חדשות בארץ

לאחר שאושפזה בכפייה: שוחררה הישראלית שנחשדה בקורונה

לכן הפעיל נגדה בית החולים צו לאשפוז בכפייה מטעם משרד הבריאות, מכוחו היא הוחזקה בבידוד, עד להגעת תוצאות הבדיקה ששללו את החשד להידבקותה בנגיף הסיני. רופאת המחוז הנחתה את צוות בית החולים לשים את הצעירה בבידוד במשך שמונה שעות, ואפשרה את הצבתו של מאבטח שימנע ממנה לצאת מהבידוד: "הוראה זו לבידוד כפוי ניתנת לאחר שהוברר כי לא קיימות אפשרויות אחרות למנוע סכנה לבריאות הציבור"

בידודה של הצעירה בשיבא, הבוקרבידודה של הצעירה בשיבא, הבוקר
אא

בבית החולים שיבא הודיעו אחר הצהריים (חמישי) כי נשלל החשד להידבקותה בנגיף הקורונה של הישראלית בת ה-25, שאושפזה הבוקר בכפייה. קודם לכן הפעיל נגדה בית החולים צו לאשפוז בכפייה מטעם משרד הבריאות, מכוחו היא הוחזקה בבידוד, עד להגעת תוצאות הבדיקה ששללו את החשד להידבקותה בנגיף הסיני.

במסמך שכתבה רופאת מחוז תל אביב במשרד הבריאות, ד"ר רבקה שפר, נכתב כי בית החולים הבהיר לה כי קיים חשד שהחולה, תושבת צרפת בעלת אזרחות ישראלית שלא חשה בטוב לאחר שנחתה היום מביקור בסין, הייתה נתונה להידבקות בנגיף קורונה בזמן האחרון. לפי שפר, "החולה מסרבת לשהות בבידוד בבית החולים עד לקבלת תוצאות הבדיקות שיאשרו או יפריכו את דבר קינון המחלה בגופה, זאת, על אף שהוסבר לה מספר פעמים הצורך בשהייה בבידוד והסכנה הכרוכה ביציאה מבידוד לבריאות הציבור".

רופאת המחוז הנחתה את צוות בית החולים לשים את הצעירה בבידוד במשך שמונה שעות, ואפשרה את הצבתו של מאבטח שימנע ממנה לצאת מהבידוד. "הוראה זו לבידוד כפוי ניתנת לאחר שהוברר כי לא קיימות אפשרויות אחרות למנוע סכנה לבריאות הציבור". באיגוד רופאי בריאות הציבור של ההסתדרות הרפואית בישראל גיבו את ההחלטה ואמרו כי "במיוחד בשלב זה, שהוא מוקדם יחסית בהתפרצות העולמית,  יש מקום להפעיל סמכות לצורך הגנה על בריאות הציבור ולנקוט בצעדים מחמירים למניעת התפשטות המחלה". עוד נמסר כי "יש לבודד מקרים חשודים למחלה ובמידת הצורך לעשות זאת בכפיה, בהתאם לסמכויות רופאי בריאות הציבור. זאת לאור העובדה שהווירוס החדש מהווה איום על בריאות הציבור ושמדובר במחלה מידבקת מסוכנת".

"אנחנו באירוע של מחלה שהיא לא מספיק ברורה ולכן חייבים להיענות לכל הנחייה בצורה קפדנית", הסבירה פרופ' גילי רגב יוחאי, מנהלת היחידה למניעת זיהומים בשיבא לחדשות 12. "בחיי המקצועיים לא אשפזתי בכפייה אף אחד. מקווה שנמנע דברים כאלה בעתיד". לדבריה, "אנחנו חייבים לבודד את האנשים ואם מישהו מסרב בתוקף אז אין לנו ברירה אלא לאשפז בכפייה. מסתבר שהיא תיירת ואין לה בית, לכן היא נאלצה להישאר פה עד לקבלת התוצאה. היא התחילה להסתובב פה כי היא הרגישה טוב ולכן נאלצנו לאשפז".

תגיות:ישראלתל השומרנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה