חדשות בארץ

כדי להפריך את הפרסומים: בלוק הימין חתם שוב על "הצהרת נאמנות" לנתניהו

המהלך מגיע לאחר שבלשכת ראש הממשלה חששו מפני הצטרפות של ראשי הימין החדש, נפתלי בנט ואיילת שקד, לממשלת גנץ. בשבוע שעבר הודה נתניהו במהלך כנס בחירות כי מינה את בנט לשר הביטחון בעקבות החשש כי יערוק לגוש המרכז-שמאל. ראשי המפלגות הבהירו: "לא נתמוך ולא נצטרף לשום ממשלה מלבד לממשלה שירכיב הליכוד. לא ננהל כל מו"מ נפרד להקמת ממשלה אחרת"

ראשי בלוק הימין בפגישה בלשכת נתניהו ראשי בלוק הימין בפגישה בלשכת נתניהו
אא

ראשי בלוק הימין – המורכב מסיעות ש"ס, יהדות התורה וימינה – חתמו היום (ראשון) על מכתב שבו מובאת הצהרת נאמנות לראש הממשלה בנימין נתניהו. היוזמה יצאה לדרך בידי יו"ר ש"ס אריה דרעי, בעקבות החשש בסביבת נתניהו על עריקה אפשרית של רשימת הימין החדש לממשלה בראשות יו"ר כחול לבן בני גנץ, לאחר שזו תפוצל ממפלג ימינה.

בנט (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)בנט (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

במכתב טענו ראשי גוש הימין, העומד על 55 מנדטים, כי הם "משוכנעים" שהגוש יצליח להגיע בבחירות במרץ, המתקיימות זו פעם שלישית בתוך שנה, ל-61 מנדטים ו"להרכיב ממשלה לאומית וחזקה לעם ישראל". על פי הפרסומים, בלשכת ראש הממשלה חששו מפני הצטרפות של ראשי הימין החדש, נפתלי בנט ואיילת שקד, לממשלת גנץ. על רקע זה הודה ראש הממשלה, במהלך כנס בחירות בשבוע שעבר, כי מינה את בנט לשר הביטחון בעקבות החשש כי יערוק לגוש המרכז-שמאל. "בימים האחרונים אנו עדים לשורה של פרסומים בתקשורת, לפיהם לאחר הבחירות לכנסת ה-23, תוקם ממשלה בהובלת כחול לבן ובהשתתפות או בתמיכה של מפלגות מ'גוש הימין', ידיעות שאינן נכונות כלל", נכתב.

ראשי המפלגות הבהירו: "לא נתמוך ולא נצטרף לשום ממשלה מלבד לממשלה שירכיב הליכוד ושבראשה יעמוד ראש הממשלה בנימין נתניהו. נדגיש כי לא ננהל כל מו"מ נפרד להקמת ממשלה אחרת".

נתניהו וברקת (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)נתניהו וברקת (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

זו הפעם השלישית שראשי גוש הימין חותמים על מסמך נאמנות לנתניהו. הפעם הקודמת שבה פורסם מכתב כזה, הנושא משמעות מהותית והצהרתית בלבד, הייתה לאחר סבב הבחירות השני בספטמבר, אחרי שבלשכת נתניהו חששו מאפשרות כי חברי הליכוד ידיחו אותו מכס ראשות המפלגה בעקבות כישלונו השני בהרכבת ממשלה.

באוגוסט חתמו כל המועמדים עד מקום 40 ברשימת הליכוד לכנסת ה-22 על תמיכה גורפת בראש הממשלה, לפיה הם "מדגישים כי לא נקבל שום תכתיב משום מפלגה אחרת. ללא תלות בתוצאות הבחירות, ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו הוא המועמד היחיד של הליכוד לראשות הממשלה – ולא יהיה שום מועמד אחר".

ח"כים מהאופוזיציה תקפו את היוזמה. "הידיעה על היוזמה להחתמת ח"כים מהליכוד על נאמנות ותמיכה בנתניהו, מזכירה את הדרישה בצפון קוריאה מכל אזרח ותייר לקוד קידה עמוקה לכל פסל של המנהיג", כתב משה יעלון. יאיר לפיד כתב: "ההבדל היחיד בין מה שאני אומר על ביבי לבין מה שבכירי הליכוד אומרים על ביבי זה שאני אומר את הדברים בתקשורת והם אומרים לי את זה בטלפון".

תגיות:בחירות 2020בלוק הימיןבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה