חדשות בארץ

משרד הבריאות מזהיר מעסיקים; פריצת דרך בפיתוח החיסון לקורונה

לפי הנתונים הרשמיים, עד כה חלו בווירוס 17,238 אלף בני אדם בסין, ומספר המתים עלה ל-361, אחד מהם בפיליפינים. ברחבי העולם נרשמו יותר מ-150 מקרי הידבקות בנגיף. בסוכנות הידיעות בלומברג דווח כי בסין החלו בניסוי קליני מזורז של תרופה אנטי-ויראלית, על מנת לבלום את קצב התפשטות וירוס הקורונה

שרי הבריאות והפנים בביקור אתמול בנתב"ג (צילום: אבשלום שושני, פלאש 90)שרי הבריאות והפנים בביקור אתמול בנתב"ג (צילום: אבשלום שושני, פלאש 90)
אא

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הודיע הערב (שני) כי מעסיקים במשק שיאפשרו כניסה למקום העבודה של ישראלים ששבו מסין בפחות משבועיים מעת ההגעה לישראל, עוברים על החוק, בכך שמעמידים את הציבור בסכנת הידבקות בנגיף הקורונה. ההנחיות החדשות של המשרד הן כי חל איסור על השבים מסין לצאת מביתם בתוך פרק זמן של שבועיים, גם אם הם חשים בטוב ולא אובחן בגופם הווירוס הסיני. במקביל, היום פונתה ילדה כבת 8 לבידוד בבית החולים שניידר, אחרי שחזרה אתמול מוויטנאם בטיסה נוספת מסין.

בנוסף, משרד הבריאות דרש מחברות הסלולר לשלוח הודעת SMS לכל השבים לישראל, בו מובאות, בעברית ובאנגלית, הנחיות המשרד להיערכות לנגיף הקורונה. במכתב ששלח מנכ"ל משרד הבריאות למנכ"ל משרד התקשורת, נתנאל כהן, הוסבר כי "אחד הכלים המרכזיים לצמצום הסיכוי להגעת המחלה לישראל ולהכלתה אם תגיע, הוא מתן הנחיות ברורות לנכנסים לישראל". נוסח ההודעה שתופץ הוא: "אם היית בסין ב-14 הימים האחרונים עליך להישאר בבידוד בית, לפי חוק למשך 14 ימים מאז שעזבת את סין. אם יש לך חום, שיעול, קשיי נשימה – גש מייד לעמדת מד"א (בנתב"ג). לפרטים נוספים – משרד הבריאות טל' *5400".

אזרחי סין עם מסכות ואמצעי זהירות (צילום: שאטרסטוק)אזרחי סין עם מסכות ואמצעי זהירות (צילום: שאטרסטוק)

לפי הנתונים הרשמיים, עד כה חלו בווירוס 17,238 אלף בני אדם בסין, ומספר המתים עלה ל-361, אחד מהם בפיליפינים. ברחבי העולם נרשמו יותר מ-150 מקרי הידבקות בנגיף. בסוכנות הידיעות בלומברג דווח כי בסין החלו בניסוי קליני מזורז של תרופה אנטי-ויראלית, על מנת לבלום את קצב התפשטות וירוס הקורונה. התרופה, רמדסיביר (Remdesivir), שפותחה על ידי גיליאד סיאנסז (Gilead Sciences), חברת ביופארמה אמריקאית, תיבדק על ידי צוות רפואי מבית חולים בבייג'ין לטיפול בווירוס הקורונה. לפי הדיווח, חל שיפור במצבו של חולה בארה"ב שצרך את התרופה.

הערב הודיעה קבוצת התעופה הגרמנית "לופטהנזה" על הפסקת הטיסות לסין של כל חברות-הבת שלה, בהן "אוסטריאן איירליינס" האוסטרית ו"סוויס" השוויצרית. לפי הודעת החברה, יבוטלו כל קווי הטיסות לבייג'ין ושנגחאי עד ל-29 בפברואר, וליעדים נאנג'ינג, שן-יאנג וצ'ינגדאו עד ל-28 במארס. מלבד זאת, לופטהנזה תמשיך לספק טיסות שבועיות להונג קונג.

תגיות:נגיף הקורונהמשרד הבריאותסין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה