חדשות בארץ

10 שנות מאסר לנהג שהרג את משפחת עטר בכביש 90

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר 10 שנות מאסר על הנהג שהרג את שמונת בני משפחת עטר, בתאונה שהתרחשה באוקטובר 2018 בכביש 90. אמו של יריב עטר: "זה עונש קל מידי, ציפיתי שהעונש יהיה לכל הפחות 15 שנים, בגלל זה יהיו עוד תאונות". סנגוריו של הנהג: "בית המשפט החמיר יתר על המידה עם אדם נורמטיבי שזהו מפגשו הראשון עם מערכת השפיטה"

משפחת עטר שנספו בתאונה ליד ים המלחמשפחת עטר שנספו בתאונה ליד ים המלח
אא

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (רביעי) 10 שנות מאסר על הנהג שהרג את שמונת בני משפחת עטר, בתאונה שהתרחשה באוקטובר 2018 בכביש 90. עוד נפסק כי הנהג, לורן אנקרי, ישלם פיצוי בסך 150 אלף שקלים. בפסק הדין ציין השופט דניאל בן טולילה כי "משפחה שלמה שנמחקה מעל פני האדמה, מוות אכזרי וקשה".

עם זאת, קרוביהם של בני המשפחה הביעו אכזבה מ"העונש הקל" שהושת על הנהג, לאחר שבית המשפט דחה את דרישת הפרקליטות ל-13 שנות מאסר בפועל. "זה עונש קל מידי, ציפיתי שהעונש יהיה לכל הפחות 15 שנים, בגלל זה יהיו עוד תאונות", אמרה ציונה, אמו של אב המשפחה יריב עטר. בתאונה נהרגו בני הזוג יריב ושושי יחד עם ששת ילדיהם, בעת שהיו בדרכם לטיול.

אנקרי הורשע בהריגה במסגרת עסקת טיעון, בה הוא הודה כי יצא לעקיפה בכביש בזמן שהדרך הייתה פנויה. בכתב האישום צוין כי בשלב זה הוא הסתנוור מהשמש ולא הבחין מיד ברכב שהגיע ממול, אך בעת ששם לב לכך הוא החליט לשבור את ההגה שמאלה על מנת להימלט מפגיעה. אולם, רכבם של בני משפחת עטר שבר גם הוא בחדות – ימינה, וכך נוצרה תאונה חזיתית בשולי הכביש.

בחוות דעת הרפואית שהוגשה לבית המשפט נקבע כי אנקרי היה נתון ברמה מסוימת להשפעת חומר אסור, אולם אין לדעת מתי הוא צרך אותם והאם אכן הייתה לכך השפעה על התרחשות התאונה. בעקבות כך הסירה התביעה את הסעיף מכתב האישום.

סנגוריו של אנקרי, עו"ד אביעד חייט וינון היימן, הגיבו לגזר הדין: "נכבד כל החלטה ופסק דין של כל מוטב מדן ועד אילת, עם זאת חורה לנו העובדה כי בית המשפט החמיר יתר על המידה עם אדם נורמטיבי שזהו מפגשו הראשון עם מערכת השפיטה".

הפרקליטים הוסיפו כי "בית המשפט אמנם פירט בדבר העבודה כי בניגוד לכתב האישום המקורי, הנאשם לא הורשע בנהיגה תחת השפעת סם אך בנשימה אחת ציין את נושא הקנאביס כנסיבה לחומרא. עבודת המשטרה בתיק זה לוותה בכשלים רבים והדבר קיבל ביטוי בתיקון כתב האישום, דבר אשר לשיטתנו לא בא לכדי ביטול במלאכת גזירת העונש. נלמד את פסק הדין באופן ראוי ונגיע לכדי החלטה בדבר המשך ההליכים. נשלח שוב את השתתפותנו הכנה בצערה של משפחת עטר".

תגיות:משפחת עטרכביש 90

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה