חדשות יהדות

רושמים את הילד לגן עירייה? הנה מה שכתבו על כך גדולי ישראל

מתלבטים לאיזה גן לשלוח את הילד? שימו לב לדברי הרב חיים קנייבסקי והרב גרשון אדלשטיין: "וגני הילדים לבנים ולבנות תפקידם להיות שותפים בחינוך הילדים ולהרגילם לאמונה, תורה, יראש שמים ומידות טובות"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הבוקר (חמישי) התפרסם בעיתון 'יתד נאמן' מכתבם של גדולי ישראל ומנהיגי הדור, הרב חיים קנייבסקי והרב גרשון אדלשטיין. במכתב, שנחתם בכתב ידם, מורים גדולי ישראל כי אין לשלוח ולחנך את הילדים בגנים שאינם עומדים בבעלות ובניהול אנשים שאינם מחנכים בביתם לתורה ויראת שמים.

"לכבוד אחינו בית ישראל היקרים והנעלים, ברוכים תהיו", פותחים גדולי ישראל את דבריהם. "מצוות האב והאם לחנך הילדים ולהרגילם לאמונה, תורה, יראת שמים ומידות טובות. וחינוך זה הוא מגיל קטנות ממש, וכמו שאמרו חז"ל (סוכה מ"ב, ע"א), קטן היודע לדבר אביו תורה וקריאת שמע. תורה היא 'תורה ציווה לנו משה מורשה קהלת יעקב', וקריאת שמע היא פסוק ראשון ('שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד').

"וגני הילדים לבנים ולבנות תפקידם לפעול בזה ולהיות שותפים בחינוך הילדים כרצון ההורים, ולחנכם בדרך ישראל סבא וכמקדמת דנא", מבהירים גדולי ישראל את תפקידם של גני הילדים.

"פשוט שגנים העומדים בבעלות ובניהול אנשים ומוסדות של כאלו שאינם מחנכים בביתם לתורה ויראת שמים, אינם מתאימים כלל לציבור שומרי תורה ומצוות, ותמהנו איך יעלה על הדעת להפקיד בידיהם את נשמות ילדינו?!" תוהים הרבנים מנהיגי הדור, ומוסיפים: "ואכן בס"ד עד היום לא היתה כזאת בגני הילדים וחלילה מלשנות בזה".

"וזכות המסירות בחינוך ילדינו תעמוד לנו לראותם גדלים כולם בתורה ויראת שמים ומידות טובות מתוך נחת ואושר לטוב לנו כל הימים", מסיימים גדולי ישראל את מכתבם, עליו חתמו, כאמור, בכתב ידם.

כיצד נחנך את ילדינו לשמחה והערכה? הרב זמיר כהן ב-4 דקות שיעשו לכם סדר:

עשרות מאמרים וסרטונים בנושאי חינוך ממתינים לכם באתר הידברות

תגיות:גן עירייהרישוםחינוךחינוך ילדיםהרב חיים קנייבסקיהרב גרשון אדלשטיין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה