חדשות בארץ

בהלת הקורונה: מקרה מוות ראשון מחוץ לסין

אזרח סיני, תושב העיר ווהאן בה התפרץ נגיף הקורונה, מת בפיליפינים. בסין דווח עד כה על 304 קורבנות, ומספר מקרי ההידבקות במדינה הגיע לכ- 14,500

(צילום: שאטרסטוק)(צילום: שאטרסטוק)
אא

משרד הבריאות של הפיליפינים הודיע היום (ראשון) על מותו של אזרח סיני בשטח המדינה, כתוצאה מנגיף הקורונה. מדובר במקרה המוות הראשון כתוצאה מהנגיף, המדווח מחוץ לשטח סין.

הקורבן, בן 44, הגיע ב- 21 בינואר לפיליפינים מהעיר הסינית ווהאן, בה התפרץ הנגיף הקטלני. הוא אושפז ב- 25 בינואר בבית חולים במנילה, כשהוא סובל מדלקת ריאות. מצבו היה יציב, והוא אף הראה סימני שיפור, אך ביממה שקדמה למותו חלה הידרדרות במצבו. אישה בת 38, שהגיעה עמו מווהאן, נדבקה אף היא בנגיף, והושמה בבידוד בבית החולים. עד כה דווח על יותר מ- 130 מקרי הידבקות בנגיף, במדינות מחוץ לסין.

בסוף השבוע נרשמה בסין עלייה ניכרת במספר הקורבנות וההידבקויות בסין כתוצאה מהנגיף. ועדת הבריאות הלאומית של סין הודיעה, כי הנגיף גרם עד כה למותם של 304 בני אדם. מספר מקרי ההידבקות הגיע לכ- 14,500.

ביום חמישי האחרון הכריז ארגון הבריאות העולמי על מצב חירום בין-לאומי, בעקבות התפשטותו של נגיף הקורונה. ההכרזה לא כללה הגבלות על המסחר והתנועה בין המדינות, אולם במדינות שונות ננקטו אמצעי זהירות. ארצות הברית וסינגפור הודיעו שלשום על מניעת כניסתם של אזרחים זרים שהיו בסין. אוסטרליה הודיעה אתמול על צעד דומה

שר הפנים אריה דרעי החליט אמש, בהמלצת שר הבריאות יעקב ליצמן, להרחיב את איסור הכניסה לישראל של אנשים ששהו בסין בשבועיים האחרונים ושאינם אזרחי או תושבי ישראל, ולמנוע את כניסתם גם במעברים האוויריים, זאת בנוסף למניעת הכניסה דרך מעברי הגבול היבשתיים והימיים. רשות האוכלוסין וההגירה תיתן דעתה למציאת פתרונות מתאימים למצבים מיוחדים. השר הנחה את מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה, פרופ׳ שלמה מור יוסף, להיות בקשר רציף עם מנכ"ל משרד הבריאות כדי למצוא פתרונות מתאימים בהתאם להמלצות המתעדכנות בנושא.

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, פרסם אמש שתי הוראות חדשות, זאת במסגרת המאמצים למנוע ככל הניתן את כניסת נגיף הקורונה לארץ. על פי ההוראה הראשונה, רשות האוכלוסין תסרב להכניס לשטח ישראל מי שאינם תושביה ושהו בסין ב- 14 יום האחרונים. צו נוסף יחייב את תושבי ישראל ששהו בסין ב- 14 יום האחרונים לשהות בבידוד ביתי עד חלוף 14 יום ממועד עזיבתם את סין. מדובר בצעדי המשך להפסקת הטיסות הישירות לסין ולסגירת המעברים.

"אנו מודעים לכך שלא ניתן למנוע את כניסת הנגיף לארץ, אך פועלים לדחיית המועד ככל הניתן ולהכלה של הימצאותו בארץ", אמר בר סימן טוב. "על ציבור השבים מחו"ל לנהוג באחריות ציבורית בהתאם להנחיות המשרד, על מנת להבטיח את שלומם ואת שלום הציבור כולו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס היום דיון רב-משתתפים, שיעסוק בהיערכות הלאומית להתמודדות עם נגיף הקורונה. בדיון ישתתפו שרים, מנכ"לי משרדים וכל גורמי המטה הרלוונטיים. "אנחנו לא לוקחים סיכונים מיותרים", נמסר מטעמו של נתניהו. "הנגיף נמצא כבר ב- 5 יבשות וביותר מ- 25 מדינות. אנו ערים לכך שלא ניתן למנוע לחלוטין את כניסת הנגיף, ולכן נערכים מראש להתמודדות עם הנגיף לאחר כניסתו הראשונה לישראל".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה