חדשות בארץ

חדשות השבת: ישראל גירשה אזרחים סינים, הרש"פ עוצרת את התיאום הביטחוני

רשות האוכלוסין גירשה 50 אזרחים סינים לרוסיה, מספר המתים מנגיף הקורונה טיפס ל-259, צה"ל תקף בעזה בעקבות שני שיגורי רקטות לישראל, הליגה הערבית דוחה את עסקת המאה, אבו מאזן הודיע על הפסקת התיאום הביטחוני עם ישראל, בריטניה פרשה מאירופה, וארה"ב ניסתה לחסל את מנהיג אל קאעידה בתימן. כל מה שחשוב לדעת

אא

עם מסכות נגד הידבקות: אזרחים סינים גורשו בנתב"ג. 50 אזרחי סין שנחתו הבוקר בנתב"ג בטיסה ממוסקבה, גורשו בצהריים בחזרה לבירת רוסיה בידי עובדי רשות האוכלוסין וההגירה, בשל הוראות משרד הבריאות האוסרות את כניסתם של סינים מחשש להתפשטות נגיף הקורונה.

הרשויות בסין מסרו הלילה כי עד כה נדבקו למעלה מ-11,900 בני אדם ברחבי העולם – 11,791 מהם בסין היבשתית, 12 בהונג קונג וחמישה בני אדם במקאו. מרבית מ-259 המתים מהנגיף הגיעו ממחוז חוביי, בו נמצאת העיר ווהאן, מוקד התפרצות הנגיף בחודש דצמבר.

בנוסף, ביפן נדבקו 20 בני אדם, 19 בתאילנד, 18 בסינגפור, 12 בדרום קוריאה, עשרה בטייוואן, שמונה במלזיה ושבעה באוסטרליה. ב-17 מדינות נוספות, בהן ארה"ב, צרפת, אנגליה ופינלנד, יש שישה חולים או פחות.

מתיחות בדרום. שתי רקטות שוגרו אמש (שישי) מרצועת עזה לשטח ישראל – כך מסר דובר צה"ל. התרעת צבא אדום נשמעה מעט אחרי השעה 20:15, ומהצבא נמסר כי זוהה שיגור רקטה אחת מרצועת עזה לשטח ישראל, שיורטה בידי מערכת כיפת ברזל. זולת נזק קל לבתים בשדרות, שככל הנראה נבע מרסיסי הטיל המיירט, לא ידוע על נפגעים או על נזק נוסף. רקטה שנייה שוגרה ב-22:40 לעבר מועצת אשכול, והיא יורטה על ידי מערכת ההגנה האווירית.

בעקבות השיגורים, מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו בלילה כמה יעדי טרור של ארגון חמאס בצפון רצועת עזה. בין היעדים שהותקפו, מחסנים לאחסון אמצעי לחימה ותשתית תת-קרקע, המשמשים את הזרוע הצבאית של ארגון הטרור.

מדינות ערביות נגד עסקת המאה. הליגה הערבית הודיעה היום על דחיית תוכניתו המדינית של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני. בהודעה שנמסרה בתום פגישת שרי החוץ של המדינות החברות בקהיר נכתב כי היוזמה לא תוביל לשלום, וקראו לקהילה הבינלאומית לטרפד כל ניסיון ישראלי לצעדים חד-צדדיים.

במהלך הישיבה הודיע נשיא הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, על הפסקת התיאום הביטחוני עם ישראל. "הודענו לישראל וארה"ב על הפסקת הקשר איתם, גם בנושאים ביטחוניים", אמר אבו מאזן בפתח הכינוס. הוא הוסיף: "רק בגלל שירושלים תהיה בירת ישראל, לעולם לא אקבל את הפתרון הזה, ולא אירשם בהיסטוריה שלי ושל ארצי שמכרתי את ירושלים".

אתמול הזהירה בריטניה הזהירה את ישראל לבל תספח חלקים מהגדה המערבית. "בריטניה מודאגת מהדיווחים על מהלכים אפשריים לסיפוח חלקים מהגדה המערבית על ידי ישראל", מסר שר החוץ הבריטי, דומיניק ראב. "כל מהלך חד-צדדי שכזה יסב לנזק למאמצים המחודשים להתנעת המשא ומתן לשלום, ויהיה מנוגד לחוק הבינלאומי. שינויים לסטטוס קוו לא יכולים להיעשות ללא הסכם שנידון בין הצדדים עצמם".

אחרי 47 שנה: בריטניה עזבה את האיחוד האירופי. אמש בחצות פרשה בריטניה מהאיחוד האירופי. משמעות המהלך היא שמעתה יפסיקו אזרחי הממלכה המאוחדת להיות חברים באיחוד האירופי, אליו הצטרפו ב-1973. יציאת הממלכה המאוחדת מגיעה בתום תהליך שהחל לפני שלוש שנים וחצי, בעקבות משאל עם על נושא "הברקזיט" שנערך ביוני 2016, שהוביל אמש להסרת דגל הממלכה מבניין המועצה האירופית בבריסל.

עם זאת, המדינה תמשיך להיות כפופה לתקנות והנחיות האיחוד עד 31 בדצמבר 2020, כאשר יימשכו המגעים על שורת הסכמים והסדרי סחר ב-11 החודשים הקרובים.

דיווח: ארה"ב ניסתה לחסל את מנהיג אל קאעידה בתימן. בניו יורק טיימס דווח הבוקר כי כוח אמריקני פתח הלילה במבצע לחיסולו של ראש הזרוע המסוכנת והחזקה ביותר של ארגון הטרור אל קאעידה בתימן, קאסם א-רימי. לפי הדיווח, שלושה בכירים לשעבר ובהווה בממשל האמריקני "הביעו ביטחון" בכך שא-רימי – שהיה גורם משמעותי במתקפה על ארה"ב ב-11 בספטמבר, חוסל במתקפה האווירית בתימן. בפנטגון סירבו להתייחס.

 

תחזית מזג האוויר

מזג האוויר מחר (ראשון) יהיה מעונן חלקית. גשם מקומי יירד בצפון הארץ ובמרכזה שייפסק עד שעות הצהריים. 

ביום שני יהיה מעונן חלקית ותורגש עלייה קלה בטמפרטורות.

ביום שלישי תחול ירידה בטמפרטורות ובצפון הארץ ובמרכזה ייתכן גשם קל.

הטמפרטורות החזויות הלילה ומחר: קריית שמונה 16-10, קצרין 13-8, צפת 11-7 טבריה 18-11 נצרת 14-9, חיפה 17-1, תל אביב 17-12, ירושלים 13-8, אשקלון 17-12, עין גדי 21-14, באר שבע 17-8, ערד 15-7, מצפה רמון 14-6, אילת 23-13.

תגיות:נגיף הקורונההרשות הפלסטיניתעסקת המאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה