חדשות בארץ

נגיף הקורונה: אל אל הודיעה על הפסקת טיסותיה לסין

בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, אמר מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, כי משרדו פועל לביטול התנועה מסין לישראל ואליה. מספר המתים בסין כתוצאה מהנגיף עלה ל- 170

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, ובשל החשש להגעתו לישראל, הודיעה הבוקר (חמישי) חברת התעופה אל על כי היא מפסיקה את טיסותיה לסין למשך כחודשיים, עד ה- 25 במרץ. מהחברה נמסר, כי טיסה 096 מבייג'ין לנתב"ג תשוב היום ארצה כמתוכנן. אל על מצטרפת בכך לחברות תעופה ברחבי העולם, שביטלו את טיסותיהן ליעדים בסין - ביניהן לופטהנזה, בריטיש איירווייז ואמריקן איירליינס.

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, פירט הבוקר את הצעדים בהם נוקט משרדו כדי להתמודד עם נגיף הקורונה. "ההגעה של הנגיף לישראל ולמדינות אחרות היא בלתי נמנעת. יש על זה קונצנזוס מקצועי רחב", כתב בטוויטר. "אנחנו במשרד פועלים יחד עם המומחים בארץ ובעולם כדי להקטין ככל הניתן את האפקט של הופעת הנגיף בישראל".

בר סימן טוב ציין, כי במשרד הבריאות פועלים לביטול התנועה מסין לישראל ואליה. לדבריו, "זו פעולה מורכבת בהרבה ממה שזה נשמע, אך אנו מבינים שהיא הכרחית. כבר כעת ירד נפח הנוסעים מסין בלמעלה מ- 80 אחוז, ואנו פועלים לעצירתה המוחלטת עד סוף השבוע במספר רב של אמצעים".

"צריך לזכור שאנשים מגיעים מסין לא רק בטיסות ישירות ולא רק דרך נתב"ג, אך אנו נערכים גם לכך שכל מי שהיה בסין בשבועיים האחרונים, נדע לזהות אותו ולבדוק אם יש צורך בבידוד עבורו", הוסיף בר סימן טוב. "כמובן שנתיר חזרה של ישראלים מסין. אם הם חשים ברע, הם צריכים לפעול לפי ההנחיות המפורטות שלנו".

"זה לא אומר ללכת אוטומטית לבית חולים. ניתן להתמודד עם הווירוס גם בבית באמצעות הימנעות ממגע עם אנשים. יש חשש שהווירוס מדבק גם בתקופת הדגירה, בה אין סימפטומים מובהקים, ואנו מגבשים המלצות גם בעניין הזה".

"התמודדות עם וירוס גלובלי היא אף פעם לא פשוטה, אך אנו ערוכים ונערכים לכל תרחיש. אנו מקיימים הערכות מצב וישיבות היערכות מדי יום עם טובי המומחים בארץ, ומקיימים קשרי עבודה שוטפים עם ראשי ארגון הבריאות העולמי וגורמים בינלאומיים נוספים", המשיך מנכ"ל משרד הבריאות. "כמו תמיד – הקפדה על כללי היגיינה בסיסיים היא תמיד חיונית. בפשטות – לא להשתעל או להתעטש ליד, אלא לפנים המרפק. להשתמש בטישו ולשטוף את הידיים במים וסבון באופן תכוף. זה טוב ונכון בכל מצב ועל אחת כמה וכמה כעת".

"עוד המלצה שנכונה לכל עת – הקפידו תמיד לאכול רק מזון, שנמצא תחת פיקוח, ואם מדובר במזון מן החי (ביצים, עוף, בשר או דגים), הקפידו על בישול מלא", סיכם בר סימן טוב.

שר הבריאות יעקב ליצמן אמר אתמול כי משרדו עומד לנקוט ב"צעדים דרמטיים" בעקבות התפרצות וירוס הקורונה בסין: "הערב נקיים ישיבה מיוחדת, וכנראה שלא נאפשר במיידי לעובדים סינים להיכנס לארץ. בהמשך נשקול מניעת טיסות לסין ומסין". הצוות המשרדי לטיפול במגפות ישוב ויתכנס גם היום. במשרד הבריאות שבים וממליצים להימנע מנסיעה לסין לכל מי שאינו צריך לעשות זאת.

על פי הנתונים המעודכנים שמסרה ועדת הבריאות הלאומית בסין, מספר המתים כתוצאה בנגיף הקורונה עלה ל- 170, רובם המכריע ממחוז חוביי בו התפרץ הנגיף. למעלה מ- 7,770 בני אדם דווחו כחולים. ב- 15 מדינות נוספות ברחבי העולם דיווחו במצטבר על 104 מקרים של הידבקות בנגיף, אך עד כה לא דווח על מקרי מוות מחוץ לסין.

תגיות:משרד הבריאותאל עלנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה