חדשות בארץ

בדרך הביתה? הסתיים השימוע של רון קובי

לאחר חודשים של סחבת משפטית, התייצב ראש עיריית טבריה, רון קובי, לשימוע במשרד הפנים, לקראת הדחתו האפשרית מתפקידו, לאחר שכשל בהעברת התקציב העירוני לשנת 2019. מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן, יעביר את המלצתו לשר זאב אלקין, שהוסמך על ידי הממשלה והכנסת להכריע בעניין

קובי (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)קובי (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

לאחר חודשים של סחבת משפטית, במשרד הפנים בירושלים נערך הערב (ראשון) השימוע לראש עיריית טבריה, רון קובי. השימוע התקיים בפני מנכ"ל המשרד, מרדכי כהן, ונכחו בו גם מנהל מחוז צפון במשרד, בועז יוסף; היועץ המשפטי של המשרד, יהודה זמרת; וראש אגף תקצוב ובקרה, סיון להבי.

ממשרד הפנים נמסר, כי השימוע נמשך כשעה וחצי: "בהתאם להחלטת הממשלה, יעביר מנכ"ל משרד הפנים את המלצתו לשר זאב אלקין ואת כלל החומרים מהשימוע שנערך לחברי מועצת עיריית טבריה ולראש העירייה, כדי שיחליט בנושא".

קובי היה אמור להתייצב לפני כשבועיים לשימוע במשרד הפנים בירושלים, אלא שהוא נעדר ממנו בנימוק כי חלה בדלקת ריאות. הוא שלח למשרד הפנים אישור מחלה למשך 11 ימים מרופא ילדים ביישוב זרזיר, אלא שבמהלך התקופה נפוצו ברשת עדויות מצולמות לכך שהוא נצפה מחוץ לביתו.

היום, מספר שעות לפני המועד החדש של השימוע, עתר ראש עיריית טבריה שוב לבג"ץ, בבקשה למתן צו ביניים שימנע את השימוע. קובי, שהגדיר את הבקשה כ"בהולה", טען כי יש להעביר את סמכות השימוע בעניינו לשופט בדימוס, ולא להסתפק בהעברת הסמכות משר הפנים אריה דרעי לשר להגנת הסביבה, זאב אלקין. השופט נועם סולברג, שדן בעתירה, מיהר לדחותה על הסף. "שקלתי את נימוקי הבקשה, עיינתי בנספחיה, אך לא ראיתי הצדקה להיעתר לה", כתב בפסק הדין. "זאת, בשים לב ל'היסטוריה' של הפרשה הנדונה, ובהינתן פסק הדין בעתירתו הקודמת של העותר. זאת מבלי שנעלם מעיניי שאנו נתונים בתקופת בחירות. הבקשה נדחית. ייכבד העותר ויתייצב לשימוע".

כזכור, ראש עיריית טבריה כשל בחודשים האחרונים בניסיונותיו להעביר במועצת העיר את התקציב לשנת 2019, ובשל כך זומן לשימוע במשרד הפנים, לקראת הדחה אפשרית מתפקידו. בעתירות קודמות לבג"ץ, טען קובי כי בינו ובין שר הפנים קיים "ניגוד עניינים אישי" ו"ניגוד עניינים מוסדי", שאינו מאפשר לדרעי לדון בעניינו ולהדיחו מתפקידו. בג"ץ הוציא בתחילה צו ביניים, שאסר על שר הפנים לערוך את השימוע. לאחר שדרעי הודיע כי הוא מוותר על סמכותו בעניין, ביטל בית המשפט את הצו, מחק את עתירתו של קובי והורה לו להתייצב בהקדם לשימוע בפני מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן. כאמור, את ההחלטה הסופית בעניינו של קובי יקבל השר אלקין, אליו הועברה הסמכות על פי החלטת הכנסת, בהתאם לבקשת הממשלה.

תגיות:משרד הפניםשימוערון קובי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה