חדשות בארץ

נתניהו בדיון על הקורונה: "נקים מפעל חיסונים בישראל"

בדיון, שעסק בהיערכות הלאומית להתמודדות עם נגיף הקורונה, הנחה ראש הממשלה בנימין נתניהו להיערך להקמת מפעל חיסונים בארץ, ולפעול במהירות האפשרית כדי לייצר חיסון לנגיף: "המטרה שלנו היא קודם כל לדחות את הגעת הנגיף לארץ"

נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם, פול)נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם, פול)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום (ראשון) בלשכתו דיון רב-משתתפים, שעסק בהיערכות הלאומית להתמודדות עם נגיף הקורונה. בדיון השתתפו שרים, מנכ"לי משרדים וכל גורמי המטה הרלוונטיים, ובמהלכו הודיע נתניהו כי אימץ את הצעתו של שר הבריאות יעקב ליצמן להקמת מפעל חיסונים בארץ.

במהלך הדיון, הטיל נתניהו הטיל על המל"ל להיות הגוף שמתכלל את ההיערכות לנגיף בין הזרועות הממשלתיות השונות, ולהוריד למינימום את הבירוקרטיה הנדרשת בקבלת ההחלטות. "אנו מקצצים בבירוקרטיה קיצוץ חד", אמר בתום הדיון. "בדברים הנדרשים כאן להגנה על בריאות הציבור לא תהיה בירוקרטיה, ותהיה סמכות אחת וזה ראש המל"ל שיחליט בין המשרדים השונים".

נתניהו הנחה את המשתתפים בדיון לנקוט בכל האמצעים למניעת הדבקה בישראל, והדגיש כי עדיפה היערכות יתר על פני היערכות חסר. כמו כן, משרד הבריאות ייצא בקמפיין הסברתי לציבור, בו יועברו הנחיות לשמירה על היגיינה כדי למנוע הדבקה.

"המטרה שלנו היא קודם כל לדחות את הגעת הנגיף לארץ", אמר ראש הממשלה. "אני אומר 'לדחות', כי זה בלתי נמנע שהוא יגיע. אחר כך לטפל, לאתר את הנדבקים, לבודד אותם ולטפל בהם".

"כיוון שאנחנו מעריכים שהנגיף יגיע, נעסוק גם במהלכים שנועדו לבודד את הנדבקים ולטפל בהם. הטיפול הזה כולל בידוד לשבועיים בבתים, נסביר לאזרחי ישראל בדיוק מה נדרש מהם. סגרנו את המעברים האוויריים, היבשתיים והימיים להגעה מסין, זה זמני. אנחנו מעדכנים גם את הרשות הפלסטינית בכל הצעדים המניעתיים ובריאות הציבור שהם צריכים לקחת בחשבון גם כן".

נתניהו הנחה את המכון הביולוגי ומשרד הבריאות לפעול במהירות האפשרית כדי לייצר חיסון לנגיף: "מדינת ישראל הקדימה את העולם בהרבה דברים. יכול להיות שגם בעניין הזה, אם נעבוד מספיק מהר, עם התקצוב הראוי ועם האנשים המוכשרים שיש לנו –  גם כאן ישראל תקדים את העולם".

בתוך כך, תושבת רמת הגולן שחזרה לפני 10 ימים מסין, הגיעה היום לחדר המיון בבית החולים פדה פוריה, לאחר שחשה ברע. מבית החולים נמסר, כי היא סובלת מתסמינים קלים של הקורונה. היא אושפזה בבידוד ראשוני, ולמעבדה נשלחו בדיקות שנלקחו ממנה. אזרח ישראלי, שחזר לפני מספר ימים מסין, אושפז בשעות הבוקר בבית החולים רמב"ם בחיפה לאחר שחש ברע וסבל מתסמינים של הנגיף. הוא הועבר לבידוד ראשוני, ובבית החולים ממתינים לתוצאות הבדיקות שנערכו לו.

תגיות:נגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה