חדשות בארץ

יצא לדרך: החל הייצור הסדרתי של נגמ"ש ה"איתן"

מנהלת המרכבה והרק"מ במשרד הביטחון החלה ביצור סדרתי של ה"איתן", הנגמ"ש הגלגלי הראשון. הנגמ"שים הראשונים מהדגם החדש, המצוידים במערכת הגנה אקטיבית מתקדמת ובמערכות לחימה קטלניות, ייכנסו לשירות מבצעי בצה"ל בסוף 2021

(צילום: דוברות משרד הביטחון)(צילום: דוברות משרד הביטחון)
אא

משרד הביטחון הודיע היום (ראשון), כי מנהלת המרכבה והרק"ם במשרד (מנת"ק) החלה בייצור הסדרתי של ה"איתן", הנגמ"ש הגלגלי הראשון.

ה"איתן" הוא רכב קרבי משוריין בעל 8 גלגלים, במשקל של כ- 30 טונות, המבוסס על טכנולוגיות המרכבה והנמר. הוא מסוגל לשאת 13 לוחמים, ופותח ונבנה במנת"ק בעקבות לקחי מבצע "צוק איתן".

הנגמ"ש החדש הינו בעל 750 כוחות סוס. מהירותו מגיעה לכ- 90 קמ"ש, והוא נהנה מיכולת תמרון גבוהה בשטח אורבני. ה"איתן" מתוכנן לתפקד ברצף במשך מספר ימי לחימה.

מהנדסי יחידת הפיתוח של מנת"ק הטמיעו ב"איתן" מערכות טכנולוגיות חדישות, הכוללות מעל 10 מצלמות יום ולילה, 34 מחשבים (5 צגי מגע) ומעבדים המתפקדים כ"מערכת של מערכות" המאפשרת את תפעול הכלי. בנוסף, שולבו בצריח טכנולוגיות רבות נוספות, שפותחו בשיתוף עם התעשיות הביטחוניות בישראל, זרוע היבשה בצה"ל והמינהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית במשרד הביטחון (מפא"ת).

במשרד הביטחון מציינים, כי לאיתן יכולות עבירות וניידות הטובות מסוגן בעולם, זאת בנוסף ליכולת המיגון שלו. הנגמ"שים החדשים יצוידו במערכת ההגנה האקטיבית המתקדמת "חץ דורבן" של חברת "אלביט מערכות", שזכתה לפני מספר חודשים במכרז של משרד הביטחון. על גבי ה"איתן" יותקנו מערכות לחימה שונות, שיהוו מכפיל כוח נוסף ליכולות התמרון שלו. הנגמ"ש יכלול, בין היתר, עמדות נשק נשלטות, לרבות צריחון לא מאויש בעל תותח 30 מ"מ, המקנה לכלי יכולת קטלנית גבוהה.

נגמ"ש האיתן ייכנס לשירות מבצעי בסוף שנת 2021. הוא עתיד להחליף את נגמ"שי ה- M113 הוותיקים של צה"ל, ובמערכת הביטחון מעריכים כי הוא ייתן מענה הולם לדרישות המבצעיות של הצבא בשדה הקרב המודרני.

ראש מנת"ק במשרד הביטחון, תת-אלוף גיא פאגלין, אמר: "חמש שנות פיתוח אינטנסיבי, שהחלו לאחר מבצע 'צוק איתן', התנקזו אל הרגע שבו לחצנו על מכונות חיתוך הפלדה במפעל המרכבה והרק"ם בתל השומר. ה'איתן' יהווה שובר שוויון בתמרון העתידי. הוא יאפשר לנייד לוחמים במהירות בין גזרות, ויותאם לכל שטחי הלחימה הרלוונטיים לצה"ל. הוא יהיה הנגמ"ש הממוגן בעולם, ויצויד ביכולות קטלניות מתקדמות".

(קרדיט סרטון: דוברות משרד הביטחון)

תגיות:משרד הביטחוןנגמ"ש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה