סיפורים אישיים

בדיוק שנה לאחר השבת הקשה בים המלח - קיבלתי טלפון שטוף דמעות

אם האדם מסיר את צערו וטרדתו לפני השבת, ומכניס שמחה עצומה לליבו על עצם יום השבת – הקב"ה מסדר לו את טרדתו ופותר לו את מצוקתו, בעבור שהשתדל לכבוד השבת. כי מי שמשקיע לכבוד השבת – השבת הקדושה מחזירה לו. מי שמאמין בשבת ומראה לה' ביום הזה אהבה – מלמעלה מחזירים לו כפליים

ים המלח (צילום: shutterstock)ים המלח (צילום: shutterstock)
אא

"לפני שנה וחצי, בראש חודש שבט תשע"ט, התארחתי בשבת במלון בים המלח. סיימנו את תפילת ליל השבת, ואז ניגש אליי יהודי אחד, אורח אף הוא בבית המלון, כשהוא דואג ומבולבל: 'כבוד הרב, אנא ממך תעזור לי'", מספר הרב זאיד.

"'במה אוכל לעזור?', התעניינתי. והוא השיב את הדברים הבאים: 'אשתי אינה מוכנה לרדת לחדר האוכל לסעודת ליל שבת. העניין הוא שכבר שנים רבות שאין לנו ילדים, ועברנו טיפולים רבים לשם כך. והנה, היום, כשעה לפני כניסת השבת, הודיעו לנו מבית החולים שהטיפול האחרון שעשינו לא הצליח. משמעות הדברים היא כי בדרך הטבע אפסו סיכויינו, ולא נזכה לעולם בילדים. הטיפול הזה היה הסיכוי האחרון שלנו', קולו נחנק, 'ומאז שאשתי קיבלה את הבשורה הקשה, אין לה חשק לכלום, והיא אינה רוצה לרדת אל סעודת השבת'".

"ביקשתי ממנו שיאמר לה שאני רוצה לשוחח עימה. הוא ניגש לקרוא לה, כאשר אני מתחנן לה' שיכניס בפי את המילים הנכונות. כשהאישה הגיעה, כאובה לחלוטין ומעיין דמעותיה יבש, אמרתי לה: 'אני רוצה להגיד לך דבר חשוב שהוא ה'טיפ' לכל הישועות וההצלחות. אנחנו נמצאים כעת בים המלח. מה השם הנוסף שיש לים המלח? – ים המוות. מדוע? מפני שהדמעות של הייאוש, העצב והאכזבה הם מוות. אדם שבוכה ומתבכיין על מצבו שלא טוב לו, מושך על עצמו צער ועצב נוסף. לכן ים המלח, הדומה לדמעות העצב המלוחות, נקרא ים המוות, מפני שכולו מוות ואינו מייצר חיים. אך מי שרוצה לזכות לחיים טובים ולייצר חיים, צריך ים יפה, ים מלא בגלים עם שמחה, שם יש במעמקי הים חיים שלמים. כי היכן שיש שמחה – יש חיים".

"המשכתי ואמרתי לה את הדברים הבאים: 'דעי לך, לשבת קודש יש קדושה ומעלה גדולה מאד, שמי ששמח ביום השבת – משפיעה עליו שבת שפע של ברכות. אני מבקש ממך, שמעי לי. קבלי על עצמך לשמוח בשבת הזו, למרות הקושי האדיר והנורא. ודעי לך, שזכות השמחה ששמחים בשבת ומראים לה' שאנו נהנים בה, למרות כל הצער – היא המביאה ישועות וברכה לכל החיים. 'ששון ושמחה ימצא בה – ונסו יגון ואנחה', מספר הרב זאיד את המילים ששם ה' בפיו, ואותם אמר לאישה הכאובה.

"בחסדי שמים, האישה קיבלה את הדברים ועשתה מהפך. היא נכנסה לחדר האוכל עם בעלה והחלה לשמח את כולם. היא עברה בין השולחנות, שאלה בשלום האורחות, דיברה איתן במאור פנים ואיחלה להן שבת שלום – והכל ממש בצורה מופלאה.

"בדיוק שנה לאחר מכן", מספר הרב זאיד, "בתאריך כ' בטבת התש"פ, בעוד אני בדרכי חזרה מנהריה, אני מקבל טלפון שטוף דמעות מאותו יהודי: 'הרב זאיד אתה זוכר אותי?!… אני, שאשתי היתה עצובה בשבת בים המלח, ונתת לה 'טיפ' לישועה לחיים. התקשרתי לבשר לך, כי בישועת ה' ובחסדו הגדול, נולד לנו בשבת האחרונה, פרשת ויחי, בן זכר'"...

"'ישתבח שמו לעד', קראתי בהתרגשות ואף בעיניי עלו דמעות. "היא מסרה את נפשה לשמוח למען השבת, ושמה את כל הצער והיגון בצד – גם הקב"ה שילם לה בבן זכר, כנגד כל דברי הרופאים – ומתי?… ביום השבת!..."

"וזו עצת העצות שאני מוסר בשם כל גדולי וצדיקי הדור", מסכם הרב זאיד את דבריו ואת סיפורו המופלא, "שאמרו כי בכוחה של שבת קודש להושיע כל יהודי מכל מיצר וצרה. השבת היא מקור הברכה. רוצים זיווגים? ילדים? בריאות? השבת היא המקור של הברכות! ולכן, שמחת השבת היא אחד הדברים החשובים ביותר.

"אלו דבריו של החיד"א הקדוש: אם האדם מסיר את צערו וטרדתו לפני השבת, ומכניס שמחה עצומה לליבו על עצם יום השבת – הקב"ה מסדר לו את טרדתו ופותר לו את מצוקתו, בעבור שהשתדל לכבוד השבת. כי מי שמשקיע לכבוד השבת – השבת הקדושה מחזירה לו. מי שמאמין בשבת ומראה לה' ביום הזה אהבה – מלמעלה מחזירים לו כפליים.

"שבת היא מלזעוק – ורפואה קרובה לבוא", כי אם האדם שובת בה מכל הזעקות והצרות, אזי זוכה שרפואה וישועה באה", מסיים הרב זאיד את דבריו המופלאים.

הרב חיים זאיד מספר את הסיפור המופלא. אל תחמיצו:

מאגר סרטונים ושיעורים של הרב הרב חיים זאיד במתחם הידברות VOD, במגוון תכניות ונושאים.

תגיות:ישועהשבת קודשנס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה