חדשות בארץ

תיעוד: טיל "גיל" נורה לראשונה מצריחון בלתי מאויש

משרד הביטחון חשף היום תיעוד של ניסוי, במהלכו נורה לראשונה טיל "גיל" מצריחון בלתי מאויש לעבר מטרות מדומות. האינטגרציה של הטיל לצריחון הבלתי מאויש, שיותקן על נגמש"י "איתן" ו"נמר", תשפר את ביצועי הנגמ"שים תוך שמירה על חיי הלוחמים. צפו בניסוי

(צילום: דוברות משרד הביטחון)(צילום: דוברות משרד הביטחון)
אא

משרד הביטחון הודיע היום (רביעי) כי ​מנהלת המרכבה והרק"ם (מנת"ק) במשרד סיימה בהצלחה את השלב הראשון בסדרת הניסויים של מערכת הצריחון הבלתי מאויש לנגמ"ש "איתן" ונגמ"ש "נמר". הניסוי, שנערך ב​שדה הניסויים "שדמה", נועד לבדוק את כל הפונקציות התפעוליות של הצריחון.​

מערכת הצריחון הבלתי מאויש פותחה על ידי מנת"ק במטרה לאפשר יכולות כדוגמת תותח 30 מ"מ, כוונות מתקדמות ועוד. הצריחון מופעל מתוך תא הצוות במטרה לענות על האתגרים הקיימים בשדה הקרב המודרני, תוך שמירה על חיי הלוחמים הפועלים בשטח. 

נגמ"ש "איתן" הינו כלי הלחימה הגלגלי המתקדם והממוגן בעולם. הצריחון הבלתי מאויש שיחובר אליו יגביר וישדרג את יעילותו של הנגמ"ש בשטח פתוח ובשטח בנוי.

בצריחון מותקנות מערכות שליטה ייעודיות וחדשניות, המאפשרות הפעלה של הצריח מתוך תא הצוות, במטרה למנוע את חשיפתם של הלוחמים לסכנות חיצוניות. הצריחון יצויד במערכת הגנה אקטיבית ובמערכות מיגון נוספות וייחודיות. לצריחון גם יכולות אש ותצפית "מעבר לגבעה".

במהלך סדרת הניסויים שוגרו בהצלחה טילי "גיל" מתוצרת רפאל אל עבר מטרות מדומות. הניסוי מהווה את השלב האחרון באינטגרציה של טיל ה"גיל" לצריחון של מנת"ק.

ה"גיל" מהווה כיום מערך נ"ט מרכזי ב- 30 צבאות ברחבי העולם. הוא סופק כבר בכמות של יותר מ- 30,000 טילים. מדובר בטיל אלקטרואופטי, שמאפשר יכולת של "שגר ושכח" ו"שגר וצפה". האינטגרציה של הטיל לצריחון הבלתי מאויש של מנת"ק, שבוצעה בהצלחה על ידי צוותי מנת"ק ורפאל, תאפשר ללוחמי צה"ל לשגר את הטילים מתוך הרכבים, בעודם מוגנים, מה שיגדיל את טווח התקיפה של הרכבים באופן משמעותי.

(וידיאו: דוברות משרד הביטחון)

צה"ל הצטייד לאחרונה בטילי "גיל-2", דור 5. משגר "גיל" המותקן על ה"נמר" ועל ה"איתן" מאפשר גם את שיגורם של טילים אלו, וכן יאפשר את הגדלת טווחי הירי של הרכבים. בנוסף, טיל "גיל-2" מאפשר ירי ללא קו ראייה לנקודת ציון, וכך יוכלו הרכבים לשגר טילים ממדרון אחורי ללא חשיפה לאויב.

אוריאל הוכמן, ראש מדור מערכות הנשק בענף הצריח שבמנת"ק, הסביר: "במנת"ק פועלים כל העת על מנת למצוא פתרונות מתקדמים המותאמים לשדה הקרב העתידי, וזאת בנוסף למטרה שהיא שמירה על חיי הלוחמים בטנק. יכולותיו של הצריחון הבלתי מאויש ישפרו באופן משמעותי את הביצועים של הכוחות הפועלים בשטח, ויאפשרו אפקטיביות טובה יותר בשדה הקרב".

צבי מ', ראש מנהלת מערכות נשק טקטי מדויק ברפאל, הוסיף כי היכולת לשלב את טילי ה"גיל" בצריחונים הבלתי מאוישים של נגמ"שי ה"איתן" וה"נמר" יקנו לרכבים אלה יתרון מבצעי משמעותי בשדה הקרב, בפגיעה מדויקת במטרות רחוקות ובתרחישי קרב רבים בזירות הלחימה השונות.

תגיות:ניסוימשרד הביטחון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה