חדשות בארץ

תיעוד: המערכת הישראלית שתגן על הנגמ"ש החדש

משרד הביטחון בחר במערכת ההגנה "חץ דורבן" שפותחה בידי חברת אלביט למערכת שתשמש במשך העשור הקרוב את רכבי הקרב הממוגנים לצורך זיהוי ויירוט איומי נ"ט בזרוע היבשה של צה"ל. בכך, גברה על מערכת ההגנה "מעיל רוח" של חברת רפאל, המותקנת על טנקי 'המרכבה': "התעשיות הביטחוניות הישראליות הן הטובות ביותר בעולם בפיתוח מערכות הגנה אקטיבית, המעניקות הגנה מקסימאלית לחיילי צה"ל"

מערכת חץ דורבן על נגמ"ש איתן (צילום: דוברות משרד הביטחון)מערכת חץ דורבן על נגמ"ש איתן (צילום: דוברות משרד הביטחון)
אא

מנהל הרכש במשרד הביטחון הודיע היום (שלישי) כי בחר במערכת ההגנה האקטיבית "חץ דורבן", שפיתחה חברת 'אלביט מערכות' לזיהוי ויירוט איומי נ"ט, בתור המערכת שתותקן על מאות הנגמ"שים גלגליים מסוג 'איתן', שנמצאים בשימוש כוחות היבשה. היקף המכרז נאמד במאות מיליוני שקלים, ובמסגרת החוזה שנחתם ירכוש משרד הביטחון את הפיתוח לאורך העשור הקרוב.

להודעת משרד הביטחון על הבחירה ב"חץ דורבן" כמערכת ההגנה האולטימטיבית לנגמ"שים, קדמה הודעתו של פיקוד זרוע היבשה של צבא ארצות הברית, מוקדם יותר השנה, על רכישת המערכת עבור נגמ"ש ה-Bradley.

המערכת החדשנית, שגברה במרוץ מול המתחרה הפופולרית "מעיל רוח" שהותקנה על טנקי 'מרכבה' וגרפה שבחים רבים, תותקן תחילה על הנגמ"שים בחטיבת הנח"ל, וכן על דחפורי D9 הממוגנים של גדודי ההנדסה הקרבית. ייחודיותה של מערכת "חץ דורבן" באה לידי ביטוי בשימוש שהיא עושה בחיישנים אלקטרו-אופטיים, במכ"ם מעקב, משגרים ואמצעי נגד לטיפול באיומים במרחק בטוח מהנגמ"ש. מעלה נוספת שנרשמה למערכת היא העובדה כי היא מספקת כיסוי של 360 מעלות, שעשוי להביא לנטרול יעיל יותר של איומים מטווח קצר, הן בשטח פתוח והן בסביבה עירונית. מידותיה הקטנות ומשקלה הנמוך, רמת ביצועים גבוהה לצד נזק שיורי זניח, ורסטיליות וקלות הפעלה, הופכים את מערכת חץ דורבן לפתרון אופטימלי להגנה אקטיבית עבור כל רכב קרבי משוריין.

תיעוד הניסוי (צילום: אלביט מערכות)

סמנכ"ל וראש מנהל הרכש במשרד הביטחון, אבי דדון: "התעשיות הביטחוניות הישראליות הן הטובות ביותר בעולם בפיתוח מערכות הגנה אקטיבית, המעניקות הגנה מקסימאלית לחיילי צה"ל. אני מברך את שתי החברות על התמודדות מקצועית ומכובדת, שמעודדת פיתוח וייצור של התעשייה הישראלית, המחזקת את הכלכלה ואת מערכת הביטחון".

מבוססת על חיישנים אלקטרו-אופטיים (צילום: אלביט מערכות)

יהודה (אודי) ורד, מנכ"ל חטיבת יבשה ותעש של אלביט מערכות, אמר: "אנו גאים על כך שנבחרנו על ידי משהב"ט לספק לצה"ל את היכולת המבצעית החשובה הזו. ההחלטה של משהב"ט להעדיף את מערכת 'חץ דורבן' מצטרפת לעניין הגובר במערכת הגנה אקטיבית זו מצד צבאות מודרניים רבים, שמעוניינים לשפר את יכולות ההגנה על הרק"מ שלהם".

תגיות:אלביטנגמ"ש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה