חדשות בארץ

אולמרט: "לא יוצאים למלחמה על בלונים"

ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, אמר כי ישנה הגזמה בנוגע לאיום שמהווה טרור הבלונים על ביטחונה של ישראל: "בלונים ועפיפונים לא מהווים איומים אסטרטגיים על מדינת ישראל. למדינת ישראל יש יכולות להתגבר על הבעיה הזו, מבלי לעשות מזה תחושה של איום גורלי"

אא

ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, התייחס הבוקר (רביעי) למתיחות בדרום ולהמשך הפרחת בלוני הנפץ מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. בריאיון לאמנון סופר ומנדי ריזל ב"רדיו דרום", טען אולמרט כי ישנה הגזמה בכל הנוגע לאיום שמהווה טרור הבלונים על ביטחונה של ישראל: "לא יוצאים למלחמה על בלונים, וגם לא בהכרח על קסאמים".

לדברי אולמרט, "במשך שנים הגזמנו בתיאור האיום ה'נורא' הזה בדרום, כשהיה מדובר בבלונים ובעפיפונים ובכל מיני דברים כאלה, שהם לא נוח ולא נעים. הגזמתם באיום שנוצר מן העניין הזה, בשריפת השדות". הוא הוסיף, כי הנזק המצטבר מאיום זה היה שולי, וכך גם מספר הנפגעים.

"אני יודע שלכם, כתושבי הדרום, זה עשוי לא להיות בדיוק הדבר שאתם מצפים לשמוע", המשיך ראש הממשלה לשעבר. "בלונים ועפיפונים וכל מיני דברים כאלה לא מהווים איומים אסטרטגיים על מדינת ישראל. למדינת ישראל יש יכולות מכל הבחינות – צבאיות, טכנולוגיות – כדי להתגבר על הבעיה הזו, מבלי לעשות מזה רעש ומבלי לעשות מזה תחושה של איום גורלי. כך נהגתי גם כראש ממשלה".

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו הלילה יעדי טרור של חמאס בדרום רצועת עזה. במהלך התקיפה הותקף אתר לייצור אמצעי לחימה המשמש את הזרוע הצבאית של הארגון. בהודעת דובר צה"ל נאמר, כי "תקיפה זו פוגעת ביכולת ההתעצמות של ארגון הטרור חמאס. צה"ל רואה בחומרה רבה כל פעילות חבלנית לעבר שטח ישראל, ונמצא במוכנות גבוהה למגוון לתרחישים. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור נגד אזרחי ישראל".

לתקיפה האווירית בעזה קדמה אזעקת צבע אדום, שהופעלה בעיר נתיבות ובמרחב עוטף עזה. דובר צה"ל אישר, כי זוהו שלושה שיגורים משטח רצועת עזה לעבר ישראל. שלוש הרקטות נפלו בשטחים פתוחים. לא נגרם נזק, אולם שני בני אדם נפצעו באורח קל בדרכם לממ"ד. הם טופלו במקום, ולא נזקקו לפינוי לבית חולים.

תגיות:אהוד אולמרטרצועת עזהטרור הבלוניםחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה