חדשות בארץ

דיווח: אבו מאזן איים על נתניהו בהפסקת התיאום הביטחוני

על פי הדיווח בחדשות 12, יו"ר הרשות הפלסטינית שיגר מכתב אישי לראש הממשלה בנימין נתניהו, ואיים כי הרשות תפסיק את התיאום הביטחוני עם ישראל ותתנער מכל ההסכמים עמה. צה"ל הודיע על תגבור הכוחות הלוחמים באוגדת יהודה ושומרון ובאוגדת עזה

אבו מאזן, אתמול ברמאללה (צילום: פלאש 90)אבו מאזן, אתמול ברמאללה (צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, שלח היום (רביעי) מסר אישי לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו איים 'לשבור את הכלים' במערכת היחסים מול ישראל, בעקבות פרסום תוכנית השלום האמריקנית. כך דיווחה דנה וויס בחדשות 12.

על פי הדיווח, משלחת בראשותו של חוסיין א-שייח', השר לעניינים אזרחיים ברשות, נפגשה אחר הצהריים עם שר האוצר משה כחלון, והעבירה לו מכתב מיו"ר הרשות לנתניהו. אבו מאזן כתב, כי עסקת המאה מהווה "התנערות" אמריקנית וישראלית מהסכמי אוסלו, ולכן "הרשות רואה עצמה חופשייה להתנער מכל ההסכמים עם ישראל, ובכלל זה התיאום הביטחוני". יו"ר הרשות הוסיף, כי הודעה ברוח זו תימסר בכינוס הליגה הערבית, שיתקיים בסוף השבוע.

בנאום שנשא אמש, בישיבת חירום של ההנהגה הפלסטינית ברמאללה, תקף אבו מאזן את תוכניתו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ: "ירושלים אינה למכירה, וזכויותינו אינן נתונות למכירה ולמשא ומתן. עסקת הקונספירציה לא תעבור, עמנו ישליך אותה לפח הזבל של ההיסטוריה". יו"ר הרשות הוסיף, כי "טראמפ ונתניהו דיברו על סטירת המאה, ובעתיד אנחנו נגיב על כך בסטירות".

דוברו של אבו מאזן, נביל אבו רודינה, אמר הערב כי העמדה הפלסטינית המאוחדת נגד עסקת המאה היא בבחינת "מסר לישראל ואמריקה", לפיו הפלסטינים ניצבים מאחורי יו"ר הרשות במאמציו לסכל את התוכנית: "העסקה לא תעבור, היא תיכשל כפי שנכשלו כל המזימות הקודמות".

מוקדם יותר היום, קרא נתניהו לפלסטינים לאמץ את עסקת המאה. בריאיון לרשת האמריקנית פוקס ניוז, הוא שיבח את תוכנית השלום האמריקנית ואת טראמפ: "הנשיא עשה משהו שהוא קונקרטי, שיכול לעבוד. הוא אדם מאוד מעשי, אבל בה בעת יש לו חזון. אני חושב שעלינו לקחת את העסקה, ולעשות אותה מיד".

נתניהו ציין כי "נחוצות פשרות משני הצדדים", והבהיר כי הוא מוכן לכך כדי להתקדם ולהשיג שלום: "הפלסטינים כרגע דוחים זאת, אבל אני חושב שעם הזמן יבינו, שהם לא יקבלו עסקה טובה יותר. אני מציע להם לקחת את העסקה של הנשיא ולעבוד איתנו על שלום, לקחת את ההשקעות בסך 50 מיליארד דולר שישנו את חייהם, להפסיק עם הפנטזיה של מחיקת ישראל, ולהיות שכנינו בעתיד של שגשוג, ביטחון ושלום".

בתוך כך, דובר צה"ל הודיע הערב, כי בהתאם להערכת המצב שמתקיימת בצה"ל באופן רציף, הוחלט לתגבר את סדר הכוחות הלוחמים באוגדת יהודה ושומרון ובאוגדת עזה. תגבור הכוחות מצטרף להודעה אתמול על תגבורם של הכוחות בבקעת הירדן בכוחות חי"ר.

תגיות:הרשות הפלסטיניתאבו מאזןעסקת המאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה