חדשות בעולם

הרופא הסיני שהזהיר מפני התפרצות הקורונה, מגלה: "הרשויות השתיקו אותי"

אמרו לו שהוא רמאי שמפר את הסדר הציבורי, אך רגע לפני שנגיף הקורונה התפשט לממדים אכזריים וגבה את חייהם של מאות בני אדם - כעת מסתבר שהיה מי שהתריע על הסכנה: ד"ר לי וואנליאנג שמו

אא

רגע לפני שנגיף הקורונה התפשט לממדים אכזריים וגבה את חייהם של מאות בני אדם - כעת מסתבר שהיה מי שהתריע על הסכנה: ד"ר לי וואנליאנג שמו. 

כבר במהלך לימודי הרופאה שלו, בן ה-34 המכהן כיום כרופא בעיר ווהאן, התריע לרשויות על שבעה חולים שאושפזו בבידוד - כשהמכנה המשותף של כולם היה שהם ביקרו בשוק של מאכלי ים, רגע לפני שהנגיף התפרץ בגופם. 

לי בדק את כולם וחזר עם ממצאים הזויים בחשד לקורונה - שבה נדבק בעצמו מאוחר יותר. איך רשויות סין הגיבו? גם אתם תתקשו להאמין, אך לדברי הרופא, הרשויות השתיקו אותו. 

את ההודעה על החולים העביר ד"ר וואנליאנג בווטסאפ קבוצתי בין חבריו לספסל הלימודים, שם הזהיר אותם מפני הנגיף הקטלני - כיום, הודעתו מקבלת משמעות כבדת משקל. כשההודעה הועברה הלאה והפכה לויראלית, היה כבר מאוחר מדי לעצור את שטף האזהרות שקיבל משוטרים מקומיים בעיר ווהאן, שטענו כי הוא מפיץ שמועת שווא. 

 

אילו ידע שהמחלה תתפשט באופן כה הרסני, תקטול את חייהם של 425 בני אדם ותפגע בעוד כ-20 אלף אנשים ברחבי העולם, לי ודאי היה מתעקש לפרסם את המידע בכל מחיר, גם מחוץ לגבולות הרשתות החברתיות של סין.

"מחלה לא ברורה", קרא השילוט שהוצב בעיר כשהודעתו הפכה לויראלית, תוך שהוא קורא לאנשים שלא להאמין בקלות למה שהרופא הצעיר מפרסם. "אף ארגון או אדם לא רשאי לפרסם ולשחרר לציבור מידע, ללא אישור הרשויות לכך", נכתב במודעות. 

אך זה עוד לא הכל: מסתבר שלי עבר תחקיר צולב עם רופאים ואחרים במערכת הבריאות העירונית, שם נשאל כיצד הצליח לזהות את הנגיף, מה ראה אצל אותם חולים שבדק ועוד - אך גם החקירה הזו לא הניחה את דעתם של השוטרים המקומיים, שהתעקשו להדביק לו תווית של רמאי ש'פוגע בסדר הציבורי'. 

הוא הוריד פרופיל ובלם את האזהרות שלו לציבור לאחר שהבין כי הוא מסכן את חייו ואת חיי משפחתו בכך, ויכול להיעצר על ידי המשטרה המקומית - דבר שיפגע גם בפרנסת משפחתו. כעת מסתבר שהוא נדבק בעצמו במחלה שמפניה ביקש כל כך להזהיר. 

מאנגלית: שירה דאבוש

תגיות:אזהרהסיןרופא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה