חדשות בארץ

בהלת הקורונה: הנחיות משרד הבריאות – בהודעות SMS לנוסעים החוזרים מחו"ל

הנחיות משרד הבריאות בנוגע לנגיף הקורונה יועברו לנוסעים החוזרים לישראל באמצעות הודעות SMS. מנכ"ל המשרד, משה בר סימן טוב, קרא לציבור שלא להיכנס לפאניקה: "אנחנו מניחים שהנגיף יגיע לארץ ועושים הכל כדי לדחות את הגעתו. כשהוא יגיע – נעבור לשלב ההכלה וההתמודדות, ונתמודד היטב"

(צילום: שאטרסטוק)(צילום: שאטרסטוק)
אא

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, פנה היום (שני) לחברות הסלולר בישראל, וביקש מהן לשלוח לנוסעים החוזרים לישראל הודעות SMS בעברית ובאנגלית, שיכללו את הוראות המשרד בנוגע לנגיף הקורונה. הבקשה הועברה באמצעות מנכ"ל משרד התקשורת, נתנאל כהן.

אמש חתם בר סימן טוב על צו רשמי, המחייב אנשים שחזרו ב- 14 הימים האחרונים מסין להישאר בבידוד בביתם במשך 14 ימים. לבקשתו, ההוראה החדשה תימסר לנוסעים באמצעות הודעת ה- SMS. כמו כן, כל מי שסובל מחום, שיעול או קשיי נשימה – יתבקש להגיע לעמדת מד"א שהוצבה בימים האחרונים בנתב"ג, במסגרת המאמצים לבלום את הגעת הנגיף לישראל.

בפוסט שפרסם בפייסבוק, קרא מנכ"ל משרד הבריאות לציבור שלא להיכנס לפאניקה עקב הדיווחים על התפשטות הקורונה בסין ובמדינות נוספות בעולם: "מגיעות אלינו עדויות על אנשים שעושים הכללה, ומתנהגים בצורה לא ראויה ולא נכונה". כדוגמה לדבריו, הוא ציין ריאיון שנעשה בתקשורת עם סטודנטית מסין הלומדת בארץ, שסיפרה כי "אדם זר ניגש אליה ברכבת, והשתמש בגוגל טרנסלייט בשביל לשאול אותה האם היא הייתה בסין לאחרונה".

בר סימן טוב הדגיש, כי אין לתת לפחדים ולדעות קדומות לנהל את המשבר: "כפי שאנחנו אומרים כל הזמן, אנחנו מניחים שהנגיף יגיע לארץ ועושים הכל כדי לדחות את הגעתו. כשהוא יגיע – נעבור לשלב ההכלה וההתמודדות, ונתמודד היטב. אנחנו פועלים על פי המלצות ארגון הבריאות העולמי ותוך שיח עם מדינות מקבילות. בהתאם לכך גיבשנו את הנחיות משרד הבריאות".

"אנחנו גם מעריכים את המאמצים האדירים שעושה הממשל הסיני כדי להתמודד עם המשבר ועל שיתוף הפעולה שלו עם הארגונים הבין-לאומיים", הוסיף מנכ"ל המשרד. "ככל הנראה שיא ההתפרצות עוד לפנינו, אך בסוף ההתפרצות תחלוף ונמשיך לשמור על הקשרים החשובים בין הממשלות ובין העם הסיני לישראלי".

סין מתחה הבוקר ביקורת על תגובתה של ארצות הברית ביחס להתפרצות נגיף הקורונה. דוברת משרד החוץ הסיני, הואה צ'ונינג, טענה כי האמריקנים שימשו "דוגמה רעה" בכך שיצרו והפיצו פחד במקום להגיש לסין סיוע משמעותי. לדבריה, ארצות הברית הייתה המדינה הראשונה שהודיעה על פינוי חלק מצוות השגרירות שלה בסין, והראשונה שנקטה בצעדים להגבלת כניסתם של אזרחי סין לשטחה. הדוברת הוסיפה, כי ארצה מקווה שמדינות העולם יגיבו בצורה הגיונית ורגועה, שתתבסס על המדע.

מספר הקורבנות ומקרי ההידבקויות בסין כתוצאה מנגיף הקורונה המשיך לטפס ביממה האחרונה. הטלוויזיה הסינית הרשמית מסרה, כי למניין קורבנות הנגיף נוספו 57 בני אדם, והוא מסתכם כעת ב- 361 מקרי מוות. מספר מקרי ההידבקויות זינק ב- 2,829, והוא עומד כעת על 17,205 מקרים. ברחבי העולם נרשמו דיווחים על 171 מקרי קורונה נוספים.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה