זוגיות ושלום בית

בעל מסור ותומך שמגלה תסכול וכעס אצל האישה

בגלל חוסר הבנה או חוסר מודעות לאי השקט שלה, יכול הבעל לראות בכך טרדנות וביקורתיות, שיכולים להביא אותם להידרדרות ביחסים שביניהם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אני רוצה לציין שאני בעל תומך ומסור לילדי, ומשתדל לעשות כמיטב יכולתי בנאמנות את תפקידי כבעל. אולם אני מגלה שיש לאשתי רגישות יתר כלפי, וזה מתבטא בתסכול ובכעס של האישה כלפי, הגורמים להידרדרות בשלום הבית, עד כדי שאני מרגיש שהיא בעצם מטרד עבורי בצורה קיצונית. ושאלתי: מדוע זה קורה?

* * *

הפחד הגדול שיש לאישה הוא - האם מעמדה בעיני בעלה הוא יציב ואיתן. וכדי לוודא זאת, פעמים רבות האישה משדרת אי-שקט, כדי לבדוק - עד כמה בעלי קשור אלי ומעריך אותי? הבעל, מבחינתו, בגלל חוסר הבנה או חוסר מודעות לאי השקט שלה, יכול לראות בכך טרדנות וביקורתיות, שיכולים להביא אותם להידרדרות ביחסים שביניהם.

לדוגמא: האישה טרחה וקנתה פירות, והקפידה על ניקיונם וחיתוכם הדק והסימטרי, ולאחר שתיבלה את הסלט בטעם האהוב על בעלה, הניחה על השולחן הערוך בתפילה ובתקווה שבעלה יאהב את ההגשה, ואת צורת החיתוך והטעם המיוחד של הסלט, וכל זה בכדי לקבל ממנו הכרה וערכה.

והנה כשהתיישב הבעל לאכול, לא נתן לה מספיק תשומת לב לאופן ההכנה, העריכה ולתיבול המיוחד. הגם שהבעל הודה לה על הארוחה, מ"מ מלווה את האישה כאב צורב של אכזבה וכישלון, שאין בעלי "רואה אותי" דרך הסלט! אופפת אותה תחושה חריפה של חרדה וחוסר זהות, שהיא אינה שייכת לבעלה, ואין מעמדה חשוב ואיתן בעיני בעלה.

או כאשר האישה דואגת לבעלה, ומניחה לתוך צלחתו סוגי מאכלים מסוימים, והוא אינו רוצה בכך ומוציא את המאכל מתוך צלחתו, ולא מאפשר לה בעצם למצוא חן בעיניו. ואם גם גוער בה על כך שהיא בעצם מכבדת אותו שלא ברצונו, על אחת כמה וכמה שגורם לה רגישות יתר, שאין מעמדה מכובד ומוערך בפני בעלה, מה שגורם לה הרגשת ריחוק של בעלה ממנה.

על זה מציין מרן החזון איש במכתבו: "כי טבע האישה להתענג על חינה בעיניו, ואליו עיניה נשואות"! מה היא רוצה בחייה הפרטיים? דבר אחד: להרגיש שבעלה אוהב אותה, שבעלה חושב עליה, שהוא זוכר אותה תמיד.

מרן הסטייפלר כותב בצורה חריפה יותר: "כי עיקר תקוות האישה בעולמה, שיהיה לה בעל אוהב אותה, וכאשר רואה שזה אינו, כמעט שקרוב הדבר לפיקוח נפש ממש, על היותה גלמודה כאלמנות חיות" – כן, זו האישה.

ממילא תביע האישה את כאבה ומצוקתה בכל מיני דרכים, שלא תמיד מובנות ואפילו נראות כלא הגיוניות, ומובן שאישה במצב שלה יכולה להצטייר כאישה רעה. משום כך חייבים להבין, שבעצם אישה זו רק מבקשת על נפשה, ומתחננת על חייה הקשים כאלמנה חיה, וכאילו צועקת "הצילו" לעבר בעלה שיהיה מחובר לרגשותיה, ויבין את נפשה המצפה למצוא חן בעיניו.

הרב דניאל פנחסוב הוא מרצה, יועץ מומחה לנישואין ופסיכותרפיסט, מחבר הספר "כיצד לבנות זוגיות טובה". Dp0533165281@gmail.com  

תגיות:שלום ביתזוגיותהרב דניאל פנחסוב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה