ביישוב הר גילה בעקבות דיווחו לפיו מערכת הביטחון מתכוונת לשכן במתקן צבאי סמוך ליישוב כ- 200 תיירים דרום-קוריאניים, שנחתו אמש בנתב"ג וכניסתם לארץ נמנעה. תושבי הר גילה חסמו את הכניסה ליישוב ולמתקן, והבעירו צמיגים. ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן, אמר כי הכוונה "לייצר מתקן בידוד רפואי בלב יישוב אזרחי" התגלתה "במקרה", כלשונו: "הדבר לא ייתכן בשום קנה מידה. גם אם קיים הצורך בטיפול מיידי בנגיף , לא ייתכן שההחלטה תתקבל מאחורי גבם של גורמים אזרחיים. גם בסיס הקריה בתל אביב הינו מתקן צבאי, אז למה שלא יקימו בו את מרחבי הבידוד?".

"אנו דורשים ממקבלי החלטות להקפיא את ההחלטה הזו לאלתר, ולייצר שיח עם הרשות המקומית כמקובל. אנחנו לא חצר אחורית של אף אחד, ולא נאפשר לפעול בתוך יישובנו כאילו אין כאן שלטון אזרחי", הוסיף נאמן.

 

איטליה וקוריאה הדרומית: זינוק במספר מקרי המוות

בקוריאה הדרומית דווח היום על קורבן שישי של נגיף הקורונה. למקרי ההידבקות במדינה נוספו בשעות האחרונות 46 שמות, והמספר הכללי של נשאי הנגיף עלה ל- 602. נשיא קוריאה הדרומית, מון ג'יאה-אין, הודיע הבוקר על העלאת מצב הכוננות לרמה הגבוהה ביותר.

גם באיטליה המשיך מספרם של נדבקי הקורונה לטפס, והוא הגיע ליותר מ- 100. מחוז לומברדיה בצפון המדינה הוא האזור הנגוע ביותר – עם 89 מקרי הידבקות. ראש ממשלת איטליה, ג'וזפה קונטה, הודיע כי הוטל הסגר על מחוזות ונטו ולומברדיה. איטליה היא המדינה האירופית עם מספר נשאי הקורונה הגבוה ביותר. באיראן דיווחו היום על מקרה מוות נוסף כתוצאה מסיבוכי הקורונה. מספר הקורבנות עלה בכך ל- 8. מניין הנדבקים במדינה עומד על 43.

בתוך כך, ביפן דווח על מקרה מוות שלישי בין יותר מ- 620 נוסעי ספינת הנופש "דיימונד פרינסס" שאובחנו כנשאי קורונה. מדובר באזרח יפני בשנות ה- 80 לחייו. 11 מבין 15 הנוסעים הישראלים, ששהו על הספינה, שבו לארץ ביום שישי לפנות בוקר. לאחר נחיתתם בנתב"ג, הם פונו לבידוד במרכז הרפואי שיבא בתל השומר. כעבור מספר שעות הודיע משרד הבריאות, כי בבדיקות שנערכו לנוסעים, אובחנה אחת מהם כנשאית של נגיף הקורונה. במשרד הדגישו, כי "לא מדובר בהדבקה שהתרחשה בישראל". מדובר במקרה ההידבקות הראשון עליו דווח בישראל.

(עודכן: 16:44)

תגיות:גלעד ארדןבחירות 2020נגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה