חדשות בארץ

האיחוד האירופי לנתניהו: לא נשתוק על סיפוח הגדה

באיחוד האירופי אמרו כי יוזמת ארה"ב לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני, הכוללת סיפוח חלקים מהגדה המערבית, "חורגת מהפרמטרים הבינלאומיים המוסכמים". האיחוד הדגיש כי הם תומכים בהסדר שלום המבוסס על שתי מדינות בגבולות 1967: "נמשיך לתמוך בכל המאמצים שנועדו לחדש את התהליך הפוליטי, בהתאם לחוק הבינלאומי שמבטיח זכויות שוות ושיהיה מקובל על כל הצדדים"

מליאת האיחוד האירופי (צילום: שאטרסטוק)מליאת האיחוד האירופי (צילום: שאטרסטוק)
אא

האיחוד האירופי דחה היום (שלישי) את תוכניתו המדינית של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ואיים כי קידום הסיפוח של חלקים מהגדה המערבית בידי ישראל "לא יעבור בשתיקה". בהודעת האיחוד הודגש כי עמדת הארגון זהה לזו של החוק הבינלאומי והחלטות מועצת הביטחון של האו"ם, לפיה הוא "לא מכיר בריבונות ישראל בשטחים שנכבשו ב-1967".

מאז מלחמת ששת הימים, מדינות אירופה לא מכירות בריבונותה של ישראל בגדה המערבית, ומשכך, הוסיף האיחוד האירופי, יוזמת ארה"ב לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני, הכוללת סיפוח שטחים אלו, "חורגת מהפרמטרים הבינלאומיים המוסכמים". באיחוד הדגישו כי הם תומכים בהסדר שלום המבוסס על שתי מדינות בגבולות 1967. "האיחוד האירופי ימשיך לתמוך בכל המאמצים שנועדו לחדש את התהליך הפוליטי, בהתאם לחוק הבינלאומי שמבטיח זכויות שוות ושיהיה מקובל על כל הצדדים", נכתב.

שלשום, במהלך ביקור בירדן, אמר שר החוץ של האיחוד, ג'וזף בורל, כי תוכנית טראמפ "מאתגרת רבות מההחלטות המוסכמות ברמה הבינלאומית: גבולות 1967 - כפי שהסכימו שני הצדדים - עם מדינה פלסטינית שחיה לצד ישראל בשלום, ביטחון והכרה הדדית".

נשיא רוסיה פוטין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נשיא רוסיה פוטין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, הודיע אתמול, לראשונה מאז הוצגה בבית הלבן, כי התוכנית סותרת "בבירור" החלטות קודמות של האו"ם לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני, וכי במוסקבה ערים להתנגדות האומה הפלסטינית וציר המדינות הערביות. "אנחנו רואים את תגובת הפלסטינים, אנחנו רואים את התגובה הנרחבת של המדינות הערביות, המצדדות בפלסטינים בדחיית התוכנית. זה כמובן גורם לחשוב על כדאיותיה", אמר פסקוב, שהובא בסוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס. הודעת הקרמלין מגיעה אחרי שבשבוע שעבר נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם הנשיא ולדימיר פוטין ודן עמו בנושא.

ביום חמישי הבא צפויה להתכנס מועצת הביטחון של האו"ם לדיון במתווה המדיני של טראמפ. בדיון ישתתפו נשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן, שגריר ישראל באו"ם דני דנון ושגרירת ארה"ב באו"ם קלי קראפט. המשלחת הפלסטינית צפויה להביא לדיון הצעת החלטה לגינוי התוכנית האמריקנית, אך זו ככל הנראה תטורפד בשל זכות הווטו של ארה"ב.

בהודעה שנמסרה בתום פגישת שרי החוץ של המדינות החברות בליגה הערבית בקהיר בסוף השבוע, נכתב כי היוזמה לא תוביל לשלום, וקראו לקהילה הבינלאומית לטרפד כל ניסיון ישראלי לצעדים חד-צדדיים. במהלך הישיבה בקהיר הודיע נשיא הרשות הפלסטינית על הפסקת התיאום הביטחוני עם ישראל. "הודענו לישראל וארה"ב על הפסקת הקשר איתם, גם בנושאים ביטחוניים", אמר אבו מאזן בפתח הכינוס. הוא הוסיף: "רק בגלל שירושלים תהיה בירת ישראל, לעולם לא אקבל את הפתרון הזה, ולא אירשם בהיסטוריה שלי ושל ארצי שמכרתי את ירושלים".

תגיות:האיחוד האירופיעסקת המאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה