חדשות בארץ

ליצמן לנתניהו: להקים מפעל חיסונים בארץ

על רקע בהלת השפעת והמחסור שנוצר בחיסונים, שר הבריאות יעקב ליצמן הציע לראש הממשלה בנימין נתניהו להקים מפעל חיסונים בארץ: "יכולת ייצור עצמאית של חיסוני שפעת היא החלופה המועדפת"

ליצמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ליצמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

על רקע המחסור בחיסוני שפעת, פנה שר הבריאות יעקב ליצמן לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה לשקול את הקמתו של מפעל חיסונים בארץ.

במכתב ששלח לנתניהו, כתב ליצמן: "אין חולק כי מתן חיסון נגד שפעת הוא הכלי היעיל ביותר, ובתרחישים מסוימים גם היחידי, להתמודדות עם אירועי שפעת עונתית". הוא ציין, כי "תעשיית החיסונים העולמית היא ריכוזית ומצומצמת", כאשר לכל חיסון ישנם מספר יצרנים בודדים: "מסיבה זו מספר מדינות בחרו, לאחר אירוע השפעת האחרון ב- 2009, להקים מפעלי חיסון בשטחן".

ליצמן הוסיף, כי על מנת שלא להגיע למצב של חוסר בחיסונים, הוא ביקש לערוך עבודת מטה במשרד הבריאות, שתכלול גם בחינה כלכלית של החלופות השונות. לדבריו, המסקנה אליה הגיעו במשרד היא כי "הקמת מפעל חיסונים בעל יכולת ייצור עצמאית של חיסוני שפעת, לצד יצירת יכולות לייצור חיסונים נוספים, היא החלופה המועדפת גם לישראל. יצירת יכולת זו תבטיח עצמאות תפקודית ויכולת מתן מענה שלם להיקפי אוכלוסייה גדולים, בשגרה ובחירום, ללא תלות בחברות התרופות הרב-לאומיות".

"הקמת מפעל כאמור תייצר מוקד ידע ותעסוקה חיוניים למדינה, והיא תאפשר למדינה לסייע גם למדינות אחרות בשעת חירום, ובכך לחזק את הקשרים הדיפלומטיים של ישראל", הדגיש שר הבריאות.

בתוך כך, משרד הבריאות – המחזיק במלאי של 120 אלף חיסונים – צפוי להעביר היום כ- 50 אלף מתוכם לקופות החולים השונות, וזאת כדי לסייע להן עד להגעת עשרות אלפי חיסונים שהוזמנו מחו"ל.

תגיות:שפעתחיסוניםמשרד הבריאותיעקב ליצמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה