חדשות בארץ

סקר חדש: הליכוד מתחזק, 58 מנדטים לימין

על פי הסקר של מכון דיירקט פולס, גוש הימין-חרדים מתחזק ל- 58 מנדטים, לעומת 55 מנדטים לגוש השמאל-ערבים. המגמה בסקר זה חריגה לעומת סקרים אחרים, בהם מסתמן שוויון בין הגושים עם הובלה קלה לגוש השמאל

(תמונה: פלאש 90)(תמונה: פלאש 90)
אא

סקר חדש, שפורסם הערב (חמישי) על ידי מכון דיירקט פולס, טוען להתחזקותו של גוש הימין-חרדים מול מחנה השמאל-ערבים. עם זאת, לראש הממשלה בנימין נתניהו חסרים עדיין 3 מנדטים כדי להגיע לרף 61 המנדטים הדרוש כדי להרכיב ממשלת ימין.

על פי נתוני הסקר, הליכוד הופך למפלגה הגדולה ביותר – עם 33 מנדטים. כחול לבן נחלשת ל- 31 מנדטים. הרשימה המשותפת היא המפלגה השלישית בגודלה – עם 14 מנדטים. רשימת העבודה-גשר-מרצ – עם 10 מנדטים.

ש"ס זוכה בסקר ל- 9 מנדטים, בעוד יהדות התורה מקבלת 8 מנדטים. כך גם רשימת ימינה. ישראל ביתנו מקבלת 7 מנדטים. מפלגת עוצמה יהודית רחוקה מאוד מאחוז החסימה – עם 1.2% מהקולות.

בפילוח בין-גושי, גוש הימין-חרדים מגיע ל- 58 מנדטים, בעוד גוש השמאל-ערבים יורד ל- 55 מנדטים. 

יצוין, כי המגמה העולה מסקר זה חריגה לעומת סקרים אחרים שפורסמו לאורך השבועות האחרונים, מהם מסתמנת תמונה של שוויון בין הגושים, עם יתרון קל למחנה השמאל-ערבים.

מסקר של חדשות 12, שפורסם אמש, עלה כי כחול לבן מובילה בפער של 2 מנדטים על הליכוד – 35 לעומת 33. המשותפת זוכה ל- 13 מנדטים, והעבודה-גשר-מרצ ל- 9, ובמצטבר לגוש השמאל-ערבים 57 מנדטים.

מעברו הימני של המתרס הפוליטי – ש"ס ויהדות התורה עם 8 מנדטים לכל אחת, וימינה עם 7 מנדטים. גם בסקר זה עוצמה יהודית נותרת מחוץ לכנסת. לגוש הימין-חרדים 56 מנדטים במצטבר. אביגדור ליברמן ממשיך להוות לשון מאזניים – עם 7 מנדטים לישראל ביתנו.

תגיות:סקר בחירותבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה