חדשות בארץ

בהלת הקורונה בישראל: אל על שוקלת להשעות את הטיסות לסין

במכתב שהעביר משרד הבריאות לעובדי מעברי הגבול הודגש כי "הרוב המוחלט של החולים מבריאים מהמחלה, וכנראה שבקרב רוב החולים המחלה הינה קלה", וכי גם במקרה שבו אדם החולה במחלה יגיע לישראל – "הסיכוי להידבק ממנו במגע אקראי וקצר הינו נמוך ביותר". במקביל, באל על, המפעילה שני קווים קבועים לסין המבצעים 7 טיסות שבועיות, הוחלט באופן מיידי כי צוותי האוויר ישהו בבייג'ין ובהונג קונג 12 שעות בלבד וישובו לארץ

נתב"ג, השבוע (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)נתב"ג, השבוע (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

בשל החשש להתפשטות הנגיף בישראל, בחברת אל על נשקלת האפשרות להשעות את הטיסות לסין עד להודעה חדשה. לפי הדיווח הערב (רביעי) בחדשות 12, ההחלטה הסופית תתקבל מחר. לצד זאת, באל על, המפעילה שני קווים קבועים לסין המבצעים 7 טיסות שבועיות, הוחלט באופן מיידי כי צוותי האוויר ישהו בבייג'ין ובהונג קונג 12 שעות בלבד וישובו לארץ, במקום 4 לילות כפי שנהגה החברה עד כה.  

בד בבד, לאחר שפתחו השבוע במחאה על ההנחיה לבדוק את השבים מסין ללא ציוד נגד מגיפות, במשרד הבריאות הבהירו לעובדי מעברי הגבול כי "הסיכון בשלב זה לתושבי ישראל וספציפית לעובדי נמל התעופה בן גוריון אינו גבוה". לפי המשרד, הסיכון הנמוך נובע מהעובדה כי בסין הוטל סגר משמעותי על האזורים שבהם תפוצת המחלה גבוהה, וגם בשל כך שהרשויות בסין הפסיקו את יציאת קבוצות הנופש המאורגנות אל מחוץ לגבולות המדינה. "על מנת להידבק נדרש מגע הדוק עם חולה, ולכן גם במקרה שבו אדם החולה במחלה יגיע לישראל – הסיכוי להידבק ממנו במגע אקראי וקצר הינו נמוך ביותר", הודגש במכתב.

פינוי אישה סינית, השבוע, לבית החולים שערי צדק (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)פינוי אישה סינית, השבוע, לבית החולים שערי צדק (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

עוד נכתב כי "אין עדות, נכון להיום, להעברת הנגיף באמצעות סחורות או מזון. הרוב המוחלט של החולים מבריאים מהמחלה, וכנראה שבקרב רוב החולים המחלה הינה קלה". במשרד הבריאות סיכמו את המכתב בהדגשה כי "נכון להיום אין אנו רואים סכנה משמעותית לעובדי נמל התעופה להידבקות בנגיף הקורונה בשל עבודתם".

בצהריים הודיעו במשרד הבריאות כי נבחנת האפשרות לקרוא לציבור הנוסעים שחזר מסין להימנע מלהסתובב במקומות ציבוריים למשך מספר ימים לאחר שובם ארצה, גם אם הם בריאים וללא סימני מחלה. בנוסף, תיבחן מדיניות הכניסה והיציאה מסין "באופן רחב". במשרד אמרו כי ההחלטה על כך תתקבל בישיבות הקרובות שיערוך הצוות לטיפול במגיפות.

לפי נתונים רשמיים, עד כה מתו לפחות 106 מהנגיף המאיים על שלומה של אסיה. הרוב המוחלט של החולים, כ-4,500 בני אדם, הם אזרחי סין. בנציבות הבריאות במדינה אמרו כי נבדק החשד כי כ-7,000 אנשים נוספים נדבקו, והם הושמו בבידוד עד לקבלת תוצאות הבדיקות. לצד זאת, הנתונים הסטטיסטיים מראים כי שיעור התמותה של המחלה עומד על 2.5% מתוך 4,500 נדבקים.

שני מחקרים נפרדים שניתחו את התפשטות הווירוס הסיני גילו כי חולה מדביק 2-3 נוספים. לפי הרשויות בסין, מרבית מקרי התמותה מהנגיף הם אצל בני אדם שקו הבריאות שלהם היה נמוך.

תגיות:אל עלנגיף הקורונהמשרד הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה