פעילות הידברות

שומרים על כבוד הזולת: זו המודעה שזכתה בפרס

תחרות הגרפיקאים האחרונה הביאה איתה מבול של מודעות יפהפיות ומעניינות – אך רק אחת יכולה לזכות בפרס. אלה המודעות שהגיעו למקומות הראשונים

  • י"ד שבט התש"פ
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שטף של מודעות הגיע אלינו בעקבות התחרות האחרונה לגרפיקאים – כולן הציפו את הנושא של שמירה על כבוד הזולת בדרכים שונות, מקוריות ויצירתיות. באופן חריג, הדעות לגבי המודעה הראויה לפרס היו חלוקות, והבחירה היתה מורכבת. בסופו של דבר נבחרו 5 המודעות שהגיעו למקומות הראשונים.

למקום החמישי הגיעה המודעה של שמעון יהודאי – אני ואחי ואחי לי. השימוש המושכל במושג המוכר "אני לדודי" מושך את תשומת הלב, הגרפיקה נקייה ונעימה לעין, והמסר ברור.

למקום הרביעי הגיעה המודעה של morel94d@gmail.com – המודעה שהמחישה באופן מרתק מבחינה גרפית את ההבדל שאנו נוטים לייחס בין כבוד חברינו לכבודנו אנו, עם אלמנט מפתיע של חביתה... המודעה גרפה מחמאות רבות לצד חיוכים.

במקום השלישי זכתה המודעה של אורטל – "גם אם אנחנו שונים, אנחנו אחים". הביטוי הגרפי הנקי של הבגדים השונים העביר את המסר בצורה חדה וברורה.

גם במקום השני התברגה מודעה של אורטל – הפעם מדובר במודעה המזכירה שהאחדות היא גלגל ההצלה של עם ישראל. המסר הברור, הגרפיקה הנקייה וגם הקריצה להידברות – כל אלה הקנו לאורטל את המקום השני והמכובד.

אך רק מודעה אחת יכולה לזכות בפרס... ובכן, במקום הראשון זכתה המודעה של ch7178244@gmail.com – שווים/שונים. בטיפוגרפיה מושלמת, נקייה וברורה, המסר עובר בלי צורך בהסברים נוספים. זוהי מודעה שכוחה בניקיון ובפשטות שלה, והיא שבתה את לבנו.

הזוכה מוזמן/ת לפנות למייל support@htv.co.il לקבלת הפרס, 250 ₪ לרכישת סדנאות בקמפוס היהודי.

מן הראוי לציין 2 מודעות נוספות בעלות מסר חזק וגרפיקה מצוינת, שאמנם לא הצליחו להתברג לאחד המקומות הראשונים, אך ראויות להתייחסות מיוחדת.

הראשונה היא המודעה של מעיין אברהמוב, "כבוד מוסיף כבוד". הגרפיקה ברורה, המסר נפלא והמודעה כולה נעימה לעין.

השניה היא המודעה – או בעצם סדרת המודעות - של שרה דדו, אשר בסדרת תמונות כמעט ללא מילים, מזכירה לנו עד כמה חשוב לשים לב לאותם אנשים שאולי לא היינו מבחינים בהם סתם כך.

תודה גם לשאר המשתתפים ששלחו מודעות לתחרות. תודה לאלמוג ספיר על המודעה שמזכירה שכאשר אתה מכבד אחרים, גם אתה מכובד; תודה לאודליה מחפוד על המודעה שמשחקת עם המילה "כבוד" ושואלת אם "זה כבד לכבד" – ובכך מזכירה שזה, ובכן, לא כבד כלל; תודה ל-MAOZIYAHO@GMAIL.COM על המודעה המזכירה לנו לא להתעלם ממי שזקוק לנו; תודה לאורה מלכה בן שושן על המודעה הנעימה לעין, המזכירה כי הקב"ה מבקש מאיתנו לכבד זה את זה; תודה להילה ג'אן על המודעה הנעימה המזכירה לנו לכבד את האחר – גם אם הוא לא כמונו; תודה לאורטל גם על מודעתה השלישית, עם הברווז השונה שרוצה גם הוא שיכבדו אותו; תודה לאלחנן לביא שהזכיר לנו במודעתו כמה חשוב לכבד את הזולת שנברא בצלם אלוקים; תודה לניצוץ הפקות על המודעה היפה המצטטת בשם הבעש"ט, כי "שווה לרדת לעולם הזה שבעים שנה בשביל לעשות טובה אחת ליהודי"; תודה ליוסף חיים ממן על המודעה המזכירה שכדאי להיות ראוי לכבוד מאשר לקבל אותו מבלי להיות ראוי לו; תודה למתן עמיאל על המודעה המחבקת ומכבדת את הבריות; תודה לסטודיו פלאש על המודעה המעוצבת בגוונים יפהפיים ומזכירה גם היא את בקשתו של הקב"ה מאיתנו, לכבד זה את זה; תודה למשפחת גפן על מודעת הקומיקס הנחמדה המזכירה לנו שהמכובד הוא זה שמכבד את הבריות; תודה לרחלי כהן על המודעה הנקייה והמרשימה המזכירה כי כאשר מכבדים חבר – קונים אותו; תודה לקארין סימון על המודעה המצטטת ממשלי "אם רעב שונאך האכילהו לחם", שהפכה גם אותנו לרעבים...; תודה לצופיה גבאי שהזכירה במודעתה את דברי ה"פלא יועץ" – "גדול כבוד הבריות שדוחה כל לא תעשה שבתורה"; תודה לרחל רוזנטל על שתי המודעות שהזכירו לנו מה יקרה אם כל ישראל יושיטו ידיים זה לזה, וכן על המודעה עם המשפט הקולע "זה לזה – אין על זה"; תודה לשרה ארבע על המודעה המבהירה כי לא צריך לדרוס כדי להנהיג; תודה לשמואל לוי על המודעה המזכירה לנו אפיזודות יומיומיות בהן יש לנו הזדמנות לכבד את הזולת; תודה לרעות ראובני על המודעה המזכירה לנו כי "מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך", כמו גם על המודעה המרהיבה ביופייה המזכירה לנו כי "כשם שפרצופיהם שונים, כך דעותיהם שונות".

 

התחרות הבאה לגרפיקאים תיפתח בעז"ה בעוד מספר שבועות, ותיסוב סביב הנושא החשוב של כיבוד הורים. אתם מוזמנים להתחיל לחשוב על רעיונות. הפרטים לשליחת המודעות לתחרות הבאה יפורסמו בעז"ה עם פתיחת התחרות.

תגיות:מודעותתחרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה