פיתוח האישיות

"כולי תפוס, לא יכול לזוז": קשה לכם? זה משתלם

זה הרי נראה אבסורדי. האימון, שאמור לחזק את הגוף ולגרום לו להיות יציב יותר - גורם לנו לכאבים, מקשה עלינו לזוז - ואנחנו עוד נהנים מזה... מדוע?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"אני דווקא בתקופה טובה עכשיו, נראית ומרגישה בסדר לגמרי, אבל מה שכן, אני פוחדת ממה יהיה אחרי זה.. תמיד אחרי התקופה הטובה - יכול להיות לי גרוע... למה אין דרך לחיות חיים סטטיים? למה צריך אפילו בתקופה שכן טוב - לפחד ממה שיהיה?".

זה מה שאמרה לי ש. אחרי תקופה שלא שוחחנו. והיא צודקת. הפחד ממה יהיה מחר – מטריד, ויכול אף להרוס לנו את ההנאה של הרגע.

אז אלו הם החיים. אנחנו עולים ויורדים באנרגיות החיים. יש שאוהבים להגדיר את זה בצורה של "קמתי היום על צד ימין", או לסירוגין - "קמתי על צד שמאל".

החיים שלנו הם כמו גלים, יש לנו עליות ויש לנו ירידות. תמיד בסוף הקושי - יגיע הטוב.

אבל מה קורה אם במהלך הטוב אנחנו חוששים מהקושי? יודעים שעכשיו זמן די ארוך אנחנו בתקופה טובה, אבל הרי ברור שמחכה לנו נפילה חדה ממש מעבר לפינה...?

אימון כושר. מי מאתנו לא חווה אותה תחושה איומה של הבוקר שאחרי? החיוך שהיה מרוח על פניך אחרי האימון של אתמול מתעצם לפתע בהבעת שילוב הכוללת גם בעתה, כאשר אתה מנסה לרדת מן המיטה. שרירי גופך הדואבים, שעד לרגע זה לא היית משוכנע כלל שהם קיימים בגופך, גורמים לך לחשוב שפעילות גופנית היא משהו שעדיף שאחרים יעשו. האמת, למי שלא מורגל בעניין, נאמר - זה באמת כואב! ואפילו לפרקי זמן די ממושכים, של 72-24 שעות. מסתובבים בתחושת גאווה ומפטירים לכל מי שרק זז לידנו: "שיואו, עשיתי אתמול אימון, כולי תפוס, לא יכול לזוז".

זה הרי נראה אבסורדי. האימון, שאמור לחזק את הגוף ולגרום לו להיות יציב יותר - גורם לנו לכאבים, מקשה עלינו לזוז - ואנחנו עוד נהנים מזה... מדוע?

כי אנחנו יודעים שכמה שכואב לנו יותר - זה אומר שאימצנו את השריר, מה שמוביל אותו להתפתחות גדולה יותר ולהתחזקות שלו בעתיד. אנחנו מרגישים שהצלחנו להשיג מטרה, לא התייאשנו וכבשנו צעד נוסף.

אבל שימו לב, האימון הוא ממש כמו בחיים!

גם אם אנחנו מרגישים שאנחנו קורעים שרירים, מתאמצים, מנסים להתגבר - אבל כואב לנו, זה לא אומר שלא ניצחנו, זה אומר שהתקדמנו עוד צעד!

אז נכון, כרגע אנחנו מרגישים את הכאב ואת הקושי, אבל זה למעשה מה שמעלה אותנו מדרגה! כמה שקשה להאמין בכך בזמן הקושי, זה בדיוק מה שיפתח לנו את השרירים ויתן לנו איכות חיים טובה יותר!

ומשהו נוסף ששווה לזכור - כמה שנכין את עצמנו, נהיה מודעים, נכין את הקרקע לפני - יחכה לנו מזרן רך יותר בתחתית...

נועה גולדשטיין היא מטפלת רגשית מטעם מחלקת "נפשי בשאלתי".

סובלים מדיכאון, חרדות ומצב נפשי ירוד? פנו אל מחלקת "נפשי בשאלתי" בהידברות. לקבלת ייעוץ חייגו 073-3333331 או במייל sarap@htv.co.il

תגיות:אימוןשרירים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה