חדשות בארץ

סופית: בג"ץ דחה את העתירה של רון קובי ואישר את הדחתו

שופטי בג"ץ דחו את עתירתו של רון קובי נגד ההחלטה להדיחו מראשות עיריית טבריה. בהתאם להחלטת משרד הפנים, העירייה תנוהל בשנים הקרובות על ידי ועדה קרואה. שר הפנים אריה דרעי לתושבי טבריה: "עברתם תקופה קשה, אולם היום כולנו מביטים קדימה בתקווה גדולה"

קובי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)קובי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בג"ץ דחה הבוקר (שני) את עתירתו של ראש עיריית טבריה המודח, רון קובי, נגד החלטתו של השר להגנת הסביבה, זאב אלקין, להדיחו מתפקידו. השופטים יצחק עמית, נועם סולברג ואלכס שטיין קבעו, כי אין עילה להתערבותם בהחלטה להדיח את קובי, וזאת בשל אחריותו לכישלון באישור התקציב העירוני לשנת 2019.

בסיכום פסק הדין, שנכתב על ידי עמית, נאמר כי מהשימוע שנערך לקובי במשרד הפנים עולה כי "חלק נכבד מטענות העותר (קובי) נמצאו מוצדקות. אך בהינתן מנת חלקו של העותר באי אישור התקציב; בהינתן שיקול הדעת המוקנה למשיב 1 (אלקין) ול'שלטון' המרכזי; ובהינתן אמות המידה שהותוו בפסיקה להפעלת שיקול הדעת, גם בנסיבות של מועצה 'לעומתית' – איני סבור כי קמה עילה להתערבותנו".

בעקבות פסיקת בג"ץ, תנוהל עיריית טבריה בשנים הקרובות על ידי ועדה קרואה שמונתה על ידי משרד הפנים. בראש הוועדה עומד סמנכ"ל משרד הפנים, מוני מעתוק, וחברים בה עובדי מדינה ממשרדים שונים. בהתאם לחוק, הוועדה הקרואה תכהן בתפקידה לפחות שלוש שנים. לאחר מכן יחליט שר הפנים באשר למועד בו ייערכו בחירות חדשות למועצת העיר ולעומד בראשה.

בתגובה להחלטת בג"ץ, פנה שר הפנים אריה דרעי במסר פומבי לתושבי טבריה: "עברתם תקופה קשה, אולם היום כולנו מביטים קדימה בתקווה גדולה. בכוחות משותפים של כל משרדי הממשלה, בראשם משרד הפנים, נעשה הכל כדי שטבריה תתחזק, תשוקם, תשוב למסלול ותהיה עיר חזקה, מפויסת, עם עירייה מתפקדת שפועלת למען תושביה ומעניקה להם את השירותים הנאותים שאתם ראויים להם. אני משוכנע שנעבוד קשה ונצליח".

חבר הכנסת אורי מקלב (דגל התורה) אמר בתגובה, כי "בית המשפט קבע באופן סופי את כשלונו ואי כשירותו לנהל עיר. פעולותיו של רון קובי לא נגמרו בעיר טבריה, אלא הלך ממקום למקום ופגע בקודשי ישראל וביסודות העם היהודי, הכפיש והשמיץ, והרבה קיטובים בעם. לצערנו, רון קובי אינו היחיד, ויש עוד מי שמנסה לפעול בצורה זו. הציבור צריך להוקיע ולדחות את כל מי שפועל בצורה זו".

כזכור, לאחר חודשים של סחבת משפטית התייצב קובי לפני חודשיים לשימוע לפני הדחה במשרד הפנים. אלקין – שקיבל את הסמכות להכריע בעניינו של קובי – החליט להפסיק את כהונתו כראש העיר, זאת לאחר שבחן את נימוקי הדרג המקצועי באשר לכשלונו להעביר את תקציב העירייה. קובי מיהר להגיש עתירה לבג"ץ, שכאמור נדחתה היום סופית.

בתחילת החודש הודיע קובי על תמיכתו ביו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, במרוץ לכנסת ה- 23. "הליכודניקים בטבריה מצביעים הפעם ליברמן", כתב בפייסבוק. הוא תקף בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת דרעי, והוסיף: "תושבי מדינת ישראל מבינים שצריך להחליף פה את השלטון. הגיע הזמן לשלוח את ביבי ודרעי הביתה".

לפני הבחירות הקודמות לכנסת החליפו קובי וליברמן ביניהם מהלומות מילוליות, וזאת על רקע ריצתו של קובי לכנסת בראשות מפלגת "הימין החילוני". ליברמן טען, כי התמודדותו של קובי מתואמת עם נתניהו, ונועדה לפגוע בישראל ביתנו: "ראש עיריית טבריה הוא ליצן", אמר בריאיון לאתר החדשות בשפה הרוסית Newsru. "הוא נכשל בהקמת קואליציה עירונית, לא הצליח להעביר תקציב ועכשיו בורח מתפקיד ראש העיר ורץ לכנסת. זו מפלגת ליצנים שכל מטרתה לקחת קולות מישראל ביתנו".

במסגרת המאבק שניהלו השניים על הקול האנטי-חרדי, תקף קובי באופן אישי את ליברמן. בריאיון לחדשות 13 טען קובי ל'זכויות יוצרים' על המאבק נגד החרדים, והאשים את ישראל ביתנו בגניבת הקונספט: "ליברמן העתיק את כל מה שהוא עושה עכשיו ממה שאנחנו עשינו בחצי שנה האחרונה". לדבריו, המלחמה ב"כפייה החרדית", כהגדרתו, החלה בטבריה: "הם ראו את הטרנד הזה ונמשכו אליו". הוא הוסיף כי "ליברמן לא יציב, לא ראיתי אותו עושה משהו בצורה עקבית".

קובי, שהצהיר לפני הבחירות לכנסת ה- 22 כי יקדם תחבורה ציבורית בשבת וידרוש לקבל לידיו את משרד הפנים, סיים את המרוץ עם 2,395 קולות – 0.05% מסך קולות הבוחרים. תושבי טבריה, שבסוף אוקטובר 2018 בחרו בו לראשות העיר, העניקו לו 469 קולות בלבד – 2.26% מסך הקולות.

(עודכן: 10:10)

תגיות:טבריהבג"ץרון קובי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה