חדשות בארץ

נתניהו נפגש עם פוטין: "תודה על החנינה המהירה לנעמה יששכר"

בפתח פגישתו עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הודה ראש הממשלה בנימין נתניהו על מתן החנינה לנעמה יששכר: "זאת החלטה שמרגשת את כולנו". נתניהו יעדכן בפגישה את פוטין על ההתפתחויות המדיניות ועל תוכנית השלום האמריקנית

נתניהו ופוטין, היום (צילום: קובי גדעון, לע"מ)נתניהו ופוטין, היום (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו נחת הבוקר (חמישי) במוסקבה, ובשעה זו הוא נועד בקרמלין עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. בפתח הפגישה, הודה נתניהו לנשיא הרוסי על שחרורה של נעמה יששכר מהכלא לאחר כ- 10 חודשי מאסר: "אני רוצה להודות לך בשם כל עם ישראל על ההחלטה המהירה שלך לתת חנינה לנעמה יששכר. זה דבר שמרגש את כולנו, והתודה שלנו ניתנת מכל אזרחי ישראל, מכל הלב". פוטין אמר, כי החלטתו לחון את יששכר הושפעה רבות מהמפגש בשבוע שעבר עם אמה, יפה: "מאחל כל טוב לנעמה ולמשפחתה".

באופן רשמי, ביקורו הקצר של נתניהו ברוסיה נועד כדי לעדכן את פוטין בהתפתחויות המדיניות ובתוכנית השלום האמריקנית, שהוצגה שלשום בבית הלבן. "אתה בעצם המנהיג הראשון שאני משוחח איתו אחרי ביקורי בוושינגטון על תוכנית המאה של הנשיא טראמפ", אמר לפוטין. "אני חושב שנוצרה פה הזדמנות חדשה, ואולי ייחודית. אני רוצה לשוחח איתך ולשמוע את התובנות שלך, ולראות כיצד אנו יכולים את כל הכוחות למען הביטחון והשלום".

"אנחנו שוחחנו בארץ על כמה דברים שקשורים באזור. אנחנו קיימנו כמה שיחות עם ידידינו האמריקנים בהקשר לדברים האלה, ואני רוצה לעדכן אותך על התפתחות מסוימת שיש שם", הוסיף נתניהו. "כל הביקורים שלנו והשיחות שלנו חשובים. הביקור הזה מסמל חימום עוד יותר גדול של היחסים בינינו. בכל מקרה אני חייב לומר שהיחסים בין רוסיה לישראל הם האיתנים, החזקים והטובים ביותר שהיו אי פעם. אני רוצה להודות לך, אדוני הנשיא, על ההובלה האישית והמנהיגות שלך גם בעניין הזה כמו בעניינים אחרים".

נתניהו התייחס בדבריו לביקור שערך פוטין בישראל בשבוע שעבר: "אני רוצה לברך אותך על הדברים ההיסטוריים שאמרת בביקור החשוב שלך. כולנו נזכור את הנאום המרגש שלך בטקס הסרת הלוט מהאנדרטה של גיבורי לנינגרד. דיברת על המשפחה שלך, על הסבל האישי שלכם וגם על הקורבן העצום של העם הרוסי במלחמה נגד הנאצים. אחר כך נשאת עוד נאום מרגש רב משמעות ביד ושם, בטקס לציון 75 שנים לשחרור אושוויץ. אלה דברים שייזכרו". 

פוטין העניק אמש את החותמת הסופית והמחייבת לשחרורה של יששכר, כשחתם על בקשת החנינה שהגישה בתחילת השבוע. בצו החנינה נכתב: "על בסיס עקרונות האנושיות, אני מורה לחון את נעמה יששכר, ילידת 1993, שהורשעה ב-11 באוקטובר 2019 בבית משפט בעיר חימקי שבמחוז מוסקבה, ולשחרר אותה מהמשך ריצוי עונשה. הצו ייכנס לתוקף ביום חתימתו". יששכר ואמה צפויות לחזור לארץ במטוסו של ראש הממשלה.

(עודכן: 11:06)

תגיות:ולדימיר פוטיןתוכנית המאהנעמה יששכר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה