חדשות בארץ

לאחר שהודח מראשות עיריית טבריה: רון קובי עתר לבג"ץ

יממה לאחר שהשר זאב אלקין החליט לסיים את תפקידו, הגיש ראש עיריית טבריה, רון קובי, עתירה לבג"ץ בבקשה למנוע את הדחתו. קובי תקף בחריפות את ראש הממשלה נתניהו: "ביבי צריך ללכת הביתה"

קובי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)קובי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש עיריית טבריה, רון קובי, שהודח אתמול (שני) מתפקידו על ידי השר זאב אלקין, הגיש הבוקר עתירה לבג"ץ בבקשה למנוע את הדחתו. החלטתו של אלקין התקבלה בעקבות השימוע שנערך לקובי בחודש שעבר, ולאחר שהדרג המקצועי במשרד הפנים המליץ לסיים את תפקידו של ראש העיר, שכשל בהעברת תקציב העירייה לשנת 2019 על אף הארכה שניתנה לו.

בעקבות הדחתו, תקף אמש קובי בבוטות את ראש הממשלה בנימין נתניהו, את אלקין ואת שר הפנים אריה דרעי. "ביבי בכיין, אומר בתקשורת שהוא לא רוצה שפקידים ינהלו את המדינה, ומה הוא עושה? שולח פקידים לנהל את טבריה", אמר ראש העיר המודח בשידור חי בפייסבוק. הוא הוסיף כי "ביבי צריך ללכת הביתה. אנחנו מאמינים בבית המשפט ובצדק. אלקין חתם כמו חותמת גומי. הוא לא נפגש איתי, לא דיבר איתי ולא עשה דבר כדי לרדת לחקר האמת. חותמת גומי אלקינית מבישה. אלקין, אני מקווה שאתם כבר לא תהיו בממשלה – הליכוד יצטרך לשבת באופוזיציה, כי אתם ביישתם את מדינת ישראל".

החלטתו של אלקין התקבלה לאחר חודשים של סחבת משפטית, במהלכם עתר קובי מספר פעמים לבג"ץ. בהתאם להחלטת בג"ץ, הסמכות בנוגע להמשך כהונתו של קובי הועברה מדרעי לאלקין, לאחר שמהלך זה אושר בממשלה ובכנסת. ממשרד הפנים נמסר אתמול, כי בעקבות ההחלטה שקיבל אלקין, כינס השר דרעי ישיבה עם אנשי המקצוע במשרדו, והחליט למנות את סמנכ"ל משרד הפנים, מוני מעתוק, ליו"ר המועצה הממונה בעיר טבריה. לחברי המועצה ימונו עובדי מדינה ממשרדים שונים. בהתאם לחוק, המועצה הממונה תכהן בתפקידה לפחות שלוש שנים. לאחר מכן יחליט שר הפנים באשר למועד בו ייערכו בחירות חדשות למועצת העיר ולעומד בראשה. המועצה הממונה אמורה להתכנס הערב לישיבה ראשונה בבניין עיריית טבריה.

"הדבר החשוב ביותר כעת הוא להחזיר את עיריית טבריה למסלול, ולהבריא אותה כדי שתושבי העיר לא ייפגעו", אמר דרעי. "מיד לאחר החלטת השר אלקין, מיניתי את סמנכ"ל משרד הפנים, מוני מעתוק, עובד בכיר וותיק במשרד הפנים, לראש המועצה הממונה, ואיתו פקידים נבחרים ממספר משרדי ממשלה, שיכהנו כחברי מועצה ויעשו ככל יכולתם המקצועית לסייע לעיר טבריה ותושביה".

תגיות:טבריהבג"ץזאב אלקיןרון קובי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה