חדשות בארץ

פניית פרסה: מנדלבליט מושך את התנגדותו למינוי דן אלדד למ"מ פרקליט המדינה

במכתב ששיגר להנהלת פרקליטות המדינה, שאלדד נמנה בין חבריה, הסביר היועץ כי במצב הדברים הנוכחי, "לעת הזאת" אין בכוונתו לעמוד על התנגדותו למינויו של אלדד לתפקיד ממלא מקום פרקליט המדינה, ומתח ביקורת על האחרון ש"שגה בכך שהסכים בנסיבות הקיימות לקבל על עצמו את התפקיד. צר לי כי בחר לפעול כפי כפעל"

אלדד (צילום: דוברות משרד משפטים)אלדד (צילום: דוברות משרד משפטים)
אא

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הודיע הערב (רביעי) כי הוא מסיר את התנגדותו להחלטת שר המשפטים אמיר אוחנה למנות את דן אלדד לממלא מקום פרקליט המדינה, "לא בלי היסוס". במכתב ששיגר להנהלת פרקליטות המדינה, שאלדד נמנה בין חבריה, הסביר היועץ כי במצב הדברים הנוכחי, "לעת הזאת" אין בכוונתו לעמוד על התנגדותו למינויו לתפקיד.

אוחנה ומנדלבליט (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)אוחנה ומנדלבליט (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)

בדבריו ציין מנדלבליט את החלטתו של אוחנה לסטות מעמדתו שלו לגבי מועמד ראוי לפרקליט מדינה זמני, ובמקום זאת בחר שר המשפטים "למנות דווקא מועמד שהסברתי לו בפירוט כי אינו מתאים לתפקיד ממלא מקום פרקליט המדינה, ואשר אף על פי כן הסכים לקבל על עצמו את המינוי". במכתב ביקר היועץ המשפטי לממשלה את אלדד, ש"שגה בכך שהסכים בנסיבות הקיימות לקבל על עצמו את התפקיד. צר לי כי בחר לפעול כפי כפעל".

"בשבועות האחרונים קיימתי שיח מעמיק עם שר המשפטים מתוך רצון להגיע למועמד מוסכם שימונה לתפקיד רגיש זה", הוסיף מנדלבליט, "במסגרת זו, הצגתי לשר את חוות דעתי התומכת בהתאמתם לתפקיד של שבעה מועמדים שונים מקרב בכירי פרקליטות המדינה. יצוין כי עד היום, משום מה, לא הוצג נימוק ממשי כלשהו – לא בפניי ולא בפני הציבור – בדבר היעדר התאמתם של מועמדים אלו לתפקיד ממלא מקום פרקליט המדינה".

במכתב הזכיר מנדלבליט כי לפני כחודשים הבהיר לאוחנה כי עליו להיוועץ עמו בטרם יודיע על החלטתו למנות ממלא מקום לפרקליט המדינה, זאת, נוכח "העצמאות ואי-התלות הנדרשים ממי שמכהן בו, וכאשר על הפרק עומדים נושאי אכיפת חוק משמעותיים הקשורים לנבחרי ציבור, ובראשם כתב האישום שהוגש נגד ראש הממשלה".

אוחנה ובן ארי-גינזברג (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)אוחנה ובן ארי-גינזברג (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

אלדד עובד בפרקליטות המדינה מזה כ-27 שנים, במהלכן כיהן בשורת תפקידים שונים, ומאז 2013, עת נבחר למנהל המחלקה הכלכלית, הוא חבר בהנהלת הפרקליטות. "אני מברך את עו"ד דן אלדד ומאחל לו בהצלחה", מסר שר המשפטים ביום ראשון. "הניסיון והידע הרבים לצד התכונות המאפיינות אותו, הביאו אותי למסקנה שהוא האדם הנכון להוביל את הפרקליטות בעת הזו". אוחנה הוסיף: "לאחר תקופה ארוכה בה ראיינתי מועמדים רבים, שקלתי בכובד ראש את התאמתם ונועצתי בנציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ ולמעלה מן הנדרש בחוק גם עם היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט – הגעתי למסקנה כי הפרקליט המתאים למלא את תפקיד מ"מ פרקליט המדינה בעת הזו הוא מנהל המחלקה הכלכלית עו"ד דן אלדד". בסביבתו של היועץ המשפטי לממשלה אמרו אז כי הוא יתנגד לכך, בשל העובדה כי השר לא נועץ בו קודם.

בדצמבר הודיע אוחנה על מינויה של אורלי בן ארי-גינזברג, המשנה לפרקליטת מחוז מרכז, לממלאת מקום פרקליט המדינה, אולם ימים ספורים לאחר מכן היא משכה את מועמדותה בנימוק כי עובדת מינויה פוגעת באמון הציבור במערכת אכיפת החוק. מנדלבליט כינה אז את מינויה "חריגה קיצונית ממתחם הסבירות", וטען כי  התנגד אז למינויה, וטען כי בן ארי-גינזברג אינה עומדת בתנאי הסף למשרה.

תגיות:דן אלדדאביחי מנדלבליטאמיר אוחנהפרקליט המדינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה