חדשות בארץ

השר יריב לוין: החלת הריבונות – לא ביום ראשון הקרוב

שר התיירות יריב לוין אמר, כי ההחלטה להחיל את החוק הישראלי על בקעת הירדן והיישובים ביהודה ושומרון לא תובא להצבעה בישיבת הממשלה הקרובה, וזאת בשל הצורך בהתארגנות טכנית: "היעד הוא לעשות זאת, עד כמה שניתן, בימים הקרובים"

השר יריב לוין (צילום: Hillel Maeir/Flash90)השר יריב לוין (צילום: Hillel Maeir/Flash90)
אא

שר התיירות יריב לוין, השוהה בוושינגטון יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר הבוקר (רביעי) כי החלת הריבונות הישראלית על בקעת הירדן והיישובים היהודיים ביהודה ושומרון לא תובא להצבעה בישיבת הממשלה הקרובה ביום ראשון.

בריאיון לכאן ב', הסביר יריב כי מדובר בעיכוב טכני בלבד, הנובע מהצורך להשלים את "עבודת ההכנה של המסמכים השונים", וכן כדי לתת ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, "מספר ימים לבחון את הדברים ולתת את חוות דעתו". הוא הבהיר, עם זאת, כי "היעד הוא לעשות זאת, עד כמה שניתן, בימים הקרובים".

מנדלבליט, שהשתתף אמש בכנס של המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS), התייחס לתוכנית השלום האמריקנית שהושקה רשמית בבית הלבן, ולאפשרות של החלת הריבונות הישראלית על הבקעה והיישובים ביהודה ושומרון בתקופת כהונתה של ממשלת מעבר ובזמן מערכת הבחירות. "צריך לסייע לממשלה לממש את המדיניות, ויש כללים", אמר. "כשמדובר בממשלת מעבר, בוודאי שיש צורך בהקפדה על ריסון". מנדלבליט הוסיף כי "מצד שני, בממשלת מעבר יש דברים שאפשר לעשות, והיו דברים מעולם. נחכה לשמוע מה הבקשה, אם תגיע כזו, נראה מה הדחיפות, למה לא לחכות עד אחרי הבחירות, ועל בסיס זה נקבל את ההחלטות, אני לא שולל כלום".

חברת הכנסת איילת שקד (ימינה) אמרה הבוקר, כי להערכתה מנדלבליט לא ימנע את החלת הריבונות. "היועץ המשפטי לממשלה לא יעצור הליך מדיני מובהק", אמרה בריאיון לגלי צה"ל. "על פי חוק היסוד, הממשלה היא ממשלה מתפקדת. כל ההגבלות על ממשלות מעבר הן הידרדרות של פסקי דין, שהתחילה לפני 20 שנה, וכבלים ששמים יועצים משפטיים. אין לכך שום ביסוס בחוק, ולכן בוודאי שבהזדמנות משפטית שכזו הייעוץ המשפטי לא יתערב, וממשלת ישראל תהיה רשאית להחיל את החוק הישראלי".

אמש, לאחר חשיפתה של עסקת המאה על ידי הנשיא דונלד טראמפ, ערך נתניהו תדרוך לכתבים, בו אמר כי בכוונתו להביא לאישור הממשלה, בישיבתה הקרובה ביום ראשון, את ההחלטה להחיל את החוק הישראלי בבקעת הירדן וצפון ים המלח ועל כל היישובים היהודיים ביהודה ושומרון. הוא ציין, כי עסקת המאה כוללת הכרה אמריקנית מיידית בריבונות הישראלית, וכן התחייבות למנוע סנקציות אפשריות במועצת הביטחון נגד ישראל בעקבות צעד זה: "דין איתמר כדין תל אביב. אף אחד לא ייעקר מביתו", הבהיר. לדבריו, החלת החוק הישראלי תתבצע בשני שלבים: בשלב הראשון, תאשר הממשלה את החלטת הריבונות על הבקעה והיישובים, ובהמשך – לאחר עבודת מטה שתיערך בארץ, ובתיאום עם האמריקנים – יוחל החוק הישראלי על שטחים נוספים. לאחר החלת החוק, יבוטל הממשל הצבאי באזורים בהם מתגוררים המתיישבים.

תגיות:יריב לויןעסקת המאהאביחי מנדלבליט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה